مجله دلتا
مجله دلتا
تغيير رفتار متغير‌هاي كلان اقتصادي، تحليل بازار مسكن و بيان چشم‌اندازي شفاف از اين بازار را با دشواري روبرو كرده است.
تحليل بازار مسكن

جهش قيمت مسكن طي دو سال گذشته به كاهش شديد قدرت خريد و عقب‌نشيني طرف تقاضا و همچنين انتظار تورمي عرضه كنندگان مسكن دامن زد و تعداد معاملات را در تابستان امسال كاهش داد. با شيب ملايم افزايش تعداد معاملات در پاييز امسال، اكنون كارشناسان در تحليل بازار مسكن ۹۸ روايت‌هاي متفاوتي ارائه مي‌دهند.

به گزارش مجله دلتا پوريا كهنسال مدير معاملاتي آژانس ۵ دلتا و كارشناس ارشد حوزه مسكن در خصوص روند بازار معاملات تا پايان آذرماه اظهار داشت: لازمه رونق هر صنف و هر رسته اقتصادي در كشور، وجود ثبات است. در بخش ملكي، بازار معاملات در نيمه نخست سال ۹۸ ثبات چنداني را تجربه نكرد. اكنون شرايط بازار معاملات به يك ثبات نسبي دست پيدا كرده و انتظار مي‌رود تا پايان سال نيز اين روند ادامه داشته باشد.

به طور معمول با تغيير سال، بازار مسكن با افزايش سالانه اجتناب‌ناپذير قيمت مسكن روبرو است؛ از اين رو هر چه به پايان سال نزديك مي‌شويم، خريداران و فروشندگان واقعي بيشتر وارد بازار معاملات مي‌شوند

اين كارشناس بازار مسكن در پاسخ به اين سوال كه آيا مي‌توان به روند صعودي تعداد معاملات ملكي در ماه‌هاي ابتدايي سال ۹۹ اميدوار بود گفت: بازار مسكن بازاري به شدت متاثر از فرهنگ مردم است و طبيعي است كه مردم مايل باشند سال جديد را در خانه‌هاي نو سكونت داشته باشند. خريد ملك بعد از خريد خوراك و پوشاك سومين آيتم ضروري است كه به صورت اجاره و خريد در سبد خانوار قرار دارد، بنابراين بازار ملك همواره روند طبيعي خود را دارد، اما گاهي براساس انتشار اخبار هيجاني، بازار مسكن در بعضي ماه‌ها با روند صعودي و در بعضي ماه‌ها با روند نزولي معاملات روبرو مي‌شود؛ بنابراين نمي‌توان پيش‌بيني كرد كه در ماه‌هاي ابتدايي سال آينده چه اتفاقي در انتظار آن خواهد بود.

كهنسال در تحليل خود از بازار مسكن افزود: كارهاي خدماتي در ايران متاثر از اخبار سياسي، اقتصادي و اجتماعي است و روي تصميمات بازيگران بازار مسكن اثر مستقيم دارد؛ بنابراين رونق كوتاه‌مدت چالشي نيست كه فقط متوجه بازار مسكن باشد و صنايع ديگر هم چنين شرايطي را تجربه كرده‌اند.

پوريا كهنسال بازار مسكن

مدير معاملاتي آژانس ۵ دلتا در خصوص نقش شركت‌هاي بزرگي مانند دلتا در رونق بازار مسكن ادامه داد: به واسطه اينكه دلتا برند اول در حوزه املاك و مستغلات است ركود بر آن تاثيري نداشته است دليل آن‌هم اين است زيرمجموعه‌هاي دلتا در زمان ركود فعاليت خود را دو چندان مي‌كنند؛ ضمن آنكه دلتا پشتوانه قدرتمندي در دفتر مركزي دارد كه به رصد اطلاعات مي‌پردازد و به منظور بهبود عملكرد، نقاط ضعف را گزارش مي‌دهد.

دلتا در زمان ركود، نقش خود را پررنگ‌تر مي‌كند

پوريا كهنسال در سخن پاياني خود در توصيه‌اي به مشاوران املاك گفت: تلاطم سينوسي بازار مسكن در چند سال گذشته افزايش يافته است و اخبار مسموم، ناخواسته اين ذهنيت را براي مشاوران املاك به وجود مي‌آورد كه بازار در كساد به سر مي‌برد. بنده معتقدم كه يك مشاوره حرفه‌اي بايد نسبت به اخباري كه وجود دارد واكنش مناسبي نشان دهد و اطلاعات خود را از فضاي حاكم بر بازار مسكن به روز كند. پيشنهاد بنده هم‌زمان به خريداران و فروشندگان مسكن اين است به دور از حواشي و نه متاثر از اخبارهايي كه روزانه منتشر مي‌شود درباره خريد و فروش ملك تصميم‌گيري كنند.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۱۲:۱۲ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی