مجله دلتا
مجله دلتا
طرشت از محله‌هاي قديمي تهران به شمار مي‌آيد كه قدمت آن را تا زمان سلجوقيان دانسته‌اند.
خريد آپارتمان در طرشت

محله طرشت در منطقه ۲ شهرداري تهران واقع شده و از شمال به بزرگراه شيخ فضل اله نوري، از جنوب به خيابان آزادي، از غرب به بزرگراه محمد علي جناح و از شرق به بلوار شهيد تيموري و شهيد اكبري محدود شده است. به دليل وجود دانشگاه شريف در اين محله، دانشجويان بسياري در محله، تردد و سكونت دارند. پيش از خريد آپارتمان در طرشت از اين محله بيشتر بدانيد.

به گزارش مجله دلتا خريد آپارتمان در طرشت با هر بودجه‌اي شدني است، البته اگر كمي به خودتان زحمت بدهيد و آگهي‌ها را بيشتر بررسي كنيد. تلفيق خانه‌هاي نوساز و نسبتا قديمي با يكديگر و همچنين وجود كوچه‌هاي باريك و شيبدار و باغ‌هاي پر درخت متقاضيان بسياري را به اين محله كشانده است.

محله طرشت در گذشته

طرشت با نام قديم درشت، محله‌اي قديمي در غرب و جنوب غرب تهران است كه گفته مي‌شود تا دوران سلطنت سلجوقيان قدمت دارد. البته نيم قرن پيش، طرشت فقط يك آبادي در مجاورت روستاهاي كن و جي در غرب تهران بوده است كه براي رسيدن به آن بايد از خيابان آذربايجان امروزي عبور مي‌كرديد. شهرت طرشت به دليل طبع ييلاقي و وجود توتستان‌هايي بوده است كه در گذشته وجود داشته و اكنون از هكتارهاي وسيع درختان توت فقط زمين‌ها و بوستان‌هاي انگشت‌شمار باقي مانده است. در مستندات، محدوده جغرافيايي و عرفي دهكده طرشت، از شمال به نقطه ايوبي (بوستان پرديسان)، از جنوب به خيابان امام خميني كه در آن زمان نامي نداشت و دشت بزرگي بود، از شرق تا رودخانه قلقلي يا قرقرو (خيابان حبيب الهي) و از غرب تا رودخانه كن بيان شده است. خيابان هايي مانند دكتر هوشيار و طوس نيز از دشت‌هاي باير اين دهكده بوده‌اند كه به قطعات كوچك‌تر تقسيم شدند.

شهرت طرشت به دليل طبع ييلاقي و وجود توتستان‌هايي بوده است كه در گذشته وجود داشته و اكنون از هكتارهاي وسيع درختان توت تنها زمين‌ها و بوستان‌هاي انگشت‌شمار باقي مانده است

دسترسي به محله طرشت

طرشت به بزرگراه‌هاي يادگار امام، محمدعلي جناح و شيخ فضل‌الله نوري دسترسي مستقيم داشته و به دريان نو، شهرك آپادانا و اكبر آباد محدود است. صالحي، اكبري، تيموري و آزادي از خيابان‌هاي معروف اين محله هستند كه تردد شما را با خودروي شخصي آسان مي‌كنند.

ايستگاه مترو طرشت ايستگاه شاخص اين محله است، اما شما با ايستگاه‌هاي متروي ديگري مانند استاد معين، دانشگاه شريف و آزادي مي‌توانيد خود را به طرشت برسانيد. خطوط اتوبوس دانشگاه شريف_ ميدان صنعت، ستارخان_ مترو طرشت و پايانه آزادي- دانشگاه آزاد علوم تحقيقات رفت و آمد شما را به طرشت آسان مي‌كند. همچنين در شمال غرب ميدان آزادي، پايانه تاكسيراني شهيد نظري و در خيابان بايندري‌ها، پايانه جانبازان و معلولان تعبيه شده است.

طرشت

مراكز تفريحي و گردشگري

از آثار تاريخي محله طرشت مي‌توان به آرامگاه شيخ عبدالله طرشتي از علماي بزرگ و معتبر شيعه اشاره كرد كه هم‌اكنون در بوستان طرشت قرار دارد. آرامگاه‌هاي موجود در اين مكان به سال‌هاي حكومت سلجوقي و صفوي برمي‌گردد.

بوستان شهيد عزيزي در خيابان صالحي، بوستان طرشت در خيابان اكبري، بوستان تندرستي در خيابان عزيزي، بوستان بامداد در خيابان شهيد قلاني، بوستان نشاط در خيابان حسينمردي و بوستان ارمغان در خيابان شهيد سلطان محمدي از بوستان‌هاي شاخص اين محله هستند. با كمي پياده‌روي در دل اين محله، بوستان‌هاي لطفعلي خان، رازقي و توفيقي را هم مي‌بينيد.

مراكز خريد

محله طرشت داراي مراكز خريد به‌صورت پاساژهاي بزرگ نيست، اما فروشگاه‌هاي پراكنده در سراسر اين محله پاسخگوي نيازهاي ساكنان است. مركز خريد هايپراستار و معين مال در استاد معين و پاساژ بزرگ گلديس در فلكه دوم صادقيه نزديك‌ترين مركز خريد به اين محله است.

قيمت ملك

طرشت محله به نسبت ارزاني است و چند دليل دارد. اول اينكه محله‌هاي اطراف طرشت مانند صادقيه و ستارخان از خانه‌هاي اين محله گران‌تر قيمت‌گذاري شده‌اند. دوم اينكه در خود محله خانه‌هاي قديمي، جديدتر يا نوسازي وجود دارد كه هر كدام از آن‌ها بودجه‌هاي متفاوتي دارند. اگر درپي آپارتمان‌هايي با قيمت كمتر هستيد مي‌توانيد به سراغ خانه‌هاي سن و سال‌دار برويد، چرا كه طرشت جزو معدود محله‌هاي تهران است كه هم بافت سنتي خود را حفظ كرده و هم در عين حال نوسازي و ساخت و ساز در آن رواج دارد. براي اطلاع دقيق از قيمت خريد خانه در طرشت اينجا كليك كنيد.

 

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۴۷:۴۸ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی