نادر عربي، درباره مشكلات واحدهاي ناتمام مسكن مهر شهرهاي حومه تهران تصريح كرد: در اين شهرها، مسكن مهر به‌صورت انبوه‌ و عموما در زمين‌هاي بكر بدون امكانات و خدمات ساخته شده است. آماده‌سازي زمين روند ساخت واحدها را طولاني كرده و در اين مدت قيمت‌ها نيز افزايش يافته است.

وي با اشاره به ۱۰ هزار واحد آماده واگذاري در شهر جديد پرديس، گفت: در بيشتر موارد مردم براي تحويل واحد مراجعه نكرده‌اند. تحويل كامل واحد به چند موضوع بستگي دارد. براي مثال در فاز ۱۱ پرديس واحدها با تمام امكانات و متناسب با قراردادي كه با سازنده بسته شده است واگذار مي‌شود.

مديركل دفتر توسعه امور مسكن شركت عمران شهرهاي جديد افزود: واحدهاي زون‌هاي چهار و پنج فاز ۱۱ پرديس با تمام امكانات و متناسب با قراردادي كه با سازنده بسته شده، تكميل و به متقاضيان تحويل داده شده است. در عين حال در همين پروژه‌ها، دولت به ازاي هر واحد در حدود صد ميليون تومان از منابع داخلي خود هزينه كرده است. ولي تلاش مي‌شود تا زماني كه واحد سكونت‌پذير نباشد تحويل داده نشود. در مواردي نيز حتما نياز به سكونت متقاضي در واحد است تا تمام امكانات كامل شود. براي مثال در مورد انشعابات، شبكه آماده است و براي نصب كنتور، متقاضي حتما بايد در واحد ساكن شود. البته ممكن است در برخي پروژه‌ها ايراداتي وجود داشته باشد اما در زمان تحويل، چك‌ليستي تهيه شده كه با حضور متقاضي، سازنده و نماينده شركت عمران شهر جديد، بررسي مي‌شود و در صورت نقص سازنده موظف است تا شش‌ماه پس از تحويل اين نقايص را برطرف كند. هم‌اكنون مصوبه‌اي را تهيه كرده‌ايم كه در صورت تصويب، با اين موارد برخورد مي‌شود و سود وام بانكي واحدهايي كه تحويل گرفته نمي‌شوند از ۴ به ۱۸ درصد افزايش مي‌يابد.