مجله دلتا
مجله دلتا
افزايش سقف تسهيلات خريد مسكن منوط بر وضعيت صندوق پس‌انداز يكم و تخصيص اعتبار است.
وام خريد مسكن
بنابر اعلام بانك مسكن افزايش وام خريد مسكن از محل صندوق پس‌انداز يكم منتفي است چرا كه براي افزايش وام خريد مسكن بايد، منابع پيش‌بيني شود.

 

به گزارش مجله دلتا ابوالقاسم اناركي، مدير عامل بانك مسكن با اشاره به اينكه افزايش سقف تسهيلات منوط به پيش بيني راهكار هاي تامين كسري منابع است گفت: پيشنهاداتي مبني بر افزايش تسهيلات ۸۰ ميليون تومان كه هم‌اكنون ارائه مي‌شود، داشته‌ايم و درخواست تامين اعتبار از منابع صندوق توسعه ملي را ارائه كرده‌ايم، اما فعلا برنامه‌ريزي براي افزايش سقف تسهيلات مسكن صورت نگرفته است.

مدير عامل بانك مسكن در تشريح اين موضوع كه سقف تسهيلات در شهر تهران فقط مي‌تواند كمتر از ۲۰ درصد يك واحد مسكوني در منطقه با قيمت متوسط را پوشش دهد، بيان كرد: تسهيلات مسكن در برخي شهر ها و استان‌ ها توان خريد متقاضيان را بالا مي‌برد، اما اين رقم براي شهر تهران تا حدودي پايين است. هم‌اكنون زوج‌ هاي متقاضي مي‌توانند براي دريافت تسهيلات خريد مسكن تا سقف ۱۶۰ ميليون تومان با نرخ سود ۶ درصد در بافت فرسوده و ۸ درصد اقدام و سپرده گذاري كنند.

شايان ذكر است رشد قيمت مسكن در سال هاي ۹۶ و ۹۷ باعث شد تا توان خريد به شكل قابل توجهي كاهش يابد و تسهيلات نيز نتواند كفاف خريد مسكن را حداقل در سطح ۴۰ درصد تا ۵۰ درصد حفظ كند. اين موضوع باعث شده تا به دليل كافي نبودن تسهيلات صندوق پس‌انداز يكم براي خريد مسكن؛ بيش از ۱۱۰ هزار متقاضي دريافت وام از اين صندوق انصراف داده‌ و حساب خود را مسدود كنند.

با رشد قيمت مسكن و كاهش توان خريد متقاضيان، هنوز تصميم جدي از سوي شوراي پول و اعتبار به منظور افزايش سقف تسهيلات مسكن اتخاذ نشده است. اين در حالي است كه برخي از كارشناسان اعلام مي‌كنند صندوق پس‌اندازي يكم، كارايي خود را از دست داده است.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۵۹:۰۵ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
كارشناسان مهم‌ترين علت رشد قيمت مسكن را افزايش نقدينگي و رشد قيمت مصالح ساختماني مي‌دانند.
جديدترين قيمت مسكن در تهران

در شرايطي كه قدرت خريد متقاضيان مسكن روزبه‌روز در حال كاهش است، گزارش بانك مركزي از جديدترين قيمت مسكن در تهران از افزايش‌ قيمت‌ها در ماه‌هاي دي و بهمن حكايت دارد. كارشناسان مي‌گويند مهمترين دليل رشد قيمت مسكن افزايش نقدينگي و رشد قيمت مصالح ساختماني است.

به گزارش مجله دلتا بسياري از مشاوران املاك وارد شدن ميانگين قيمت مسكن به كانال ۱۴ ميليون تومان را ترس فروشندگان از فروش مسكن مي‌دانند. اما كارشناسان تحليل‌هاي متفاوتي از رشد قيمت مسكن در دوره‌اي كه قدرت خريد مسكن كاهش يافته دارند.

افزايش قيمت مصالح ساختماني

فردين يزداني دبير علمي طرح جامع مسكن چند دليل مهم را بر رشد قيمت مسكن دخيل دانسته و مي‌گويد: اولين دليل رشد قيمت مسكن افزايش قيمت مصالح ساختماني به خصوص ميلگرد و آهن در چند ماه گذشته است. چرا كه بر هزينه تمام‌شده مسكن مي‌افزايد.

روند صعودي قيمت دلار، عامل ديگري است كه دبير علمي طرح جامع مسكن در افزايش نقدينگي در جامعه موثر دانسته و اظهار مي‌دارد: اگر نقدينگي در جامعه افزايش نمي‌يافت قيمت مصالح ساختماني بالا نمي رفت. در اقتصادي كه رشد منفي دارد قطعا ورود نقدينگي مي‌تواند نگران كننده و در هر بخشي به خصوص مسكن تورم‌زا باشد. هم‌اكنون سرمايه‌گذاري ملكي امن‌ترين نقطه براي سرمايه گذاري و تبديل سرمايه به دارايي است.

افزايش تقاضا

حسام عقبايي نايب رئيس اتحاديه مشاوران املاك افزايش مراجعات در دي و بهمن را دليل رشد قيمت مسكن دانسته و مي گويد: انتخابات مجلس شوراي اسلامي باعث شد تا متقاضيان واقعي خريد مسكن و متقاضياني كه قصد سرمايه‌گذاري داشتند در دي‌ماه و بهمن‌ماه و قبل از انتخابات مجلس شوراي اسلامي به بازار مسكن مراجعه كنند و اين موضوع موجب رشد معاملات و قيمت مسكن شد.

وي تاكيد مي‌كند: پيشوازي متقاضيان مسكن از خريد مسكن چه براي خريد و چه براي سرمايه‌گذاري باعث شد تا بعد از افزايش تعداد معاملات مسكن، مالكان با مشاهده افزايش تقاضا، قيمت‌هاي خود را بالا ببرند.

ترس از كاهش ارزش پول ملي

از سوي ديگر حسن محتشم رئيس سابق انجمن انبوه سازان با اشاره به بيم متقاضيان مسكن از رشد قيمت در سال ۹۹ بيان مي‌كند: ترس از كاهش ارزش پول ملي باعث شده تا بخشي از سرمايه‌ها به سمت مسكن كوچ كند.

او در ادامه مي‌گويد: همواره با نزديك شدن به پايان سال متقاضيان واقعي خريد مسكن و سرمايه‌گذاران ملكي تلاش مي‌كنند كه به تورم سال آينده برخورد نكنند و به همين منظور در تدارك خريد مسكن در ماه‌هاي پاياني سال برمي‌آيند. وقتي اين تفكر وجود دارد و بازار مسكن نيز به اين روند عادت كرده، ميزان مراجعات و معاملات افزايش مي‌يابد و به تبع آن قيمت مسكن نيز رشد مي‌كند.

براساس اين گزارش، اين روزها عبور نقدينگي از مرز ۲۰۰۰ هزار ميليارد تومان، افزايش نرخ ارز و قيمت مصالح ساختماني و حتي جو رواني بازار مسكن كافي است تا جديدترين قيمت مسكن در تهران متاثر از اين عوامل، به سمت افزايش خيز بردارد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۲۳:۵۱ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
افزايش مجدد قيمت طلا و ارز، در روزهاي گذشته موجب تشديد نگراني خريداران و متقاضيان مصرفي مسكن شده و پيش بيني قيمت مسكن را دشوار كرده است.
پيش بيني قيمت مسكن

كارشناسان اقتصاد مسكن پيش از اين پيش بيني كرده بودند كه قيمت مسكن در سال ۹۹ نمي‌تواند بيشتر از نرخ تورم افزايش رشد كند و اين افزايش بسيار پايين‌تر از خط تورم خواهد بود، اما جهش بازار هاي طلا و ارز در روز هاي اخير با اين پيش بيني ها مغاير است.

به گزارش مجله دلتا بر اساس آمار منتشر شده از سوي بانك مركزي، ميانگين قيمت خريد و فروش هر متر مربع زيربناي واحد مسكوني معامله شده در بنگاه‌ هاي معاملات ملكي شهر تهران، در بهمن‌ماه امسال وارد كانال ۱۴ ميليون تومان شده كه در مقايسه با ماه مشابه سال گذشته بيش از ۴۴ درصد افزايش داشته است.

نايب رئيس اتحاديه مشاوران املاك تهران؛ دليل رشد قيمت مسكن در دي‌ و بهمن ماه ۹۸ را انتخابات مجلس شوراي اسلامي دانست و گفت: در دي‌ و بهمن‌ ماه امسال و پيش از انتخابات مجلس شوراي اسلامي، افزايش مراجعه متقاضيان واقعي و همچنين سرمايه‌گذاران ملكي به بازار معاملات، رشد قيمت مسكن را در پي داشت.

حسام عقبايي در پاسخ به پيش بيني قيمت مسكن در سال ۹۹، گفت: قيمت مسكن در فروردين ماه سال آينده به دليل تعطيلي بازار ها ثبات خواهد داشت، اما در ماه هاي ارديبهشت‌‌ و خرداد ، قيمت‌ ها خود را نشان خواهند داد.

وي درخصوص افزايش قيمت مسكن به تبعيت از افزايش نرخ ارز گفت: مسكن مانند ساير كالا ها بلافاصله نسبت به افزايش نرخ ارز واكنش نشان نمي‌دهد، به عبارت ديگر ، اگر روند افزايش نرخ دلار آمريكا ادامه يابد و پايدار بماند، قيمت مسكن حداقل ۲ يا ۳ ماه آينده به افزايش نرخ ارز واكنش نشان خواهد داد.

شايان ذكر است؛ ميانگين قيمت هر متر مربع واحد مسكوني شهر تهران تا پايان دي‌ماه امسال ۱۳ ميليون و ۱۸۵ هزار تومان بوده كه در مقايسه با مدت‌ زمان مشابه در سال گذشته ۶۴ درصد افزايش داشته است.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۲۲:۱۳ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
با هيجانات بازار مسكن در سال 98، متقاضيان بسياري به اميد كاهش قيمت‌ها، خريد آپارتمان را به سال 99 موكول كرده‌اند.
قيمت مسكن در سال 99
با نزديك شدن به پايان سال ۹۸، گمانه‌زني‌ها درخصوص قيمت مسكن در سال ۹۹ و اينكه آيا سايه ركود تورمي از بازار مسكن برداشته خواهد شد يا خير، شدت يافته؛ يك انبوه‌ساز به اين پرسش پاسخ داده است.

به گزارش مجله دلتا ايرج رهبر، رئيس هيات مديره انجمن صنفي انبوه سازان مسكن و ساختمان تهران، در پاسخ به اين سوال كه آيا آن چنان كه برخي ادعا مي‌كنند، قيمت مسكن در سال ۹۹ با رشد ۲۰ درصدي مواجه خواهد شد، گفت: در سال ۹۹ اگر چنين افزايشي وجود داشته باشد، رشد عادي و حتي كمتر از تورم خواهد بود.

ايرج رهبر با اشاره به اينكه قيمت مسكن در سال ۹۸ در مقايسه با سال گذشته (۱۳۹۷) ۲۰۰ درصد افزايش داشته است، اظهار داشت: متقاضيان خريد مسكن در صورتي كه توان مالي خريداري مسكن مورد نظر خود را دارند، در خريد تعلل نكنند و روند خريد را سرعت دهند. وي ادامه داد: متقاضيان خريد مسكن سعي كنند پيش از پايان سال ۹۸، آپارتمان خود را خريداري كنند.

رئيس انجمن صنفي انبوه سازان تهران در ادامه ضمن اشاره به ركود تورمي در صورت افزايش شديد قيمت مسكن تصريح كرد: در ارتباط با ركود تورمي كه برخي براي سال ۹۹ پيش بيني مي‌كنند بايد در نظر داشت كه اگر افزايش قيمت در مسكن به تناسب تورم پيش رود مي‌توان گفت ركود تورمي بوجود نمي‌آيد، اما اگر قيمت مسكن به دلايل مختلف، جهش‌هاي غير متعارف داشته باشد، به دليل پايين بودن قدرت خريد متقاضيان مسكن، دچار ركود تورمي خواهيم شد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۱۷:۲۱ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
تجريش از محله‌هاي شمالي و نوستالژيك تهران است كه با مكان‌هاي مهمي مانند امامزاده صالح و بازار معروفي به همين نام شناخته مي‌شود.
خريد آپارتمان در تجريش

محله تجريش از شرق به خيابان شريعتي، از غرب به خيابان‌هاي دربندي و  نيلوفر، از جنوب به بزرگراه‌هاي صدر و مدرس و از شمال به خيابان وليعصر منتهي مي‌شود. نزديكي اين محله به بزرگراه‌ها و خيابان‌هاي اصلي شهر و سيستم‌هاي حمل‌ونقل متنوع، وجود تعداد بي‌شمار مركز خريد و همچنين برخورداري از مجموعه‌هاي تفريحي، بسياري را به فكر خريد آپارتمان در تجريش انداخته است. مجله دلتا در اين قسمت از محله‌گردي به سراغ محله تجريش رفته است. با ما همراه باشيد.

رونق محله تجريش در گذشته مانند بسياري از توابع شميرانات به واسطه كشاورزي ، دامداري و باغداري بوده است. اكنون نيز وجود بازار تجريش، پاساژها و مراكز خريد و فروش فراوان، محله تجريش را به يكي از مراكز اصلي خريد شمال شهر تبديل كرده است. رونق اقتصادي خوب تجريش موجب شده تا جمعيت اين محله بيش از پيش گسترش يابد.

دسترسي به تجريش

براي رسيدن به محله تجريش مي‌توانيد از ايستگاه متروي تجريش واقع در اين محله استفاده كنيد كه آخرين ايستگاه خط يك متروي تهران است. اتوبوس تندروي راه‌آهن_تجريش نيز كه جنوب تهران را به شمال آن وصل كرده شما را به اين محله خواهد رساند. پايانه‌هاي تاكسيراني مستقر در ميدان قدس و ميدان تجريش به نقاط مختلف شهر تاكسي دارند. با نبود محدوديت ترافيكي در اين محله، دسترسي‌هاي محلي تجريش به خيابان‌هاي وليعصر، شريعتي، چمران، صدر و مدرس تردد شما با خودروي شخصي را آسان خواهد كرد.

مراكز تجاري و تفريحي

تجريش مركز مغازه‌ها و مراكز تجاري بزرگ و معروف است. تنوع اجناس و برندها در مراكز خريد تجريش مانند تنديس، قائم، البرز، ارگ تجاري، بعثت و … ساكنان اين منطقه را از رفت و آمد به محله‌هاي ديگر بي‌نياز مي‌كند. بازار سنتي تجريش نيز به‌عنوان يك بازار تاريخي همواره گردشگران بسياري را جذب كرده است. از مراكز تفريحي تجريش نيز مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

اگر اهل پياده‌روي هستيد رستوران‌ها و فست‌فودهاي بسياري در محدوده تجريش وجود دارد كه اوقات فراغت خود را مي‌توانيد در آن‌ها سپري كنيد.

بازار تجريش

مراكز درماني

از مزاياي خريد يا رهن و اجاره آپارتمان در تجريش دسترسي آسان به مراكز درماني و بهداشتي است. بيمارستان شهداي تجريش مهم ترين مركز درماني در محله‌ تجريش است. علاوه بر آن درمانگاه طالقاني واقع در ميدان قدس و شبكه بهداشت و درمان شميرانات در ابتداي خيابان شريعتي از مراكز ارائه دهنده خدمات درماني به ساكنان اين محله است.

خريد آپارتمان در تجريش

قيمت ملك در تجريش مانند بسياري از مناطق شمالي تهران، بالا است و خريد آپارتمان در اين محله بودجه بالايي مي‌طلبد. باتوجه به استخوان‌بندي شهري منطقه، خانه‌هاي ويلايي بسيار و معدود خانه‌هاي كلنگي با متراژ‌هاي بالا در اين محدوده وجود دارد كه خريد آن‌ها مي‌تواند يك سرمايه‌گذاري ملكي ايده‌آل تلقي شود.

هرچند كه ممكن است وجهه تجاري تجريش بيشتر به چشم بيايد، اما در خيابان‌ها و فرعي‌هاي اين محله بافت مسكوني آپارتماني و ويلايي گسترده‌اي را مشاهده خواهيد كرد. در بافت مسكوني تجريش خانه‌هاي ويلايي قديمي، آپارتمان‌ها و برج‌ها به صورت تركيبي در كنار يكديگر قرار گرفته‌اند و تا حدودي دست خريداران و متقاضيان مسكن را در انتخاب باز گذاشته‌اند. براي اطلاع از قيمت خريد آپارتمان در تجريش و ساير مناطق تهران مي‌توانيد به سايت املاك دلتا مراجعه كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۱۳:۴۴ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]

در بهمن ماه 98، ميانگين قيمت يك متر مربع واحد مسكوني معامله شده در شهر تهران به بيشترين ميزان خود در 11 ماه گذشته و به 14.4 ميليون تومان رسيد.

تازه‌ترين گزارش‌ها از بازار مسكن در بهمن ماه ۹۸ نشان مي‌دهد كه به‌رغم افزايش قيمت‌ها، معاملات مسكن در شهر تهران همچنان در حال رشد است. در ماه مذكور ميانگين قيمت خريد و فروش هر متر مربع آپارتمان و واحد مسكوني معامله شده در بنگاه‌هاي معاملات ملكي شهر تهران به ۱۴.۴ ميليون تومان رسيده است كه در مقايسه با دي ماه و ماه مشابه سال گذشته به ترتيب معادل ۴.۳ و ۴۴.۴ درصد افزايش نشان مي‌دهد.

به گزارش مجله دلتا در ميان ۲۲ منطقه شهر تهران، بيشترين ميانگين قيمت يك متر مربع واحد مسكوني معامله شده معادل ۲۸.۵ ميليون تومان به منطقه يك و كم‌ترين آن با ۷.۱۶ ميليون تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. 

جذاب‌ترين دامنه قيمتي

در بهمن‌ماه امسال واحدهاي مسكوني در دامنه قيمتي ۹ تا ۱۰.۵ ميليون تومان به ازاي هر متر مربع بنا با سهم ۱۰.۵ درصد، بيشترين سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند. دامنه قيمتي ۱۰.۵ تا ۱۲ و ۷.۵ تا ۹ ميليون تومان به ترتيب با سهم ۱۰.۲ و ۹.۷ درصد در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند.

كوچك‌متراژها جذابتر شدند

توزيع فراواني تعداد واحدهاي مسكوني معامله شده بر حسب سطح زيربناي هر واحد مسكوني در بهمن ماه‌ نشان مي‌دهد، بيشترين سهم از معاملات انجام شده به واحدهاي مسكوني با زيربناي ۵۰ تا ۶۰ مترمربع با سهم ۱۴.۵ درصد اختصاص داشته است. واحدهاي داراي زيربناي «۶۰ تا ۷۰» و «۷۰ تا ۸۰» متر مربع به ترتيب با سهم‌هاي ۱۴ و ۱۲.۱ درصدي در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند. در مجموع در اين ماه، واحدهاي مسكوني با سطح زيربناي كمتر از ۸۰ متر مربع، ۴/۵۳ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند.

بازار داغ واحدهاي كمتر از يك ميليارد

بررسي قيمت خريد آپارتمان در تهران در بهمن ماه ۹۸ نشان مي‌دهد؛ واحدهاي مسكوني با ارزش ۴۵۰ تا ۶۰۰ ميليون با اختصاص سهم ۱۱.۷ درصد، بيشترين سهم از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند. واحدهاي داراي ارزش ۳۰۰ تا ۴۵۰ و ۶۰۰ تا ۷۵۰ ميليون تومان نيز به ترتيب با اختصاص سهم‌هاي ۱۱.۴ و ۹.۹ درصد در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند. درمجموع در اين ماه، حدود ۵۲ درصد از معاملات به واحدهاي مسكوني با ارزش كمتر از يك ميليارد تومان اختصاص داشته است.

همچنين بخوانيد:

چه كساني در طرح ملي مسكن ثبت نام نكنند

اقساط مسكن ملي چگونه پرداخت مي‌شود؟

بازار مسكن در هفته اي كه گذشت

مسير بازار مسكن تا پايان سال ۹۸

كدام خانه‌هاي لوكس مشمول ماليات مي‌شود؟

براي مشاهده مطالب بيشتر از املاك دلتا ديدن نماييد

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۱۰:۴۵ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
عمده معاملات مسكن انجام‌شده در بازار مناطق مصرفي تهران، به آپارتمان‌هاي قديمي در گروه متراژي تا 60 مترمربع تعلق دارد.
خريد آپارتمان 60 متري در تهران
بررسي قيمت خريد آپارتمان هاي ۶۰ متري  و تعداد معاملات ملكي انجام‌شده در بازار مسكن تهران نشان مي‌دهد كه هم‌اكنون متراژ مورد جست‌وجوي متقاضيان مصرفي در اغلب مناطق شهر تهران تا ۶۰ متر مربع است.
به گزارش مجله دلتا  در بين متقاضيان اين گروه متراژي، خانه اولي‌هايي حضور دارند كه ارزش نقدينگي آنها پس از تورم شديد ملكي در مدت كمتر از دو سال اخير، به شدت كاهش يافته و آن‌گونه كه بايد، نتوانسته‌اند بودجه خود را ترميم كنند و پرقدرت به بازار مسكن بازگردند بنابراين حتي خريد آپارتمان كوچك نوساز براي بسياري از آنها ناممكن است.
از آنجا كه اغلب آپارتمان‌هاي كوچك متراژ آگهي شده نزد بنگاه‌هاي ملكي در بازار مسكن بهمن و اسفند، در مناطق مصرفي واقع شده و عمر آنها بين ۱۰ تا ۲۰ سال است، متقاضيان خانه‌اولي با توجه به بودجه خود، گزينه‌هاي متعددي براي ارزيابي قيمت و خريد پيش‌رو دارند. هر چند طبيعي است تعداد آگهي‌ها در مقايسه با شب عيد سال گذشته كه معاملات هنوز در مرحله رونق نسبي بود، بسيار كمتر است اما مقايسه وضعيت عرضه و تعداد معاملات با پاييز گذشته، مشخص مي‌كند كه عرضه هم‌اكنون تا حدودي از تقاضاي خريد آپارتمان‌هاي مصرفي پشتيباني مي‌كند.
هر چند بسياري از آپارتمان‌هاي عرضه شده بدون امكانات كامل است، اما با توجه به متناسب بودن با بودجه خريداران، در صورت قيمت پيشنهادي منصفانه در اين موعد زماني احتمالا به فروش مي‌روند. مشاوران املاك بر اين باورند كه در اسفند ماه رشد ميزان معاملات مسكن محتمل است، مگر اينكه درپي رخدادهاي غيرمنتظره در بازارهاي ديگر، تمايل به عرضه يا قيمت پيشنهادي در بازار مسكن دچار تغيير محسوس شود. در جدول زير آخرين قيمت پيشنهادي خريد آپارتمان هاي ۶۰ متري در تهران ارائه شده است. براي اطلاع دقيق از قيمت خريد آپارتمان در تهران و ساير شهرستان‌ها به سايت املاك دلتا مراجعه كنيد.
 
قيمت آپارتمان 60 متري در تهران

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۰۶:۱۷ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
برخي از سپرده‌گذاران فعلا قادر به استفاده از سقف جديد تسهيلات نيستند و بايد مطابق با ضوابط صندوق و سقف‌هاي تعيين شده اقدام به دريافت تسهيلات كنند.
وام جديد مسكن

درپي افزايش تماس‌ها با مركز ارتباط با مشتريان بانك مسكن درخصوص نحوه استفاده از سقف‌هاي جديد وام خريد مسكن ، مسئولان مرتبط در بانك مسكن شرايط دريافت اين تسهيلات را اعلام و در عين حال افرادي را كه مشمول استفاده از اين تسهيلات مي‌شوند معرفي كردند.

به گزارش مجله دلتا بر اين اساس، متقاضيان انفرادي در شهر تهران كه پيش از اين قادر به دريافت تسهيلات ۶۰ ميليوني از محل اوراق بودند، هم‌اكنون مي توانند تسهيلات ۱۰۰ ميليوني، متقاضيان انفرادي مراكز استان‌ها و شهرهاي با جمعيت بيش از ۲۰۰ هزار نفر تسهيلات ۸۰ ميليون توماني و متقاضيان ساير شهرها تسهيلات ۶۰ ميليوني دريافت كنند.
سقف اين تسهيلات براي زوج‌هاي تهراني به ۲۰۰ ميليون تومان، زوج‌هاي ساكن در شهرهاي بزرگ ۱۶۰ ميليون تومان و ساير شهرها به ۱۲۰ ميليون تومان افزايش يافته است.

بسياري از متقاضيان دريافت تسهيلات خريد مسكن كه پيش از اين در صندوق‌هاي پس‌انداز بانك مسكن سپرده گذاري كرده‌اند هم‌اكنون با اين سوال مواجهند كه آيا تسهيلات جديد شامل آن  مي‌شود؛ به اين معنا كه آيا مي‌توانند مابه‌التفاوت تسهيلات دريافتي از صندوق‌هاي پس‌انداز مسكن تا سقف تسهيلات جديد از محل اوراق را با خريد اوراق از بانك دريافت و سقف تسهيلات خود را تا سقف‌هاي  تسهيلات جديد برابر كنند.

براساس ضوابط مصوب در شوراي پول و اعتبار فعلا فقط سپرده‌گذاران پس‌انداز مسكن جوانان قادر به تلفيق تسهيلات خود با تسهيلات جديد  هستند و مي‌توانند مابه‌التفاوت تسهيلات خود با تسهيلات جديد اوراق را از محل خريد اوراق دريافت كنند. به اين معنا كه در زمان دريافت تسهيلات از محل صندوق پس انداز مسكن جوانان، تسهيلات‌گيرنده مي‌تواند در صورت تمايل متناسب با شهر محل تقاضا از طريق خريد اوراق براي مبلغ مابه‌التفاوت تسهيلات خود با سقف تسهيلات اوراق، اقدام به دريافت تسهيلات تا سقف‌هاي جديد كنند.

در عين حال بسياري از سپرده‌گذاران صندوق پس‌انداز مسكن يكم نيز مي گويند كه آيا آنها نيز امكان تلفيق تسهيلات خود را با تسهيلات جديد اوراق دارند. مطابق با مصوبه شوراي پول و اعتبار برنامه‌اي براي تلفيق تسهيلات صندوق پس‌انداز مسكن يكم با سقف جديد تسهيلات اوراق وجود ندارد و خانه‌اولي‌ها و متقاضيان دريافت تسهيلات از صندوق يكم فعلا با همان سقف‌هاي تعيين شده در ضوابط پرداخت تسهيلات از محل اين صندوق مشمول دريافت تسهيلات مي‌شوند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۰۲:۳۷ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
كاشانك محله‌اي بسيار خوش آب‌و‌هوا و برخوردار از امكانات رفاهي و تنوع آپارتماني در منطقه يك تهران است.
خريد آپارتمان در كاشانك

كاشانك از محله‌هاي قديمي شمال تهران است. مجاورت كاشانك با ارتفاعات البرز و پارك نياوران و همچنين همسايگي آن با محله‌هاي صاحبقرانيه، اقدسيه، دارآباد و آجودانيه موقعيت ممتازي را براي اين محله از جهت دسترسي به امكانات و برخورداري از آب و هواي پاك ايجاد كرده است؛ به‌طوري كه در سال‌هاي اخير خريد آپارتمان در كاشانك به يكي از گزينه‌هاي بسياري از خريداران ملك تبديل شده است. مجله دلتا اينبار در محله‌گردي خود به كاشانك رفته است. با ما همراه باشيد.

قدمت محله كاشانك به دويست سال گذشته بازمي‌گردد؛ از اين رو در دهه‌هاي گذشته اين محله شامل باغ‌ها، زمين‌هاي كشاورزي و همچنين بافت هاي فرسوده مي‌شده است. به مرور زمان با افزايش بازسازي و نوسازي در اين منطقه، به‌ويژه در دو دهه گذشته كاشانك به يكي از محله‌هايي با ساختمان هاي نوساز و برخوردار از بافت اجتماعي مناسب تبديل شده است.

كاشانك در گذشته

گفته‌ مي‌شود ناصرالدين‌شاه در ازاي حكمراني كاشان كه همسرش انيس الدوله از او طلب مي‌كند شش دانگ كاشانك را به نام همسرش كرده و به همين دليل اين منطقه كاشانك نام گرفته است. بنيان‌گذاران محله كاشانك دو طايفه با نام‌هاي طائفي و امينيان بوده‌اند.

دسترسي به كاشانك

با توجه به اينكه كاشانك، از شمالي‌ترين محله‌هاي تهران است؛ بنابراين دسترسي از اين محله به مركز يا جنوب شهر زمان بيشتري لازم دارد. پايانه‌هاي اتوبوس‌راني و خطوط تاكسيراني در تجريش، ميدان نوبنياد و چهارراه پارك وي، جابه‌جايي مسافران براي دسترسي به كاشانك را بر عهده دارند. تا راه‌اندازي مترو نياوران، فعلا نزديك‌ترين ايستگاه مترو به كاشانك، نوبنياد است. با توجه به نبود طرح ترافيك در اين محله،  تردد در خيابان‌هاي موحد دانش، منجيل، سپند و شهيد خويي آسان و راحت خواهد بود.

خريد خانه در كاشانك

مراكز خريد

يكي از مزاياي خريد يا رهن و اجاره آپارتمان در كاشانك وجود مجتمع‌هاي تجاري و مراكز خريد در اين محله و اطراف آن است كه نياز ساكنان كاشانك را برطرف مي كند.

  • مجتمع تجاري پارك سنتر، چهارراه فرمانيه
  • مجتمع تجاري عرش آجودانيه، تقاطع پور ابتهاج
  • مركز خريد اقدسيه، نياوران روبروي بازارچه صدف
  • مركز خريد صدف، نبش پاساژ صاحبقرانيه

مكان‌هاي تفريحي و ورزشي

از مهم‌ترين مكان‌هاي تفريحي ورزشي فعال در كاشانك مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • مجموعه ورزشي رويال اقدسيه
  • باشگاه‌هايي نظير بانك ملي، ميثاق آجودانيه و باشگاه جوان
  • موزه طبيعت و حيات‌وحش ايران

خريد آپارتمان در كاشانك

محله كاشانك از معدود محله‌هاي شمال تهران است كه در بافت مسكوني آن، علاوه بر آپارتمان‌هاي با متراژ بالا، واحدهاي زير ۱۰۰ مترمربع نيز فراوان به چشم مي‌خورد. عوامل متعددي باعث شده تا به ساخت و ساز و همچنين خريد آپارتمان در كاشانك به صورت يك سرمايه‌گذاري ملكي در آيد. آب‌وهواي مناسب و نبود طرح ترافيك، امكانات درماني و ورزشي و سرمايه‌گذاري‌هاي تجاري موجب رشد ساختمان‌سازي و البته بالا رفتن قيمت مسكن در اين منطقه شده است.

قيمت خريد خانه در كاشانك مانند بسياري از محله‌هاي تهران با توجه به متراژ، موقعيت و امكانات ملك متفاوت است. اگر به خريد آپارتمان در كاشانك علاقه‌مند هستيد، بايد بگوييم؛ تنوع متراژ در بافت مسكوني و همچنين وجود دو گروه آپارتماني و ويلايي در بازار مسكن كاشانك، به احتمال زياد شما را ساكن اين محله خواهد كرد. براي اطلاع دقيق از قيمت خريد آپارتمان در كاشانك و ساير محله‌هاي تهران مي‌توانيد به سايت املاك دلتا مراجعه كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۵۹:۱۷ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]

متقاضيان مسكن ملي مي‌توانند در روزهاي آينده اعتراض و انصراف خود از اين طرح را در سامانه آباد ثبت كنند.

اعتراض و انصراف مسكن ملي

براي متقاضيان طرح اقدام ملي كه به نتيجه پالايش ثبت‌ نام خود اعتراض دارند از اول اسفندماه و همچنين افرادي كه با وجود تاييد نهايي مايل به انصراف از طرح هستند از اواخر هفته اول اسفندماه، فرصتي فراهم شده است تا با ورود كد رهگيري در سامانه آباد نسبت به ثبت اعتراض و انصراف از مسكن ملي اقدام كنند.

به گزارش مجله دلتا براساس طرح اقدام ملي كه در راستاي كمك به تامين مسكن اجرايي شده است، متقاضيان و افراد تحت تكفل بايد از تاريخ اول فروردين ۱۳۸۴ فاقد زمين مسكوني يا واحد مسكوني بوده و از ابتداي انقلاب اسلامي از هيچ يك از امكانات نهادهاي عمومي غيردولتي مربوط به تامين مسكن شامل زمين، واحدمسكوني و يا تسهيلات يارانه‌اي خريد و يا ساخت واحد مسكوني استفاده نكرده باشد. به عبارتي سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده يك آيين‌نامه اجرايي قانون ساماندهي عرضه و تأمين مسكن) قطعي است.

هم چنين متقاضي بايد متأهل و يا سرپرست خانوار باشد و البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن مي توانند در اين طرح شركت كنند.

متقاضيان بايد داراي حداقل ۵ سال سابقه سكونت در پنج سال اخير در شهر مورد تقاضا باشند. در شهرهاي جديد سابقه سكونت حداقل ۵ سال در شهر جديد مورد تقاضا و يا در شهر مادر ملاك است.

نداشتن منع قانوني براي دريافت تسهيلات بانكي (نظير چك برگشتي، تسهيلات معوقه و همچنين توانايي تأمين هزينه ساخت مسكن) مازاد بر تسهيلات بانكي از ديگر شروط اين طرح است.

امكان سپرده‌گذاري حداقل ۳۰ درصد هزينه ساخت مازاد بر تسهيلات بانكي، در خصوص متقاضيان واجد شرايط بر اساس اعلام دستگاه يا نهاد مربوطه نيز از ديگر بندهاي مهم اين طرح است.

 متقاضيان همچنين بايد توانايي پرداخت اقساط ماهيانه بانكي تسهيلات دريافتي را داشته باشند.

همچنين بخوانيد:

قيمت مسكن در سال ۹۹؛ افزايش يا كاهش؟

گران ترين و ارزان ترين مناطق پايتخت براي خريد خانه

خانه‌هاي پرمتقاضي تهران چه قيمتي دارند؟

خريد خانه در كدام مناطق تهران سودآور است؟

جديدترين قيمت مسكن در منطقه ۶ تهران

براي مشاهده مطالب بيشتر از املاك دلتا ديدن نماييد

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۴ اسفند ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۴۲:۵۸ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : ---
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی