مجله دلتا
مجله دلتا
 0
محله ازگل به دور از ترافيك شهري و با آرامش خاص خود در شمال شرقي تهران و در منطقه يك جاي گرفته است.
خريد آپارتمان در ازگل

موقعيت جغرافيايي ازگل محدود به شهرك شهيد محلاتي از شمال، محله لويزان از جنوب، اقدسيه از غرب و بلوار نيروي زميني از شرق محدود مي شود. پيش از خريد خانه در ازگل در اين مطلب با ما همراه باشيد.

به گزارش مجله دلتا بافت شبه روستايي و شهرسازي مدرن_سنتي و همچنين تنوع متراژي و قيمتي آپارتمان در محله ازگل شما را بدون خانه نخواهد گذاشت؛ به همين دليل است كه خريد آپارتمان در اين محله همواره مورد توجه قشر متوسط و متوسط رو به بالا بوده است.

ازگل در گذشته

ازگل كه اكنون يكي از توابع شميرانات حساب مي‌آيد، در گذشته روستايي با آب و هواي سرد نيمه‌خشك بوده است. سردسيري ازگل را مي‌توان به دليل قرار گرفتن اين محدوده در دامنه هاي توچال دانست. به لطف گذر رودخانه دارآباد از اين روستا، كشاورزي در آن رونق مي‌يابد و ازگل پذيراي كشاورزان مهاجر مي‌شود. شهرت اين محله در گذشته به دليل پرورش باقالي، گيلاس و سيب بوده است.

چرا اين منطقه ازگل نامگذاري شده است؟ روايت‌هاي فراواني از وجه تسميه اين محله وجود دارد. برخي مستندات از مهاجرت سه خاندان بزرگ ازگلي، طلوعي و رنجبران به اين روستا مي‌گويند كه نام اين روستا از خاندان ازگلي گرفته شده است. عده‌اي مي‌گويند ازگل در گذشته پر از دار و درخت بوده و بلبل‌ها در باغ‌هاي اين محدوده نغمه‌سرايي مي‌كردند؛ به همين دليل هم نام ازگل بر وزن بلبل بر اين محله گذاشته شد. عده‌اي ديگر مي‌گويند؛ ازگل در قديم چنان زيبا و دلربا بوده كه نام آن را از واژه «ازگلي» كه در زبان تركي به معناي گل رخ است، برداشته‌اند. روايت ديگر مي‌گويد اين روستا در ابتدا «اَزگِل» نام داشته و نام آن از ميوه ازگيل گرفته شده است. وجود بركه‌اي به نام «اوزون گل» در اين روستا در قديم، روايت ديگري از نام اين محله است. صرف‌نظر از درست يا نادرست بودن اين روايات همه آنها بر يك چيز دلالت مي‌كنند؛ “زيبايي ازگل“.

آپارتمان ازگل

دسترسي به محله ازگل

در كنار بزرگراه‌هاي ارتش، امام علي و شهيد بابايي كه دسترسي مناسبي را براي مردم محله ازگل به ساير مناطق تهران ايجاد كرده اند، خيابان‌هاي نيروي زميني، نوبهار، گلستان، گلچين و گلزار خيال شما را بابت تردد با خودروي شخصي در اين محله راحت خواهند كرد. ايستگاه مترو شهيد محلاتي در شمال شرقي ازگل حمل‌ونقل به اين محله را پوشش مي‌دهد. خطوط اتوبوسراني ميدان رسالت به شهرك شهيد محلاتي، شهرك شهيد محلاتي به پايانه علم و صنعت، سوهانك به سه راه ضرابخانه و ميدان ازگل به پايانه تجريش در مسير خود شما را به اين محله مي‌رسانند.

مراكز خريد

مركز خريد الماس در ابتداي بلوار نيروي زميني، مركز خريد گلچين سبز لاله در خيابان گلچين و مجتمع تجاري البرز در بلوار اوشان سه مركز خريد شاخص اين محله هستند. فروشگاه‌هاي كوچك و محلي نيز خدمات و كالاهاي مورد نياز ساكنان ازگل را فراهم مي‌كنند.

مراكز تفريحي

با اينكه تعداد ساخت و ساز در ازگل مانند محله‌هاي ديگر تهران شدت گرفته است، اما اين محله به دليل بافت نيمه سنتي و پر دار و درخت خود پياده‌راه‌هاي بسيار چشم‌نواز دارد كه پرسه‌هاي شما را خالي از لطف نخواهد گذاشت. آبنماي پارك ازگل، بوستان كامران در بزرگراه ارتش، بوستان غرب ازگل از مراكز تفريحي اين محله هستند كه مي‌توانيد اوقات خود را در آن‌ها سپري كنيد.

ازگل

قيمت ملك

همان‌طور كه گفته شد، بافت محله ازگل شبه روستايي بوده و تلفيقي از شهرسازي مدرن و سنتي است. قيمت خانه‌ها در ازگل به نسبت مركز و جنوب تهران بالاتر است. دليل آن هم مشخصا قرارگيري اين محله در شمال تهران است، اما به دليل بافت آن نسبت به محله‌هاي اعيان نشين تهران قيمت پايين‌تري دارد. اگر توانايي پرداخت بالا را داشته باشيد، مطمئن باشيد آپارتمان‌هاي فراواني براي شما در اين محله موجود است، اما با بودجه نسبي نيز امكان پيدا كردن واحدي با متراژ پايين‌تر هم وجود دارد. اگر مي‌خواهيد در آينده يكي از ساكنان ازگل باشيد بايد نسبت به بودجه خود انتخابي هوشمندانه داشته باشيد. گروه مشاوران املاك دلتا در اين خصوص به شما كمك خواهند كرد. براي اطلاع دقيق از قيمت خريد خانه در ازگل اينجا كليك كنيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۱:۲۶ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی