مجله دلتا
مجله دلتا
محله جنت‌آباد يكي از محله‌هاي غرب شهر تهران است كه در منطقه ۵ شهرداري قرار گرفته و از آب‌وهواي مطلوبي برخوردار است.
خريد آپارتمان در جنت آباد

منطقه ۵ شهرداري تهران، يك بهشت را در قلب خود جا داده است؛ به نام جنت آباد. اين محله از غرب به شهران، از شمال به حصارك، از جنوب به خيابان آيت الله كاشاني و از شرق به پونك و زمين‌هاي چهارديواري محدود است. پيش از خريد آپارتمان در جنت آباد با اين محله بيشتر آشنا شويد.

به گزارش مجله دلتا خريد يا رهن و اجاره آپارتمان در محله جنت آباد كه به سه بخش جنت آباد شمالي، جنت آباد جنوبي و جنت آباد مركزي تقسيم مي شود، پيش از آنكه مناسب حال شهروندان متوسط رو به بالا باشد، به دليل برخورداري از فضاي سبز گسترده، مناسب سكونت بيماران تنفسي و قلبي است.

  • جنت‌آباد شمالي: 

جنت‌آباد شمالي در قسمت شمالي محله واقع شده و از شمال به خيابان سيمون بوليوار، از جنوب به بزرگراه شهيد آبشناسان، از غرب به بزرگراه شهيد باكري و از شرق به خيابان ميلاد منتهي مي‌شود. جنت‌آباد شمالي از آب‌وهواي تازه‌تر و بوستان‌هاي بيشتري نسبت به جنت آباد مركزي و جنوبي برخوردار است. گلستان غربي و شرقي، ايران‌شهر و بلوار انصار المهدي از خيابان‌هاي شاخص جنت آباد شمالي هستند.

مجاورت با بازار گل و گياه غرب تهران نيز از ويژگي‌هاي اين منطقه است

 

بازار گل جنت آباد

  • جنت‌آباد مركزي 

جنت‌آباد مركزي، بخش مياني اين محله را تشكيل مي‌دهد. در شمال اين منطقه بزرگراه شهيد آبشناسان و در جنوب آن بزرگراه شهيد همت وجود دارد. شاهين شمالي، مخبري و شانزده متري اول و دوم از جمله خيابان‌هاي شاخص اين منطقه هستند.

جنت‌آباد مركزي از لحاظ برخورداري از فضاي سبز در رتبه استاندارد و مطلوبي قرار دارد

پارك جنت آباد

  • جنت‌آباد جنوبي

شهرت جنت‌آباد جنوبي واقع در قسمت جنوبي محله به دليل خيابان‌ها و كوچه‌هاي عريض و منظم آن است. اين منطقه از شمال به اتوبان همت، از جنوب به خيابان آيت‌الله كاشاني، از شرق به خيابان شاهين جنوبي و از غرب نيز به اتوبان باكري محدود مي‌شود. بلوار لاله، ميدان چهارباغ و خيابان شاهين جنوبي خيابان‌هاي شاخص اين محله هستند.

جنت آباد جنوبي در مقايسه با جنت آباد شمالي و مركزي، مراكز خريد بيشتر و  فضاي سبز كمتري دارد

محله جنت آباد

جنت آباد در گذشته

جريان داشتن رودخانه ­هاي كن،­ سولقان، ­وردآورد و چشمه‌هاي باغ‌فيض و قرار گرفتن زمين‌هاي محدوده كنوني جنت آباد در كوه­پايه موجب سرسبزي اين منطقه در گذشته شده بود. وجود باغ‌هاي انار و گيلاس بهشت را براي ساكنان اين منطقه تداعي مي‌كرد؛ از اين رو اين منطقه “جنت” نام گرفت.

زمين‌ها و باغ‌هاي اين محله از موقوفات شخص معروفي به نام محمدعلي نظام‌مافي (متولد ۱۲۶۱ هجري شمسي) است. نظام‌مافي معروف به نظام‌السلطنه يكي از ملاكان درجه اول و سياستمداران وقت بود كه بخش زيادي از زمين‌هاي غرب تهران به او تعلق داشت و او مالكيت اين زمين‌ها را به سازمان‌هاي دولتي و مردم سپرد. كمتر كسي است كه مدرسه و مسجد نظام مافي و ساير موقوفات او را نشناسد.

جنت آباد در ابتدا سكونت‌گاه كارگران كارخانه‌هاي غرب تهران بود، اما با انقلاب اسلامي ساخت و ساز در اين منطقه رسميت يافت. با رشد ساخت و ساز در اين محله، رفته رفته باغ‌هاي گيلاس و انار يا جاي خود را به ساختمان‌هاي چند طبقه دادند يا انحراف مسير رودخانه‌ها آن‌ها را خشك كرد. البته از خود رودخانه‌ها هم در اين محله چندان اثري ديده نمي‌شود.

دسترسي به محله جنت آباد

محله جنت‌آباد با دسترسي به بزرگرا‌ه‌هاي همت، آبشناسان و اشرفي اصفهاني از موقعيت ترددي خوبي برخوردار است و از اين رو رفت و آمد در اين محله به آساني انجام شده و مي‌توان از آن به راحتي به ساير نقاط تهران دسترسي داشت. علاوه بر تردد خودروي شخصي، با خط اتوبوس تندرو و تاكسي مي‌توان به ميدان‌هاي اصلي شهر مانند پونك و فلكه صادقيه رسيد.

همچنين طبق سند چشم انداز مترو تهران قرار است تا سال ۱۴۰۴، خط ۴ مترو از ميدان چهارباغ در زير بزرگراه همت به سمت چهار راه تهرانپارس در شرق تهران راه اندازي شود. اين خط در تقاطع بلوار جنت آباد و بزرگراه هاشمي رفسنجاني گسترش پيدا كرده و داراي ايستگاه خواهد شد. تا آن زمان هم اكنون نزديك‌ترين ايستگاه مترو به اين محله، صادقيه است.

جنت آباد

مراكز تفريحي و تجاري

عمده مراكز تفريحي محله جنت آباد را بوستان‌ها و پارك‌هاي آن تشكيل مي‌دهند. شبنم، ايثار و ساحل پارك هاي اصلي و بوستان‌هاي بهاره، ميلاد و شبنم از شاخص‌ترين بوستان‌ها هستند. با اين حال با گشت‌ و گذار در خيابان هاي جنت آباد، فضاهاي سبز ديگري را نيز خواهيد ديد. مجتمع تجاري سمرقند در جنت‌آباد مركزي، نيازهاي ساكنان اين محله را پاسخ مي‌دهد. پاساژ طوبي نيز در اين منطقه از مراكز خريد قديمي است.

قيمت ملك

تمركز ادارات دولتي و شركت‌هاي خصوصي در محله جنت آباد حداقل بوده و به همين علت، اين محله بيشتر بافت مسكوني دارد. تعيين قيمت آپارتمان‌هاي محله جنت‌آباد براساس سن بنا، متراژ، موقعيت ملك و مشخصات ساختمان است. قيمت خانه در جنت آباد شمالي اندكي با جنت آباد جنوبي متفاوت بوده و البته بيشتر بسته به نوع خانه اي است كه انتخاب مي كنيد. طبيعتا آپارتمان‌هايي كه در محله‌هاي لوكس ساخته شده‌اند، قيمت بالايي دارند. محدوده قيمتي هر متر مربع آپارتمان در سه منطقه جنت آباد بين ۱۶ تا ۲۶ ميليون تومان در نوسان است. براي اطلاع دقيق از قيمت خريد آپارتمان در جنت آباد شمالي اينجا، جنت آباد مركزياينجا و جنت آباد جنوبي اينجا كليك كنيد.

محله جنت آباد

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۵۸:۴۰ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی