مجله دلتا
مجله دلتا
گزارش هفته سوم آذرماه نشان مي‌دهد كه بازار معاملات مسكن، تعادل لرزاني را سپري كرده است.
وضعيت بازار مسكن
پرس و جو درباره وضعيت بازار مسكن از مشاوران املاك مسكوني در مناطق مختلف پايتخت نشان مي‌ دهد كه در هفته سوم آذر ماه سيگنال محسوسي از افزايش قيمت‌هاي پيشنهادي مسكن تحت تاثير افزايش قيمت بنزين در عمده مناطق شهر دريافت نشده است.

به گزارش مجله دلتا به دنبال افزايش قيمت بنزين طي هفته‌هاي گذشته، برخي از فعالان و واسطه‌هاي بازار مسكن به ويژه در مناطق حاشيه‌اي شهر تهران، با ايجاد يك جو رواني و اختلال در بازار مسكن، فرضيه جهش قيمت مسكن را مطرح كردند. از اين رو برخي از سازنده‌ هاي بازار مسكن با انتظار تورمي و به اميد افزايش قيمت در ماه‌ هاي آتي، به‌طور موقتي از بازار عقب نشيني كردند. اين در حالي است كه بررسي ميداني از وضعيت عمده مناطق شهر تهران نشان مي‌دهد هيچ نشانه مشخصي از افزايش قيمت‌هاي پيشنهادي وجود ندارد.

مشاوران املاك با اشاره به دوره‌ هاي گذشته افزايش قيمت بنزين و تاثير آن بر بازار مسكن عنوان مي‌كنند طي دوره‌ هاي گذشته بازار مسكن در كوتاه مدت به جز اثر رواني، تاثير مستقيم ديگري از افزايش قيمت بنزين نپذيرفته است. به ويژه آنكه، در مقطع كنوني كه بازار مسكن در فاز ثبات و حتي كاهش قيمت اسمي ناشي از فاكتورهاي مختلف به سر مي‌برد، فرضيه جهش قيمت آن هم در كوتاه‌ مدت در بازار مسكن منتفي خواهد بود. آن‌ها عنوان مي‌كنند برخي از سازندگان بازار مسكن كه به‌طور موقت از بازار عقب نشيني كرده‌اند تحت تاثير ساير عوامل اثرگذار بر بازار مسكن همچون نوسانات بازار ارز اين تصميم را گرفته‌اند. از اين رو ممكن است اين تصميم گذرا باشد و پس از چند هفته مجددا عرضه‌كنندگان و سازندگان به بازار مسكن بازگردند.

بازار مسكن


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۲۷:۱۴ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
شكستن ديوار صوتي توسط جت هاي ما فوق صوت، صدايي مهيب، مانند يك انفجار بزرگ توليد مي‌كند.
هواپيماي ما فوق صوت

هواپيماي ما فوق صوت X-59

ناسا خبر داد كه هواپيماي ما فوق صوت و بي صداي آزمايشي اين سازمان QueSST X-59، براي مونتاژ نهايي آماده است. اين جت مي‌تواند سفرهاي ما فوق صوت كم صدا را كه تاكنون بيش تر جنبه تبليغاتي داشته اند، به واقعيت تبديل كند. تكنولوژي اين جتِ ما فوق صوت توسط لاكهيد مارتين طراحي شده است، و تا سال ۲۰۲۱ ميلادي اولين پرواز خود را به ثمر خواهد نشاند.

به گزارش مجله دلتا؛ پروازهاي ما فوق صوت به دليل ايجاد آلودگي صوتي بسيار بالا براي ساكنان زمين، در سال ۱۹۷۳ ميلادي ممنوع شد. ناسا در تلاش است با بهره گيري از تكنولوژي و راه كارهاي نوين، بتواند نسلي جديد از جت هاي ما فوق صوت را توليد كند كه صداي آن در نتيجه شكستن ديوار صوتي زياد نباشد. در سه دهه اخير، اين نخستين جت آزمايشي شبيه سازي شده ناسا در ابعاد بزرگ است. هدف از طراحي و توليد اين جت كاهش آلودگي صوتي ناشي از يك انفجار صوتي تا حد صداي يك برخورد سنگين است.

اين هواپيماي ما فوق صوت و بي صدا بسيار باريك و به شكل مداد طراحي شده است. جت X-59 در قسمت جلويي فاقد پنجره و به جاي آن، براي دادن ديد مناسب به خلبان، يك مانيتور قرار داده شده است كه اطلاعات را از دوربين هاي تعبيه شده روي بدنه، نمايش مي‌دهد.

در حالي كه سرعت اين جتِ بلند و باريك، تا ما فوق صوت افزايش مي‌يابد، صدايي به اندازه صداي بسته شدن در خودرو ايجاد مي‌كند. از آنجا كه اين وسيله با سرعت ۱۵۰۰ كيلومتر بر ساعت و در ارتفاع حدود ۵۵ هزار پا پرواز مي‌كند، اين صدا، براي افراد قابل شنيدن نيست.

ناسا براي به دست آوردن بازخوردهاي موثر، پرواز آزمايشيِ هواپيماي X-59 را روي بخش هاي متعددي از ايالات متحده امتحان مي‌كند. همان گونه كه چنين آزمايشي با هواپيماي F/A-18 هورنت بر فراز تگزاس انجام شده است. اين آزمايشات به تبيين قانون جديد براي پروازهاي زميني ما فوق صوت كمك خواهد كرد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۲۴:۰۲ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
توليد خمير دندان قرصي شكل، بدون نياز به قرار گرفتن در تيوب هاي پلاستيكي، كمك زيادي به كاهش توليد زباله خواهد كرد.
خمير دندان قرصي

توليد خمير دندان قرصي

اگر مي‌خواهيم روي كره زمين به حيات خود ادامه دهيم، بايد يك تغيير اساسي ايجاد كنيم. دو كار آفرين كانادايي، مايك مديكوف و دامين وينس، خمير دندان قرصي شكل توليد كرده اند. با توليد چنين محصولي نياز به تيوب كاهش مي‌يابد. آن ها در تلاشند تا كودكان و نسل هاي بعدي به زندگي خود در محيطي امن و سالم ادامه دهند.

به گزارش مجله دلتا؛ براي مقابله با صدها ميليون تيوب خاليِ خمير دندان، كه هر سال سطح زمين را اشغال مي‌كند، اين دو كار آفرين، قرص ها را به نيتِ حذف زباله هاي پلاستيكي توليد كرده اند. اين محصولِ بهداشتي نوآورانه يك راه حل خلاقانه براي استفاده به جاي تيوب هاي خمير دندان است. قالب هاي موجود از چند لايه پلاستيك، پليمر و رزين ساخته شده اند كه قابل بازيافت نيستند و بيش از پانصد سال طول مي‌كشد تا تجزيه شوند.

با الهام از تلاش دختر ۱۶ ساله مديكوف كه تصميم داشت زباله هاي پلاستيكي را در خانه كاهش دهد، آن ها به فكر تحقيق در مورد توليد خمير دنداني افتادند كه نياز به قرار گرفتن در تيوب نداشته باشد. اين فرآيند ماه ها زمان برد تا با آزمايش ده ها فرمول بتوانند به نتيجه دلخواه دست يابند.

آن ها مي‌گويند: ما مي‌دانستيم اين خمير دندان قرصي شكل با طعم خوب و مناسب بايد مانند محصولات موجود كارايي داشته باشد. زيرا در غير اين صورت مردم تغيير جديد را نخواهند پذيرفت. نتيجه نهايي يك قرص سفيد كوچك است كه جاي خمير دندان را خواهد گرفت. خمير دندان جديد به نام چنج (Change) طوري طراحي شده است كه بين دندان ها قرار داده و به آرامي خُرد مي‌شود. سپس براي كف كردن بايد با مسواك مرطوب روي دندان ها پخش شود.

براي اطمينان از بي خطر بودن اين محصول بايد با پزشكان متخصص و دندانپزشكان مشورت شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۲۰:۵۷ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
محله تهران نو يكي از محله‌هاي پر رفت و آمد و خوش مسير در شرق تهران است كه ظرفيت بالايي در سرمايه‌گذاري ملكي دارد.
خريد آپارتمان در تهران نو

محله تهران نو چند دهه گذشته توسط فرانسوي‌‌هاي مقيم تهران ساخته و تبديل به محل سكونت آن‌ها شد. اين محله كه در شرق تهران و منطقه ۱۳ قرار دارد، به لحاظ موقعيت جغرافيايي از شمال به خيابان دماوند، از شرق به خيابان خاقاني، از شرق و جنوب با بزرگراه ياسيني و از غرب به خيابان نيروي هوايي محدود است. خريد آپارتمان در تهران نو به دليل دسترسي اين محله به محله‌هاي نارمك، تهرانپارس، تهران شرق، كوي زينبيه، نيروي هوايي و قاسم‌آباد يك مزيت به حساب مي‌آيد.

به گزارش مجله دلتا از ويژگي‌هاي شاخص محله تهران نو علاوه بر دامنه مناسب قيمت هر آپارتمان، طراحي خيابان‌هاي منظم و مهندسي شده آن است. خيابان‎هاي شمال غربي به طرف جنوب شرقي در ابتداي شكل گيري اين محله با پيشوند كلمه مهر و به نام‌هاي مهربار، مهرافروز، مهرآور، مهرپرور، مهرآگين و مهرجو نامگذاري شدند. پنج ميدان به نام هاي ميدان آشتياني، اطلاعات، ميدان چايچي ، فلكه لوزي و ميدان امامت (ميدان وثوق) در محله تهران نو قرار دارند.

دسترسي به محله تهران نو

محله تهران نو جزو محله‌هاي خوش مسير شهر تهران به‌خصوص در شرق تهران است. اصلي‌ترين خيابان اين محله خيابان دماوند، يكي از طولاني‌ترين و مهم‌ترين خيابان‌هاي تهران است. اگر قصد تردد به اين محله را داريد علاوه بر خودروي شخصي، با سامانه‌هاي اتوبوسراني تندروي تهرانپارس – ميدان آزادي و علم و صنعت – خاوران مي‌توانيد خود را به راحتي به تهران نو برسانيد. ايستگاه متروي شهيد كلاهدوز در خط چهار متروي تهران كه در جنوب فلكه لوزي قرار دارد به شما ثابت مي‌كند كه اين محله واقعا خوش مسير است.

مراكز تفريحي

مجموعه سينمايي ماندانا در خيابان دماوند از سينماهاي قديمي است كه از امكانات مطلوبي مانند كافي شاپ، اينترنت رايگان، يك سالن آمفي تئاتر و … برخوردار است. از بوستان‌هاي شاخص تهران نو مي‌توان به بوستان پيروزي واقع در ميدان لوزي، جنب ايستگاه متروي شهيد كلاهدوز اشاره كرد. اين بوستان كه در سال ۶۵ تاسيس شده است و ۷۰ هكتار مساحت دارد، به خوبي نيازهاي تفريحي ساكنان اين محدوده را برطرف كرده است. بوستان معلم رو به روي پارك پيروزي، بوستان مهرآور در خيابان شهيد باستاني، بوستان ترنج در ميدان چايچي، بوستان ورزش انتهاي بزرگراه شهيد عباس دوران، بوستان نيما انتهاي خيابان سعدي شرقي و بوستان سيمرغ در خيابان نيروي هوايي همگي فضاهاي گردشي اين محدوده را پوشش مي‌دهند. رستوران‌ها و اغذيه‌ فروشي‌هاي متوسط و خوب با قيمت مناسب نيز در اين محله قديمي به وفور يافت مي‌شوند.

تهران نو

قيمت ملك

تهران نو از نظر قيمت ملك در رده محله‌هاي متوسط پايتخت طبقه‌بندي مي‌شود و قيمت‌ آپارتمان‌هاي آن نسبت به مناطق محله‌هاي اطرافش كمتر است. ساخت و ساز در تهران نو با سرعت مطلوبي در حال انجام بوده و وجود خانه‌هاي ويلايي دو طبقه نشان مي‌دهد كه اين محله از ظرفيت سرمايه گذاري ملكي بسيار بالايي برخوردار است. هر متر مربع واحد مسكوني در تهران نو بين ۱۰ ميليون و پانصد هزار تومان براي خانه‌هاي چند سال ساخت تا ۲۰ ميليون تومان براي واحدهاي نوساز معامله مي‌شود، اما عمده قيمت‌هاي پيشنهادي ملك در اين محله بين ۱۵ تا ۱۷ ميليون تومان است. براي اطلاع از جديدترين قيمت خريد آپارتمان در تهران نو  اينجا كليك كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۱۶:۵۷ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
با پيشرفت تكنولوژي و ويژگي هاي جديدي كه توليد كنندگان به آن دست مي‌يابند، توليد گوشي بدون دكمه به زودي گسترش خواهد يافت.
گوشي بدون دكمه

گوشي بدون دكمه اوپو

ايده ميزو زيرو (Meizu Zero) در توليد گوشي بدون دكمه و بدون پورت، اوايل امسال رونمايي شده است. شارژ اين دستگاه به وسيله يك شارژر بي سيم ۱۸ وات تامين مي‌شود. دكمه هاي مجازي به جاي دكمه هاي واقعي، در كنار صفحه لمسي قرار داده شده اند. در حاليكه ميزو زيرو فقط يك ايده بود، شركت توليد كننده سعي كرد آن را در مقياس وسيع، با دريافت كمك هاي نقدي و سرمايه گذاري عمومي توليد كند. اما اين پروژه در نهايت به دليل نرسيدن به سقف بودجه مورد نياز، كنسل شد.

به گزارش مجله دلتا؛ در چند روز گذشته اوپو نمونه اي مشابه را براي توليد گوشي همراه ارائه كرده است. اين گوشي بدون اسپيكر، دكمه و درگاه است. براي جلوگيري از غير هم سطح شدن صفحه نمايش و حفظ نازكيِ گوشي، دوربين سلفي زير صفحه نمايش كار گذاشته شده است. اين قابليت جديد سبب مي‌شود نسبت نمايشگر به بدنه بالا برود. پيكسل هاي اين بخش از صفحه نمايش، كه دوربين در آن قرار گرفته، براي تامين نور كافي، بزرگ تر از ساير بخش هاي نمايشگر در نظر گرفته شده است.

اوپو نيز در گوشي مدل رنو (Reno) از يك پاپ آپ به عنوان ابزار عكاسي با دوربين سلفي استفاده كرده است. جالب است بدانيد كه در گوشي اوپو، اسپيكر نيز زير صفحه نمايش قرار دارد.

نسخه اوليه اوپو داراي يك دكمه پاور در سمت راست است. براي كم يا زياد كردن صدا كاربران مي‌توانند انگشت خود را روي بخش حساس صفحه نمايش بكشند. اين دستگاه با يك شارژر بي سيم به توان ۳۰ وات شارژ مي‌شود. به جاي سيم كارت هاي قديمي كه داخل كارت هاي كشويي قرار مي‌گرفتند، اين نسخه از يك سيم كارت (eSIM) جاسازي شده داخل بُرد اصلي (مادربورد) پشتيباني مي‌كند.

اوپو قصد ندارد اين گوشي هوشمند را توليد كند. فقط بخشي از اين ويژگي ها را روي ساير دستگاه هاي قابل ارائه در چند سال آينده به كار مي‌برد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۱۳:۴۴ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
نگاهي به آگهي‌هاي مشاوران املاك در مناطق مختلف تهران نشان مي‌دهد كه قيمت پيشنهادي آپارتمان هاي بزرگ متراژ پايتخت دچار دو دستگي شده است.
آپارتمان هاي لوكس
ركود چند فصلي بازار مسكن، بازار آپارتمان‌ هاي لوكس بزرگ متراژ پايتخت را كه عمدتا به واحدهاي مسكوني بالاتر از ۱۰۰ متر مربع اطلاق مي‌شود، تحت الشعاع قرار داده و فروش اين نوع آپارتمان‌ها را براي مالكان آن‌ها تبديل به يك چالش كرده است.
به گزارش مجله دلتا بررسي قيمت‌هاي پيشنهادي فروش آپارتمان‌هاي بزرگ متراژ در بازار معاملات از دو دستگي در نحوه قيمت‌گذاري اين واحدها خبر مي‌دهد. پرس و جو از مشاوران املاك نشان مي‌دهد كه دسته اول و خانه هاي لوكس بزرگ متراژي كه سن بناي زير پنج سال دارند در بازار خريد و فروش مسكن با افزايش قيمت مواجه شده‌اند. در مقابل، دسته دوم و آپارتمان‌هاي كه علاوه بر ويژگي بزرگ متراژ بودن، از امكانات لوكس ديگري از قبيل چند واحد پاركينگ، استخر، جكوزي داخل واحد، سالن ورزش و آمفي تئاتر برخوردار هستند، دچار افت قيمت شده‌اند.

نگاهي به روند قيمت‌ها نشان مي‌دهد كه آپارتمان هاي لوكس در دسته دوم در طول يكي، دو ماه گذشته، بيش از ۱۰ ميليون تومان افت قيمت پيشنهادي را تجربه كرده‌اند. اين در حالي است كه واسطه‌هاي ملكي معتقدند كه اين افت قيمت طبيعي است چرا كه قيمت پيشنهادي اين املاك از ابتدا حبابي بوده است. آن‌ها مي‌گويند كه مالكان پس از اوج‌گيري قيمت مسكن در ارديبهشت و خرداد امسال كه ميانگين قيمت معاملات نسبت به ماه‌هاي مشابه در سال گذشته بيش از ۱۱۰ درصد رشد كرد، اكنون در آستانه عميق شدن ركود به فاز تخليه حباب قيمتي ورود كرده اند و در نتيجه قيمت پيشنهادي آن‌ها همزمان با افت قيمت در مناطق مختلف پايتخت، رو به كاهش گذاشته است.

در مقابل، آپارتمان هاي بزرگ متراژ دسته اول كه عمدتا نوساز هستند، به لحاظ امكانات يا موقعيت قرارگيري الزاما در زمره املاك لوكس دسته‌بندي نمي‌شوند و صرفا به لحاظ متراژ بالا روال قيمت‌گذاري متفاوتي را تجربه كرده‌اند. اين تغيير روال در جريان تغيير قيمت پيشنهادي سازندگان پس از تغيير قيمت سوخت اتفاق افتاده است.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۱۰:۴۱ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
موتورهاي جستجو متعددي به جز گوگل وجود دارند كه براي رسيدن به نتيجه بهتر مي‌توانيد به آن ها رجوع كنيد.
موتورهاي جستجو

موتورهاي جستجو

گوگل موتور جستجوي پيش فرض در مرورگر بيش تر كاربران است. آيا مي‌دانستيد چه نتايج شگفت انگيزي از ساير موتورهاي جستجو به دست مي‌آيد. در اين گزارش مجله دلتا چند مورد از موتورهاي جستجو را به عنوان جايگزين گوگل به شما معرفي مي‌كنيم.

نيازي نيست گوگل را يكباره ترك و به اين موتورهاي جستجو مهاجرت كنيد. هر دو گزينه را در كنار هم به كار ببريد تا نتيجه مطلوب خود را بيابيد. قصد ما در اينجا نشان دادن ويژگي هاي مثبت ساير موتورهاي جستجو است كه شايد تا كنون از آن ها بي خبر بوده ايد.

سرچ انجين Mojeek

موتور جستجوي موجيك

تمام چيزهايي كه در بستر اينترنت منتشر شده اند، واكنش هاي متعددي دريافت مي‌كنند. موجيك (Mojeek)، جايگزيني مشابه گوگل است كه نتايج را بر اساس واكنش هاي احساسي كاربران دسته بندي مي‌كند. با كمال تعجب اين شيوه به خوبي جواب داده است. پنج حالت هم اكنون  موجود است: دوست داشتن، تعجب كردن، خنديدن، ناراحت شدن و عصباني بودن. مي‌توانيد هر يك از اين حالت ها را به نتايج سرچ خود اختصاص دهيد.

سرچ انجين Givero

گيورو

شگفت انگيز خواهد بود اگر هر زمان كه چيزي را در فضاي مجازي جستجو كرديد، به جاي اينكه به حساب يك شركت خصوصي مثل گوگل يا مايكروسافت پول واريز كنيد، صرف يك امر خير شود. اين همان چيزي است كه دومين گزينه از موتورهاي جستجو پيشنهاديِ ما، گيورو (Givero)، ارائه مي‌دهد.

ايده پشت گيورو شبيه به اكوسيا (Eغير مجاز مي باشدia) و چندين شركت فناوري ديگر است كه مقاصد خيريه دارند. اكوسيا يك موتور جستجوي آلماني است كه ۸۰ درصد از سود خود را به سازمان هاي مردم نهاد كه در تلاش براي احياي جنگل ها هستند مي‌بخشد.

سرچ انجين Gibiru

گيبي رو

 گوگل را دوست داريد اما عدم رعايت حريم خصوصي شما را اذيت مي‌كند؟ گيبي رو (Gibiru) بهترين راه براي ديدن نتايج جستجوي گوگل با حفظ اطلاعات شخصي شما است. علاوه بر اين مي‌توانيد نتايجي را كه ممكن است گوگل سانسور كرده باشد، مشاهده كنيد. گيبي رو، يكي از موتورهاي جستجو فيلتر نشده و خصوصي محسوب مي‌شود، كه ادعا مي‌كند نسخه اي اصلاح شده از الگوريتم گوگل است. به همين دليل نتايجي مشابه با گوگل را در گيبي رو مشاهده خواهيد كرد. ناگفته نماند كه اين دو موتور جستجو، رابط كاربري شبيه به يكديگر دارند.

سرچ انجين SearX

SearX

موتورهاي جستجو مختلف روش هاي متفاوتي را براي يافتن بهترين نتيجه به كار مي‌برند. SearX يك موتور فراجستجوگر و با امنيت است. ابزار جستجوي مبتني بر وب كه داده ها را از كاربر دريافت و عبارات تايپ شده را به عنوان نتيجه به ساير موتورهاي جستجو ارسال مي‌كند. اين موتور جستجو بر پايه نرم افزار متن باز است.

سرچ انجين preserch

پري سرچ

يك موتور جستجوي كوچك و سرگرم كننده است. مي‌توانيد با هر عبارتي كه جستجو مي‌كنيد مقداري ارز ذخيره كنيد. اين ارز با نام پري (Pre) شناخته مي‌شود كه در حال حاضر از ارزش زيادي برخوردار نيست. هر پري معادل ۰.۰۰۱ دلار ارزش دارد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۰۷:۱۱ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
محله افسريه محله‌اي با بافت منظم و كانون كاربري تجاري در جنوب شرق تهران است كه به لحاظ دسترسي به امكانات، موقعيت مطلوبي دارد.
خريد خانه در افسريه

محله افسريه از محله‌هاي نسبتا قديمي جنوب شرق تهران است كه بخش زيادي از مساحت آن در محدوده منطقه ۱۵ شهرداري تهران قرار مي‌گيرد. اين محله از غرب به بزرگراه بسيج، از جنوب به شهرك والفجر، از شمال به خيابان شهيد رحيمي و از شرق به شهرك قصر فيروزه منتهي مي‌شود. با توجه به امكاناتي كه در اين محله وجود دارد، خريد خانه در افسريه براي شما يك امتياز خواهد بود.

به گزارش مجله دلتا علاوه بر قيمت نسبتا مناسب واحدهاي مسكوني كه محله افسريه از آن برخوردار است، ساخت و ساز بالا و وجود آپارتمان‌هاي نوساز پرتعداد در اين محله از نقاط شاخص بازار مسكن اين محدوده محسوب مي‌شود. وجود شهرك مسكوني نظامي قصر فيروزه در اطراف اين محله نيز ضريب امنيت افسريه را بسيار بالا برده است.

مراكز تفريحي  

پارك آبي آزادگان اولين و تنها پارك آبي روباز ، شهربازي بسيج با مساحت ۱۳۳ هزار متر مربع و پوشش گياهي متنوع از فضاهاي سبز و مراكز تفريحي اين محله هستند. با توجه به جمعيت ۱۳۰ هزار نفري افسريه، ميزان سرانه فضاي سبز آن بايد پيش از اينها باشد. پارك فجر نيز با كتابخانه ، زمين بازي و زمين اسكيت ساكنان اين محله را از عزيمت به محله‌هاي ديگر براي تفريح بي‌نياز مي‌كند. بوستان‌هاي زيتون، فرهاد و آفتاب هم در همين محدوده ميزبان اوقات خوش شما هستند.

شهربازي بسيج

امكانات ورزشي

از لحاظ سرانه ورزشي، ورزشگاه ۳۰ هزار نفري تختي يكي از مراكز شاخص محله افسريه و پنجمين ورزشگاه بزرگ ايران است. وجود پيست اسكي، اسكيت و باشگاه سواركاري امكان تجربه اوقات فراغت سالم و مفرح را براي فرزندان شما به وجود مي‌آورد. مجموعه ورزشي الزهرا سالن ورزشي مخصوص بانوان است كه در پارك فجر قرار دارد و پذيراي بانوان علاقه‌مند به ورزش است. مجموعه ورزشي شهداي افسريه و سالن ورزشي مديريت بحران نيز از جمله باشگاه‌هاي خوب ورزشي افسريه هستند. روي هم رفته سكونت در اين محله از لحاظ برخورداري از امكانات تفريحي و ورزشي خيال خانواده‌ها را آسوده ساخته است.

مراكز خريد افسريه

مجتمع تجاري و مركز خريد زيتون يكي از مراكز خريد تهران است كه در چهار طبقه به بهره‌برداري رسيده است. مركز خريد خورشيد تهران نيز در ۶ طبقه با فروش محصولات متنوع پوشاك، طلا و جواهرات، كيف و كفش، رستوران، سفره خانه و … در سه راه افسريه، نبش بلوار امام رضا قرار دارد. پاساژ مرواريد در خيابان افسريه نيز يكي ديگر از مراكز خريد در اين محله است. در كنار اين مراكز خريد فراموش نكنيد كه خيابان ۲۰ متري افسريه خود به تنهايي يك مركز خريد شاخص اين محله است كه مغازه‌هاي متنوعي دارد.

بافت و دسترسي محله افسريه

سه خيابان اصلي شمالي جنوبي با نام‌هاي ۱۵ متري اول، ۱۵ متري دوم و ۱۵ متري سوم و نيز يك خيابان شرقي غربي با نام ۲۰ متري افسريه اين محله را تشكيل مي‌دهد. از خيابان ۱ تا ۲۰ متري افسريه (افسريه جنوبي يا پايين) و از خيابان ۳۰ تا خيابان (۴۵ افسريه شمالي يا بالا) و كل محله در محدوده شهرداري منطقه ۱۵ تهران است. اين محله از محله‌هايي در تهران است كه از سيستم كدينگ در نام‌گذاري خيابان‌ها استفاده كرده، به طوري كه هر فرد غريبه به راحتي به مقصد خود در اين محله مي‌رسد. براي دسترسي به اين محله مي‌توانيد از ايستگاه‌هاي مترو نيروي هوايي و بسيج استفاده كنيد. تاكسي و اتوبوس نيز در اطراف اين ايستگاه‌ها مستقر هستند.

قيمت ملك

در تقسيم‌بندي‌ افسريه، اين محله را به دو بخش شمالي و جنوبي تقسيم مي‌كنند كه البته اختلاف قيمت ملكي چنداني ميان اين دو قسمت وجود ندارد. خانه‌هاي افسريه شمالي با قيمت اندكي بالاتر عرضه مي‌شوند. قيمت مناسب و عقلاني، وفور ساخت و ساز و وجود آپارتمان‌هاي نوساز و همچنين وجود خانه‌هاي قديمي و بزرگ‌متراژ از نكات شاخص بازار مسكن افسريه است كه سرمايه‌گذاري در اين محله را نويدبخش جلوه مي‌دهد. براي تماس با مشاوران املاك دلتا و اطلاع دقيق از قيمت خريد خانه در افسريه اينجا كليك كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۰۲:۰۴ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
گلكسي نوت 10 لايت، ارزان تر از هم خانواده هاي خود به زودي رونمايي خواهد شد.
گلكسي نوت 10 لايت

گلكسي نوت ۱۰ لايت

بر كسي پوشيده نيست كه سامسونگ در حال آماده شدن براي عرضه گلكسي نوت ۱۰ لايت در سال جديد است. ارزيابي ها نشان مي‌دهد نسخه جديد، از ساير دستگاه هاي سري گلكسي نوت ۱۰ ارزان تر خواهد بود. با توجه به خبرهايي كه شركت سامسونگ منتشر كرده است، مي‌دانيم اين اولين دستگاه سازگار با بلوتوث ۵.۱ از اين كمپاني خواهد بود. اين به معناي افزودن قابليت موقعيت يابي به قلم S-Pen است.

به گزارش مجله دلتا؛ در طول چند هفته گذشته شركت سامسونگ وجود بلوتوث ۵.۰ را براي گلكسي اس ۱۰ لايت و نوت ۱۰ لايت تصديق كرده است. اما به نظر مي‌رسد سامسونگ دوباره درپي پيشرفت هاي ديگري بوده و تاييديه بلوتوث نسخه ۵.۱ را براي نوت ۱۰ لايت گرفته است. در اين صورت اين اولين دستگاه سامسونگ خواهد بود كه مجهز به بلوتوث ۵.۱ شده است. نكته جالب اين است كه با ارتقا بلوتوث ۵.۰ به ورژن ۵.۱ امكان افزودن قابليت رديابي به قلم S-Pen ممكن خواهد شد. به بياني ديگر نوت ۱۰ لايت اولين نوتي است كه مي‌تواند مكانِ دقيق قلم S-Pen خود را هر كجا كه باشد، اطلاع دهد.

سامسونگ

گلكسي نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس، داراي قلم هايي است كه مي‌تواند حركت را تشخيص دهد. اما اگر فاصله آن تا صفحه نمايشگر، بيش از چند سانتي متر شود دستگاه راهي براي پيدا كردن موقعيت آن ندارد. در حاليكه امكان تشخيص حركت، ويژگي سرگرم كننده اي محسوب مي‌شود، اضافه شدن امكان رديابي، بُعد جديدي از عملكرد قلم S-pen به وجود خواهد آورد. بي شك در پي اين تغيير، ويژگي هاي بسيار زيادي به دستگاه هاي نسل بعديِ سامسونگ اضافه خواهد شد.

اگرچه سامسونگ هنوز اعلام نكرده است كه آيا اين قابليت روي قلمِ نوت ۱۰ خواهد بود يا خير. با اين حال، دريافت مجوز نشان مي‌دهد آن ها به توانايي جديدي دست يافتند كه در دستگاه هاي چندين نسل پيشينِ سامسونگ وجود نداشت. بايد تا زمان عرضه گلكسي نوت ۱۰، يعني ژانويه سال ۲۰۲۰ ميلادي منتظر بمانيم تا دريابيم اين دستگاه چه نسخه اي از بلوتوث را پشتيباني مي‌كند. گفته مي‌شود اين دستگاه حدود ۶۰۰ يورو قيمت گذاري شده است. گرچه قيمت پاييني ندارد اما همچنان از ساير مدل هاي نوت ۱۰ ارزان تر است.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۵۵:۴۸ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
سياست افزايش وام مسكن در شرايطي مطرح مي‌شود كه تسهيلات ۱۶۰ ميليون توماني وام مسكن، 20 درصد ارزش يك آپارتمان در پايتخت را هم تامين نمي‌كند.
وام خريد مسكن

چندي پيش بانك مركزي موافقت خود را با افزايش سقف وام خريد مسكن از محل اوراق تسهيلات، اعلام كرد. افزايش تسهيلات بانكي علاوه بر مخالفان، در مقابل، موافقان بسياري نيز داشته است كه معتقد هستند افزايش وام، قدرت خريد مسكن را بالا خواهد برد.

به گزارش مجله دلتا حسام عقبايي، نايب رييس اتحاديه مشاوران املاك تهران يكي از موافقاني است كه سياست افزايش وام بانكي و تزريق نقدينگي را در شرايط فعلي اقتصاد ايران موثر مي‌داند و دليل آن را هم صنعتي نبودن ساخت مسكن در كشور و عدم توازن بين عرضه و تقاضا عنوان مي‌كند.

وي در خصوص سهم تسهيلات بانكي در خريد خانه مي‌گويد: چند ايراد و اشكال اساسي بر نحوه ارائه وام خريد خانه وارد است. نخست آنكه، تسهيلات بانكي از نظر كمّي و تعداد دچار مشكل بوده و به جز بانك مسكن كه يك بانك تجاري است بانك‌هاي ديگر به دليل بازپرداخت طولاني وام‌ها، از ارائه تسهيلات طفره مي‌روند. بنابراين لازم است كه بانك‌ها مكلف به پرداخت تسهيلات بانكي در حوزه مسكن شوند.

عقبايي با اشاره به اينكه وام بانكي متناسب با رشد قيمت مسكن افزايش پيدا نكرده است، اظهار مي‌دارد: هم اكنون تسهيلات بانكي ۱۶۰ ميليون توماني، جوابگوي خريد ۱۲ متر مربع آپارتمان هم در شهرهاي بزرگي مانند تهران نيست؛ ضمن آنكه اگر قرار باشد متقاضيان در بازپرداخت وام ۵۰۰ ميليون توماني، اقساط ۱۴ و ۱۵ ميليون تومان پرداخت كنند، كسي قدرت چنين بازپرداختي را نخواهد داشت.

وي با تاكيد بر لزوم ارائه برنامه جامع در حوزه تسهيلات بانكي ادامه مي‌دهد: بازپرداخت تسهيلات بانكي يا بايد بدون دريافت سود انجام شود يا با سود ۳ تا ۴ درصد. از طرف ديگر مدت بازپرداخت تسهيلات بانكي بايد حداقل به ۴۰ و ۵۰ سال افزايش يابد؛ چرا كه زمان پرداخت تسهيلات بانكي مي‌تواند هم انگيزه ساخت و خريد مسكن را افزايش دهد و هم موجب رونق در اين بازار شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۵۲:۳۱ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه

لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 0
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی