مجله دلتا
مجله دلتا
هوش مصنوعي به شرايطي گفته مي‌شود كه يك ماشين از خود نشان مي‌دهد و واكنش هايي شبيه انسان در برابر اتفاقات نشان مي‌دهد.
حشره رباتيك

حشره رباتيك

به عصري رسيده ايم كه با پيشرفت علم در حوزه هوش مصنوعي، وجود حشره رباتيك غير طبيعي نيست. دانشمندان يك موسسه تحقيقاتي در سوئيس با نام اختصاري EPFL حشره هاي رباتيك نرمي توليد كرده اند كه نمي‌توان آن ها را خُرد كرد. گفته مي‌شود اين حشره (DEAnsect)، با استفاده از عضلات مصنوعي خود مي‌تواند كمي بيش از ۳ سانتي متر در ثانيه حركت كند.

به گزارش مجله دلتا؛ اين ربات كوچك براي حركت از يك عملگر مكانيكي با عايق الكتريكِ الاستومري استفاده مي‌كند. محرك هاي مكانيكي به حشره رباتيك اجازه مي‌دهند با استفاده از ارتعاشات، سه پاي خود را تكان دهد و به جلو پيش رود.

دو نسخه از اين حشره وجود دارد. اولين مورد با سيم هاي نازك طراحي شده است. مي‌توان با مگس كش آن را كوبيد يا با كفش روي آن راه رفت بدون آن كه آسيبي به ربات وارد شود. دومين نسخه داراي باتري كوچكي است كه به آن متصل شده، و اگر روي نيروي زيادي به آن وارد شود احتمال تخريب آن وجود دارد.

هوش مصنوعي

اين حشره داراي يك ميكروكنترلر به عنوان مغز و دو ديود جاي چشم ها است. چشم هاي اين حشره مي‌توانند تفاوت رنگ مشكي و سفيد را تشخيص دهند. طراحي چنين قابليتي، سبب مي‌شود اين ميكرو ربات بتواند يك خط مشكي را دنبال كند. هم چنين DEAnsect روي سطوح مختلفي از جمله صاف و نا هموار حركت مي‌كند.

حشره رباتيك با وزني معادل ۰.۲ گرم، مي‌تواند اجسامي تا پنج برابر وزن خود را حمل كند، و ماهيچه هاي خود را تا ۴۰۰ بار در ثانيه حركت دهد. محققان مي‌گويند: ماهيچه مصنوعي اين حشره، پوسته اي قابل ارتجاع از جنس پليمر دارد، كه بين دو الكترودِ نرم، قرار داده شده است. زماني كه ولتاژ به اين ربات اعمال مي‌شود، الكترودها به هم وصل مي‌شوند و پوسته را فشرده مي‌كنند. زماني كه ولتاژ قطع شود، به حالت اوليه خود باز مي‌گردد.

اين اختراع، دريچه جديدي را براي استفاده از ربات ها در معاينه يا انجام تعميرات از راه دور باز مي‌كند. هم چنين به درك عميق تر از زندگي دسته جمعي حشرات با فرستادن يكي از حشرات رباتيك ميان آن ها منجر مي‌شود.

امتیاز:
بازدید: 58
برچسب:
:
[ 1398/10/1  ] [ ۰۸ ] [ deltanews ] [ ]
حالت تيره گوشي همراه با افزودن نور زرد رنگ و كاهش رنگ آبي روي گوشي همراه صورت مي‌گيرد.
حالت تيره گوشي همراه

مفيد نبودن حالت تيره گوشي همراه

چند سال پيش، براي اولين بار، اپل ويژگي “شيفت شبانه” (Night Shift) را معرفي كرد. اين ويژگي كه در واقع حالت تيره گوشي همراه به حساب مي‌آيد، قابليتي انعطاف پذير است و با تغيير زمان، لايه هاي رنگي متفاوتي را به سيستم اضافه مي‌كند. اپل مدعي بود اين قابليت به خواب راحت تر و بهتر كمك خواهد كرد.

به گزارش مجله دلتا؛ حالت شبانه با توجه به ساعت، هنگام غروب، فعال مي‌شود و رنگ صفحه نمايشگر با اضافه شدن لايه اي زرد رنگ، گرم تر به نظر مي‌رسد. اين حالت براي مقابله با نور آبي كه گفته مي‌شد باعث كاهش كيفيت خواب و درد چشم مي‌شود، طراحي شده است. آي او اس ۱۳ (iOS 13)، كه به تازگي منتشر شده است، هم از سيستم شيفت شبانه پشتيباني مي‌كند. تحقيقات جديد نشان مي‌دهد كه اين خصوصيت آنچنان كه تصور مي‌شود، موثر نيست.

night mode

با استناد به تحقيقات انجام شده در دانشگاه منچستر، قابليت هايي مانند حالت شبانه، مي‌توانند خلاف آنچه انتظار مي‌رود عمل كنند. كاهش شدت نور آبي يكي از مواردي بوده است كه توليد كنندگان سال ها در تلاش براي كاهش آن بودند. حتي عينك هايي با نام “نور آبي”، براي كاهش و مقابله با اين مشكل طراحي و عرضه شده اند. كاهش نور آبي براي كمك به فرد براي بهتر خوابيدن و حفظ ساعت بيولوژيكي بدن انجام مي‌شود.

 اما بر اساس مطالعات جديد، اين عمل، باعث بر هم زدن چرخه خواب طبيعي در بدن انسان مي‌شود. تحقيقات نشان مي‌دهد سطح “شدت روشنايي” بيش تر از نوع رنگ بر ريتم خواب تاثير مي‌گذارد. يعني وقتي نور آبي شدت كمي داشته باشد در برابر نور زرد، آرامش بخش تر محسوب مي‌شود. اين آزمايش توسط دكتر تيم براون، روي موش هاي انجام شده است. او مي‌گويد مي‌توان نتيجه اين آزمايش را به انسان نيز تعميم داد.

در اين مطالعه از نورپردازي هايي استفاده شده است كه به محققان اجازه تعويض رنگ، بدون تغيير شدت نور را مي‌دهد. رنگ آبي به نسبت رنگ زرد تاثيرات كم تري روي ساعت بيولوژيكي بدن خواهد گذاشت.
نورِ روز، زرد رنگ و زمانِ گرگ و ميش آسمان آبي است. توجه به رنگ طلوع و غروب روشي قابل اطمينان است كه ساعت بدن بر اساس آن تنظيم مي‌شود. البته در حال حاضر اين مورد فقط روي موش ها آزمايش شده است.

براي مشاهده مطالب بيشتر از مجله فناوري دلتا ديدن نماييد

امتیاز:
بازدید: 42
برچسب:
:
[ 1398/10/1  ] [ ۰۷ ] [ deltanews ] [ ]
با نزديك شدن به پايان سال 2019 ميلادي رسانه هاي مختلف، ليست هايي از برترين ابداعات سال را ارائه مي‌دهند.
برترين اختراعات 2019

برترين اختراعات سال ۲۰۱۹

پايان هر سال مجله تايم اختراعات نوين آن سال را ليست مي‌كند. امسال نيز يكصد ابداع  و اختراعي كه تاثير زيادي در بهبود كيفيت زندگي بشر مي‌گذارند اعلام شده است. سه مورد از برترين اختراعات ۲۰۱۹ از ديد مجله تايم را در اين مطلب مجله دلتا بخوانيد.

عينك سخنگو

عينك سخنگو

عينك “تبديل ديدني ها به شنيدي” كه با نام OrCam My Eye 2 عرضه شده است زندگي افرادي را كه اختلالات بينايي دارند متحول مي‌كند. عينك سخنگو داراي دستگاه هاي كوچكي است كه از فناوري هوش مصنوعي بهره برده اند. مي‌توان قطعات را به فريم عينك متصل كرد. اين وسيله قدرت تشخيص چهره و ارز را دارد. هم چنين متن و باركد را به صورت بلند براي فرد مي‌خواند. قرار دادن چنين امكاني در يك وسيله كوچك مانند قرار دادن فيل در يك كمد كوچك است.

تشخيص هواي آلوده

تشخيص هواي آلوده

بيش تر مردم در خانه خود سنسور تشخيص مونوكسيد كربن دارند اما چيزي براي هشدار وجود رادون در منازل وجود ندارد. رادون يكي از گازهاي سنگين و پرتوزا است كه يكي از عوامل بروز سرطان ريه شناخته مي‌شود. از آنجا كه زمان زيادي از طول روز را در خانه سپري مي‌كنيم، جود اين گاز در هواي خانه بسيار خطرناك خواهد بود. شركت Airthing براي اولين بار دستگاهي طراحي كرده است كه علاوه بر تشخيص مونوكسيد كربن،وجود رادون را در هوا اعلام مي‌كند.

عصاي هوشمند

عصاي هوشمند

چند سال پيش، كورسات سيلان، فردي نابينا سعي در پيدا كردن راه خود به سمت هتل داشت و با كشيدن چمدان به دنبال خود، با استفاده از نرم افزار نقشه ياب روي گوشي هوشمند، با ميله برخورد كرد و دچار شكستگي پيشاني شد. او به فكر توليد عصايي هوشمند افتاد تا بتواند اشيا را در ارتفاع بالاتر از قفسه سينه تشخيص دهد. اين عصا هم چنين با برنامه مسيرياب گوگل و ساير نقشه ها سازگاري دارد. با توليد انبوه اين طرح، مي‌توان به ۲۵۰ ميليون فرد نابينا در سراسر جهان كمك كرد.

امتیاز:
بازدید: 83
برچسب:
:
[ 1398/10/1  ] [ ۰۷ ] [ deltanews ] [ ]
استريم به سرويس هاي پخش هم زمان به صورت آنلاين گفته مي‌شود.
استريم بازي آمازون

استريم بازي آمازون

در حاليكه هنوز رسانه هاي مختلف واكنش هاي متعددي درباره گوگل استاديا، كه امسال رونمايي شد، نشان مي‌دادند، آمازون اعلام كرد يك سرويس بازي آنلاين (استريم) را راه اندازي خواهد كرد. شايان ذكر است كه استاديا يك سرويس اشتراكي بازي ابري از گوگل روي دستگاه هاي هوشمند است.
به گزارش مجله دلتا؛ اوايل سال جاري آمازون اعلام كرد روي يك سرويس بازي آنلاين (استريم) مشغول كار و قرار است اين سرويس را در سال ۲۰۲۰ ميلادي عرضه كند. اين شركت هم چنين اعلام كرد: در تلاش است تا با ناشران در باره برخي موضوعات مذاكره تا پيش از عرضه سرويس، مجموعه اي از چندين بازي را روي سرويس هاي انتشار، ايجاد كنند.

به نظر مي‌رسد سرويس استريم آمازون بر اساس سرويس ابري اجرا مي‌شود و با توييچ (Twich) ادغام خواهد شد. توييچ يك پلتفرم پخش آنلاين ويدئو و براي اولين بار در سال ۲۰۱۱ ميلادي معرفي شده است. آمازون توييچ را سال ۲۰۱۴ خريداري كرد.

بر اساس آگهي استخدامي كه اين شركت منتشر كرده، مي‌توان حدس زد آمازون در حال استخدام نيرو براي اين بخش است. در اين اطلاعيه، آمازون اعلام كرده است: ما اعتقاد داريم تكاملي كه زماني با بازي هاي آركيد (Arcade) شروع شده، اكنون به سرويس هاي استريم آنلاين رسيده است. اين پيشرفت به آينده اي ختم خواهد شد كه در آن همه گيمر ها مي‌توانند در بازي شركت، آن را توليد يا با هم رقابت كنند و در سطحي وسيع با يكديگر در ارتباط باشند.

بازي آركيد نوعي دستگاه سرگرمي در مكان هاي عمومي است كه با دريافت سكه و اسكناس مي‌توان انواع بازي هاي ويدئويي را روي آن انجام داد.

چنانچه سرويس بازي آنلاين آمازون تا سال آينده از طرف ناشران ناشناسي كه قرار است با آمازون همراهي كنند، راه اندازي شود، مي‌توانيم انتظار داشته باشيم به زودي بازي هاي ساخته شده توسط استوديو بازي سازيِ خود اين كمپاني نيز به بازار عرضه شود. تاكنون بازي هاي The Grand ،New World و بازي ارباب حلقه ها كه يك بازي نقش آفريني بر خط چند نفره گسترده (MMORPG) است، وارد چرخه توليد شده اند.

امتیاز:
بازدید: 62
برچسب:
:
[ 1398/10/1  ] [ ۰۷ ] [ deltanews ] [ ]
بازاريابي تاثيرگذار با نام اينفلوئنسر ماركتينگ روز به روز در حال افزايش و نيازمند تبيين چهارچوب هايي است تا از انحراف مسير اين تجارت جلوگيري به عمل آيد.
محدوديت هاي جديد اينستاگرام

محدوديت هاي جديد اينستاگرام

فيس بوك، صاحب امتياز اينستاگرام، امروز اعلام كرده است: در مورد محتوايي كه بازاريابانِ تاثيرگذار (اينفلوئنسر) منتشر مي‌كنند با اعمال محدوديت هاي جديد اينستاگرام سختگير تر عمل خواهد كرد. تاكيد اين شركت بيش تر روي موارد خاصي از جمله تبليغ سيگار الكتريكي (ويپ)، سيگار و اسلحه است. اين اولين باري است كه اينستاگرام محدوديت براي حوزه كاري اينفلوئنسر و اسپانسرها ايجاد كرده است.

به گزارش مجله دلتا؛ اينفلوئنسر كسي است كه با توليد محتواي جذاب و تاثيرگذار شخص ثالث را به محصول يا خدماتي خاص آگاه مي‌كند. نكته قابل توجه اينجاست كه حتي پيش از اعلام ايجاد محدوديت روي عملكرد كاربران اينستاگرام نيز، تبليغاتي كه گزينه هاي مذكور را در برمي‌گرفتند از صفحات برندها و همچنين اينفلوئنسرها پاك مي‌شدند يا اجازه انتشار به آن ها داده نمي‌شد. اگرچه تاكنون فيس بوك هيچ وقت جلوي انجام معاملات بين توليدكنندگان و بازاريابان براي تبليغ اين محصولات را نگرفته است.

طبق اعلاميه اينستاگرام، اين قوانين جديد مانند اهرم فشاري روي اينفلوئنسرها براي بهبود فعاليت هاي تبليغاتي آن ها در تعامل با صاحبان محصولات و خدمات است. اين شركت، همچنين به روز رساني هاي جديدِ ابزار “Brand Collab” را ارائه داده كه براي عده اي از اينفلوئنسرها در دسترس است. با اين ابزار، بازاريابان به بخش تحليلي براي آناليز داده ها دسترسي دارند. اين بخش، دربردارنده اطلاعات مفيدي است كه موثر بودن معاملات برندها و چگونگي عملكرد اسپانسرها را مشخص مي‌كند.

از اوايل سال كنوني ميلادي، اينستاگرام دسترسي به پست هايي كه كاهش وزن و جراحي زيبايي را ترويج مي‌دادند براي افراد زير ۱۸ سال محدود كرده است. اين شركت شروع به حذف پست هايي كرده است كه بازاريابان مدعي شده اند آن محصولات، تاثيراتي معجزه آسا دارند و براي آن ها كد تخفيف ارائه داده اند.

علاوه بر اين، قرار است اينستاگرام محدوديت هاي ويژه اي تعريف كند براي محتواهايي كه مصرف نوشيدني هاي الكلي و مكمل هاي غذايي را تشويق مي‌كنند. اما هنوز چهارچوب هاي اين قانون را مشخص نكرده است. قوانين و به روزرساني هاي جديد تا چند هفته آينده اجرا مي‌شوند.

امتیاز:
بازدید: 57
برچسب:
:
[ 1398/10/1  ] [ ۰۷ ] [ deltanews ] [ ]
شكستن ديوار صوتي توسط جت هاي ما فوق صوت، صدايي مهيب، مانند يك انفجار بزرگ توليد مي‌كند.
هواپيماي ما فوق صوت

هواپيماي ما فوق صوت X-59

ناسا خبر داد كه هواپيماي ما فوق صوت و بي صداي آزمايشي اين سازمان QueSST X-59، براي مونتاژ نهايي آماده است. اين جت مي‌تواند سفرهاي ما فوق صوت كم صدا را كه تاكنون بيش تر جنبه تبليغاتي داشته اند، به واقعيت تبديل كند. تكنولوژي اين جتِ ما فوق صوت توسط لاكهيد مارتين طراحي شده است، و تا سال ۲۰۲۱ ميلادي اولين پرواز خود را به ثمر خواهد نشاند.

به گزارش مجله دلتا؛ پروازهاي ما فوق صوت به دليل ايجاد آلودگي صوتي بسيار بالا براي ساكنان زمين، در سال ۱۹۷۳ ميلادي ممنوع شد. ناسا در تلاش است با بهره گيري از تكنولوژي و راه كارهاي نوين، بتواند نسلي جديد از جت هاي ما فوق صوت را توليد كند كه صداي آن در نتيجه شكستن ديوار صوتي زياد نباشد. در سه دهه اخير، اين نخستين جت آزمايشي شبيه سازي شده ناسا در ابعاد بزرگ است. هدف از طراحي و توليد اين جت كاهش آلودگي صوتي ناشي از يك انفجار صوتي تا حد صداي يك برخورد سنگين است.

اين هواپيماي ما فوق صوت و بي صدا بسيار باريك و به شكل مداد طراحي شده است. جت X-59 در قسمت جلويي فاقد پنجره و به جاي آن، براي دادن ديد مناسب به خلبان، يك مانيتور قرار داده شده است كه اطلاعات را از دوربين هاي تعبيه شده روي بدنه، نمايش مي‌دهد.

در حالي كه سرعت اين جتِ بلند و باريك، تا ما فوق صوت افزايش مي‌يابد، صدايي به اندازه صداي بسته شدن در خودرو ايجاد مي‌كند. از آنجا كه اين وسيله با سرعت ۱۵۰۰ كيلومتر بر ساعت و در ارتفاع حدود ۵۵ هزار پا پرواز مي‌كند، اين صدا، براي افراد قابل شنيدن نيست.

ناسا براي به دست آوردن بازخوردهاي موثر، پرواز آزمايشيِ هواپيماي X-59 را روي بخش هاي متعددي از ايالات متحده امتحان مي‌كند. همان گونه كه چنين آزمايشي با هواپيماي F/A-18 هورنت بر فراز تگزاس انجام شده است. اين آزمايشات به تبيين قانون جديد براي پروازهاي زميني ما فوق صوت كمك خواهد كرد.

امتیاز:
بازدید: 52
برچسب:
:
[ 1398/9/28  ] [ ۰۹ ] [ deltanews ] [ ]
توليد خمير دندان قرصي شكل، بدون نياز به قرار گرفتن در تيوب هاي پلاستيكي، كمك زيادي به كاهش توليد زباله خواهد كرد.
خمير دندان قرصي

توليد خمير دندان قرصي

اگر مي‌خواهيم روي كره زمين به حيات خود ادامه دهيم، بايد يك تغيير اساسي ايجاد كنيم. دو كار آفرين كانادايي، مايك مديكوف و دامين وينس، خمير دندان قرصي شكل توليد كرده اند. با توليد چنين محصولي نياز به تيوب كاهش مي‌يابد. آن ها در تلاشند تا كودكان و نسل هاي بعدي به زندگي خود در محيطي امن و سالم ادامه دهند.

به گزارش مجله دلتا؛ براي مقابله با صدها ميليون تيوب خاليِ خمير دندان، كه هر سال سطح زمين را اشغال مي‌كند، اين دو كار آفرين، قرص ها را به نيتِ حذف زباله هاي پلاستيكي توليد كرده اند. اين محصولِ بهداشتي نوآورانه يك راه حل خلاقانه براي استفاده به جاي تيوب هاي خمير دندان است. قالب هاي موجود از چند لايه پلاستيك، پليمر و رزين ساخته شده اند كه قابل بازيافت نيستند و بيش از پانصد سال طول مي‌كشد تا تجزيه شوند.

با الهام از تلاش دختر ۱۶ ساله مديكوف كه تصميم داشت زباله هاي پلاستيكي را در خانه كاهش دهد، آن ها به فكر تحقيق در مورد توليد خمير دنداني افتادند كه نياز به قرار گرفتن در تيوب نداشته باشد. اين فرآيند ماه ها زمان برد تا با آزمايش ده ها فرمول بتوانند به نتيجه دلخواه دست يابند.

آن ها مي‌گويند: ما مي‌دانستيم اين خمير دندان قرصي شكل با طعم خوب و مناسب بايد مانند محصولات موجود كارايي داشته باشد. زيرا در غير اين صورت مردم تغيير جديد را نخواهند پذيرفت. نتيجه نهايي يك قرص سفيد كوچك است كه جاي خمير دندان را خواهد گرفت. خمير دندان جديد به نام چنج (Change) طوري طراحي شده است كه بين دندان ها قرار داده و به آرامي خُرد مي‌شود. سپس براي كف كردن بايد با مسواك مرطوب روي دندان ها پخش شود.

براي اطمينان از بي خطر بودن اين محصول بايد با پزشكان متخصص و دندانپزشكان مشورت شود.

امتیاز:
بازدید: 54
برچسب:
:
[ 1398/9/28  ] [ ۰۹ ] [ deltanews ] [ ]
با پيشرفت تكنولوژي و ويژگي هاي جديدي كه توليد كنندگان به آن دست مي‌يابند، توليد گوشي بدون دكمه به زودي گسترش خواهد يافت.
گوشي بدون دكمه

گوشي بدون دكمه اوپو

ايده ميزو زيرو (Meizu Zero) در توليد گوشي بدون دكمه و بدون پورت، اوايل امسال رونمايي شده است. شارژ اين دستگاه به وسيله يك شارژر بي سيم ۱۸ وات تامين مي‌شود. دكمه هاي مجازي به جاي دكمه هاي واقعي، در كنار صفحه لمسي قرار داده شده اند. در حاليكه ميزو زيرو فقط يك ايده بود، شركت توليد كننده سعي كرد آن را در مقياس وسيع، با دريافت كمك هاي نقدي و سرمايه گذاري عمومي توليد كند. اما اين پروژه در نهايت به دليل نرسيدن به سقف بودجه مورد نياز، كنسل شد.

به گزارش مجله دلتا؛ در چند روز گذشته اوپو نمونه اي مشابه را براي توليد گوشي همراه ارائه كرده است. اين گوشي بدون اسپيكر، دكمه و درگاه است. براي جلوگيري از غير هم سطح شدن صفحه نمايش و حفظ نازكيِ گوشي، دوربين سلفي زير صفحه نمايش كار گذاشته شده است. اين قابليت جديد سبب مي‌شود نسبت نمايشگر به بدنه بالا برود. پيكسل هاي اين بخش از صفحه نمايش، كه دوربين در آن قرار گرفته، براي تامين نور كافي، بزرگ تر از ساير بخش هاي نمايشگر در نظر گرفته شده است.

اوپو نيز در گوشي مدل رنو (Reno) از يك پاپ آپ به عنوان ابزار عكاسي با دوربين سلفي استفاده كرده است. جالب است بدانيد كه در گوشي اوپو، اسپيكر نيز زير صفحه نمايش قرار دارد.

نسخه اوليه اوپو داراي يك دكمه پاور در سمت راست است. براي كم يا زياد كردن صدا كاربران مي‌توانند انگشت خود را روي بخش حساس صفحه نمايش بكشند. اين دستگاه با يك شارژر بي سيم به توان ۳۰ وات شارژ مي‌شود. به جاي سيم كارت هاي قديمي كه داخل كارت هاي كشويي قرار مي‌گرفتند، اين نسخه از يك سيم كارت (eSIM) جاسازي شده داخل بُرد اصلي (مادربورد) پشتيباني مي‌كند.

اوپو قصد ندارد اين گوشي هوشمند را توليد كند. فقط بخشي از اين ويژگي ها را روي ساير دستگاه هاي قابل ارائه در چند سال آينده به كار مي‌برد.

امتیاز:
بازدید: 60
برچسب:
:
[ 1398/9/28  ] [ ۰۹ ] [ deltanews ] [ ]
موتورهاي جستجو متعددي به جز گوگل وجود دارند كه براي رسيدن به نتيجه بهتر مي‌توانيد به آن ها رجوع كنيد.
موتورهاي جستجو

موتورهاي جستجو

گوگل موتور جستجوي پيش فرض در مرورگر بيش تر كاربران است. آيا مي‌دانستيد چه نتايج شگفت انگيزي از ساير موتورهاي جستجو به دست مي‌آيد. در اين گزارش مجله دلتا چند مورد از موتورهاي جستجو را به عنوان جايگزين گوگل به شما معرفي مي‌كنيم.

نيازي نيست گوگل را يكباره ترك و به اين موتورهاي جستجو مهاجرت كنيد. هر دو گزينه را در كنار هم به كار ببريد تا نتيجه مطلوب خود را بيابيد. قصد ما در اينجا نشان دادن ويژگي هاي مثبت ساير موتورهاي جستجو است كه شايد تا كنون از آن ها بي خبر بوده ايد.

سرچ انجين Mojeek

موتور جستجوي موجيك

تمام چيزهايي كه در بستر اينترنت منتشر شده اند، واكنش هاي متعددي دريافت مي‌كنند. موجيك (Mojeek)، جايگزيني مشابه گوگل است كه نتايج را بر اساس واكنش هاي احساسي كاربران دسته بندي مي‌كند. با كمال تعجب اين شيوه به خوبي جواب داده است. پنج حالت هم اكنون  موجود است: دوست داشتن، تعجب كردن، خنديدن، ناراحت شدن و عصباني بودن. مي‌توانيد هر يك از اين حالت ها را به نتايج سرچ خود اختصاص دهيد.

سرچ انجين Givero

گيورو

شگفت انگيز خواهد بود اگر هر زمان كه چيزي را در فضاي مجازي جستجو كرديد، به جاي اينكه به حساب يك شركت خصوصي مثل گوگل يا مايكروسافت پول واريز كنيد، صرف يك امر خير شود. اين همان چيزي است كه دومين گزينه از موتورهاي جستجو پيشنهاديِ ما، گيورو (Givero)، ارائه مي‌دهد.

ايده پشت گيورو شبيه به اكوسيا (Eغير مجاز مي باشدia) و چندين شركت فناوري ديگر است كه مقاصد خيريه دارند. اكوسيا يك موتور جستجوي آلماني است كه ۸۰ درصد از سود خود را به سازمان هاي مردم نهاد كه در تلاش براي احياي جنگل ها هستند مي‌بخشد.

سرچ انجين Gibiru

گيبي رو

 گوگل را دوست داريد اما عدم رعايت حريم خصوصي شما را اذيت مي‌كند؟ گيبي رو (Gibiru) بهترين راه براي ديدن نتايج جستجوي گوگل با حفظ اطلاعات شخصي شما است. علاوه بر اين مي‌توانيد نتايجي را كه ممكن است گوگل سانسور كرده باشد، مشاهده كنيد. گيبي رو، يكي از موتورهاي جستجو فيلتر نشده و خصوصي محسوب مي‌شود، كه ادعا مي‌كند نسخه اي اصلاح شده از الگوريتم گوگل است. به همين دليل نتايجي مشابه با گوگل را در گيبي رو مشاهده خواهيد كرد. ناگفته نماند كه اين دو موتور جستجو، رابط كاربري شبيه به يكديگر دارند.

سرچ انجين SearX

SearX

موتورهاي جستجو مختلف روش هاي متفاوتي را براي يافتن بهترين نتيجه به كار مي‌برند. SearX يك موتور فراجستجوگر و با امنيت است. ابزار جستجوي مبتني بر وب كه داده ها را از كاربر دريافت و عبارات تايپ شده را به عنوان نتيجه به ساير موتورهاي جستجو ارسال مي‌كند. اين موتور جستجو بر پايه نرم افزار متن باز است.

سرچ انجين preserch

پري سرچ

يك موتور جستجوي كوچك و سرگرم كننده است. مي‌توانيد با هر عبارتي كه جستجو مي‌كنيد مقداري ارز ذخيره كنيد. اين ارز با نام پري (Pre) شناخته مي‌شود كه در حال حاضر از ارزش زيادي برخوردار نيست. هر پري معادل ۰.۰۰۱ دلار ارزش دارد.

امتیاز:
بازدید: 61
برچسب:
:
[ 1398/9/28  ] [ ۰۹ ] [ deltanews ] [ ]
گلكسي نوت 10 لايت، ارزان تر از هم خانواده هاي خود به زودي رونمايي خواهد شد.
گلكسي نوت 10 لايت

گلكسي نوت ۱۰ لايت

بر كسي پوشيده نيست كه سامسونگ در حال آماده شدن براي عرضه گلكسي نوت ۱۰ لايت در سال جديد است. ارزيابي ها نشان مي‌دهد نسخه جديد، از ساير دستگاه هاي سري گلكسي نوت ۱۰ ارزان تر خواهد بود. با توجه به خبرهايي كه شركت سامسونگ منتشر كرده است، مي‌دانيم اين اولين دستگاه سازگار با بلوتوث ۵.۱ از اين كمپاني خواهد بود. اين به معناي افزودن قابليت موقعيت يابي به قلم S-Pen است.

به گزارش مجله دلتا؛ در طول چند هفته گذشته شركت سامسونگ وجود بلوتوث ۵.۰ را براي گلكسي اس ۱۰ لايت و نوت ۱۰ لايت تصديق كرده است. اما به نظر مي‌رسد سامسونگ دوباره درپي پيشرفت هاي ديگري بوده و تاييديه بلوتوث نسخه ۵.۱ را براي نوت ۱۰ لايت گرفته است. در اين صورت اين اولين دستگاه سامسونگ خواهد بود كه مجهز به بلوتوث ۵.۱ شده است. نكته جالب اين است كه با ارتقا بلوتوث ۵.۰ به ورژن ۵.۱ امكان افزودن قابليت رديابي به قلم S-Pen ممكن خواهد شد. به بياني ديگر نوت ۱۰ لايت اولين نوتي است كه مي‌تواند مكانِ دقيق قلم S-Pen خود را هر كجا كه باشد، اطلاع دهد.

سامسونگ

گلكسي نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس، داراي قلم هايي است كه مي‌تواند حركت را تشخيص دهد. اما اگر فاصله آن تا صفحه نمايشگر، بيش از چند سانتي متر شود دستگاه راهي براي پيدا كردن موقعيت آن ندارد. در حاليكه امكان تشخيص حركت، ويژگي سرگرم كننده اي محسوب مي‌شود، اضافه شدن امكان رديابي، بُعد جديدي از عملكرد قلم S-pen به وجود خواهد آورد. بي شك در پي اين تغيير، ويژگي هاي بسيار زيادي به دستگاه هاي نسل بعديِ سامسونگ اضافه خواهد شد.

اگرچه سامسونگ هنوز اعلام نكرده است كه آيا اين قابليت روي قلمِ نوت ۱۰ خواهد بود يا خير. با اين حال، دريافت مجوز نشان مي‌دهد آن ها به توانايي جديدي دست يافتند كه در دستگاه هاي چندين نسل پيشينِ سامسونگ وجود نداشت. بايد تا زمان عرضه گلكسي نوت ۱۰، يعني ژانويه سال ۲۰۲۰ ميلادي منتظر بمانيم تا دريابيم اين دستگاه چه نسخه اي از بلوتوث را پشتيباني مي‌كند. گفته مي‌شود اين دستگاه حدود ۶۰۰ يورو قيمت گذاري شده است. گرچه قيمت پاييني ندارد اما همچنان از ساير مدل هاي نوت ۱۰ ارزان تر است.

امتیاز:
بازدید: 63
برچسب:
:
[ 1398/9/28  ] [ ۰۸ ] [ deltanews ] [ ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 10
همه : 0
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب