مجله دلتا
مجله دلتا
بر اساس گزارش‌هاي بانك مركزي، مسكن يكمي ها مي توانند در ۶ تا ۱۰ منطقه شهر تهران واحدهاي ۴۰ تا ۵۰ متري خريداري كنند.
مسكن يكم
 

در حالي كه بانك مركزي اعلام كرده است كه دارندگان تسهيلات مسكن يكم ويژه زوج ها مي توانند در ۶ تا ۱۰ منطقه شهر تهران واحدهاي ۴۰ تا ۵۰ متري خريداري كنند، اما در اين مناطق واحد مسكوني زير ۱۵ سال به سختي پيدا مي‌شود.

به گزارش مجله دلتا هرچند ميانگين قيمت مسكن در تعدادي از مناطق پايتخت به متري ۵.۵ تا ۸.۵ ميليون تومان رسيده است، اما كارشناسان معتقدند تعيين ميانگين قيمت مسكن در پايتخت به دلايلي از جمله «تفاوت بالاي قيمت مسكن در ۵ منطقه نخست تهران با مناطق مياني و جنوبي اين كلانشهر»، «تفاوت گسترده ميان قيمت واحدهاي مسكوني حتي در يك محله با يكديگر از نظر امكاناتي چون پاركينگ، آسانسور، سال ساخت و …»، «كاهش شديد تعداد معاملات مسكن كه در اين ماه به ۴ هزار و ۱۰۰ واحد رسيد كه نسبت به ۴ ميليون واحد مسكوني در پايتخت، معادل يك صدم درصد (۰.۰۱%) است» و… نمي‌تواند معيار سنجي درستي باشد. با اين حال اين روند در تعيين وام براي مسكن يكمي‌ها لحاظ شده است.

اگر متقاضيان خريد مسكن از محل تسهيلات صندوق مسكن يكم قصد خريد واحد مسكوني ۴۰ متري را داشته باشند، در مناطق ۱۰ و ۱۱ تهران مي توانند با استفاده از اين تسهيلات، حدود ۸۰ درصد هزينه ملك را با استفاده از اين وام تأمين كنند. اما در منطقه ۱۲ زوج هاي متقاضي خريد مسكن با استفاده از تسهيلات صندوق يكم مي توانند تا حدود ۸۵ درصد ارزش ملك مورد نظر را تأمين كنند.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازي، در مناطق ۱۵ تا ۲۰ تهران نيز ميانگين يك متر مربع واحد مسكوني بين ۵ ميليون و ۸۰۰ هزار تا ۷ ميليون و ۴۰۰ هزار تومان است كه متقاضيان خريد مسكن از محل صندوق مسكن يكم با فرض در دست داشتن صرفا ۲۶۰ ميليون تومان و بدون محاسبه ساير منابع مالي مي توانند بين ۷۰ تا ۱۰۰ درصد ارزش ملك مسكوني ۴۰ تا ۵۰ متري را خريداري كنند.

شرط ۱۵ ساله بودن بنا براي مسكن يكمي ها

گزارش ميداني از بنگاه هاي معاملات ملكي حاكي است در مناطق ياد شده به ندرت آپارتمان ۵۰-۶۰  متري كمتر از ۱۵ سال ساخت براي خريد پيدا مي شود.

با توجه به اينكه واحد مسكوني مصرفي و كمتر از ۱۵ سال ساخت در مناطق مركزي و جنوبي پايتخت به سختي در آگهي هاي مشاوران املاك يافت مي شود، هم اكنون بسياري از افرادي كه مي توانند با استفاده از تسهيلات صندوق مسكن يكم خانه دار شوند، امكان استفاده از اين تسهيلات را ندارند و عملا يا مجبور به انصراف از دريافت تسهيلات اين صندوق مي شوند يا فرصت زماني آنها براي خريد مسكن منقضي شده و بانك با تمديد زماني آن مخالفت مي كند.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۳۳:۰۲ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی