مجله دلتا
مجله دلتا

نرخ‌هاي پيشنهادي در بازار رهن و اجاره مسكن نشان مي‌دهد كه قيمت‌ها نسبت به ماه‌هاي قبل تعديل شده است.

قيمت رهن و اجاره آپارتمان در تهران

جديدترين آمار ها از قيمت رهن و اجاره آپارتمان در تهران نشان مي‌دهد كه با كاهش تقاضا براي جابه‌جايي، نرخ‌هاي پيشنهادي رهن و اجاره از سوي موجران در مقايسه با ماه‌ هاي قبل به‌طور نسبي تعديل شده است.

به گزارش مجله دلتا بررسي هاي ميداني از بازار رهن و اجاره آپارتمان در شهر تهران نشان مي‌دهد هم‌اكنون ميزان عرضه مسكن به بازار اجاره بيشتر از تقاضا براي اين واحد ها است و همين موضوع موجب شده موجران براي جلوگيري از خالي ماندن واحدهاي خود، در شرايط كنوني اجاره مسكن به‌طور نسبي انعطاف پذير تر شده اند. اين انعطاف پذيري هم‌اكنون خود را به شكل تخفيف‌ در نرخ پيشنهادي براي اجاره برخي واحد ها از يك سو و قابل تبديل بودن شرايط پرداخت اجاره‌بها از سوي ديگر نشان مي‌دهد.

شواهد بازار اجاره مسكن نشان مي‌دهد طي روز هاي اخير حتي تعداد آگهي‌ هاي عرضه شده به بازار اجاره با شرايط رهن كامل در مقايسه با هفته‌هاي گذشته افزايش يافته است؛ به خصوص اين موضوع در ميان واحد هاي مسكوني بزرگ‌ متراژ بيشتر از واحدهاي كوچك‌ متراژ به چشم مي‌خورد. همچنين در بازار واحد هاي مسكوني متراژ‌ متوسط به ويژه واحدهاي نوساز نيز مستاجران مي‌توانند واحدهاي اجاره‌اي با شرايط رهن كامل را در مقايسه با هفته‌ها و ماه‌هاي اخير با دشواري كمتري پيدا كنند. اين موضوع در شرايطي اتفاق مي‌افتد كه در ماه‌ هاي منتهي به نيمه اول سال ۹۸، بخش قابل توجهي از واحد‌ هايي كه با شرايط رهن كامل به مستاجران معرفي مي‌شد، نرخ اجاره بالاتري در مقايسه با قيمت واحد هايي كه اجاره بهاي آن ها به صورت تركيب رهن واجاره ماهانه پرداخت مي شد داشت. در جدول زير جديدترين قيمت رهن و اجاره آپارتمان در تهران ارائه شده است. براي اطلاع از قيمت دقيق رهن و اجاره آپارتمان در تهران و ساير شهرستان‌ها نيز مي‌توانيد به سايت املاك دلتا مراجعه كنيد.

رهن و اجاره آپارتمان تهران

 

 

همچنين بخوانيد:

چرا آپارتمان هاي كوچك فروش نمي‌روند؟

مناطق مصرفي بازار مسكن گرفتار حباب

تكذيب رشد قيمت مسكن در آذرماه ۹۸

همه چيز درباره وام مسكن ۵۰ ميليوني بازنشستگان

كدام خانه‌ها بيشترين متقاضي را دارند؟

براي مشاهده مطالب بيشتر از املاك دلتا ديدن نماييد

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۵۸:۴۰ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]

فرمانيه از محله‌هاي شمال شهر تهران است كه از برج‌ها، پنت‌هاوس‌ها و آپارتمان‌هاي لوكس بهره مند است.

خريد آپارتمان در فرمانيه

فرمانيه محله شمالي تهران و جزء منطقه يك محسوب شده و در گذشته از توابع شميرانات به شمار مي‌رفته است. اين محله بين پاسداران و كامرانيه از شرق و غرب و حدفاصل نياوران و ميدان نوبنياد از شمال و جنوب قرار دارد. وجود امكانات رفاهي بي‌شماري مانند بيمارستان، مركز خريد، كافه و رستوران و …، خريد آپارتمان در فرمانيه را به‌عنوان سرمايه‌گذاري ملكي بيش از پيش رونق داده است. برج آسمان، دومين برج بلند مسكوني در ايران و برج‌هاي دوقلوي فرمان از سازه‌هاي معروف تهران، در اين محله قرار دارند. در فرمانيه برج‌ها و آپارتمان‌هايي است كه علاوه بر زيبا و لوكس بودن، داراي امكاناتي نظير سونا، جكوزي، استخر، سالن‌هاي ورزشي، سيستم‌هاي هوشمند و سينما خانگي‌هاي مجلل است. مجله دلتا اين‌بار در محله‌گردي خود به محله فرمانيه رفته است؛ با ما همراه باشيد.

فرمانيه در گذشته

فرمانيه با نام قديم رستم‌آباد، در زمان قاجار شكل گرفت. تمام باغ‌ها و زمين‌هاي اين منطقه متعلق به شاهزاده عبدالحسين ميرزا فرمانفرما و خاندان بانفوذ و متمول فرمانفرماييان بوده و نام محله نيز از نام اين خاندان برداشته شده است.

دسترسي به فرمانيه

خيابان فرمانيه يا خيابان شهيد دكتر لواساني، اصلي‌ترين خيابان اين محله، در كنار خيابان‌هاي پاسداران شمالي، ديباجي شمالي و خيابان سنبل (سلمان پور ظهير) دسترسي خوبي را براي تردد با خودروي شخصي فراهم مي‌كند. بزرگراه صدر و خيابان كامرانيه به‌عنوان نزديك‌ترين شريان‌هاي رفت‌و‌آمد شهري به فرمانيه، دسترسي محلي اين محدوده را به نقاط مختلف شهر آسان مي‌كنند. تاكسي‌هاي مستقر و گذري در اطراف دو ايستگاه متروي تجريش و نوبنياد نيز شما را در كمترين زمان ممكن به فرمانيه خواهند رساند. البته ايستگاه متروي قيطريه مي‌تواند يكي از راه‌هاي دسترسي به اين محله باشد. خطوط اتوبوس پايانه لاله به پايانه شهيد افشار، ميدان ازگل به پايانه تجريش و شهرك صدف تا بلوار صبا (مترو قيطريه) در فرمانيه ايستگاه دارند.

برج هاي فرمان فرمانيه

مراكز تجاري و تفريحي

مهم‌ترين مراكز خريد در محله فرمانيه، كوهستان، آرتميس، فرمانيه و كوه نور است. همچنين در اين محله تعداد زيادي بوستان و پارك مانند بوستان هاي صدر، ديباجي، پگاه، نارنجستان يكم و چهارم، رز و بوستان دستواره براي تفريح و گردش وجود دارد. ورزشكاران نيز مي توانند از مراكز ورزشي اين محله استفاده كنند. مراكز ورزشي مهم اين محله استخر الغدير، مجموعه ورزشي فدك، مجموعه ورزشي فرمانيه و مركز تندرستي ورزشي نارنجستان است.

قيمت آپارتمان

همان‌طور كه گفته شد فرمانيه، از برج‌ها و پنت‌هاوس‌هاي مطرح تهران بهره مند است. هر چند سن بنا، كيفيت مصالح مورداستفاده در ساخت، موقعيت ساختمان و نوع ملك (ويلايي يا غيرويلايي، پنت‌هاوس) و … بر قيمت خانه‌هاي فرمانيه موثر است؛ اما به‌طور معمول متراژ خانه‌هاي اين محله بالا بوده و به همين دليل، خريد آپارتمان در فرمانيه ميلياردها تومان هزينه لازم دارد. طي سال‌هاي اخير نيز مراكز تفريحي و تجاري بسياري در اين منطقه ساخته‌ شده است كه همزمان با تغيير بافت آن، قيمت خريد خانه در فرمانيه را به‌طور قابل توجهي بالا برده است. براي اطلاع از قيمت دقيق خريد آپارتمان در فرمانيه و ساير مناطق تهران، به سايت املاك دلتا مراجعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

خريد آپارتمان در مرزداران ؛ محله‌اي شيك در غرب تهران

خريد خانه در شهر زيبا ؛ محله‌اي با بافت متنوع

خريد آپارتمان در اميريه ؛ محله اعيان‌نشين تهران قديم

خريد آپارتمان در دروس ؛ محله‌اي با بافت مدرن

خريد آپارتمان در تهرانپارس

براي مشاهده مطالب بيشتر از املاك دلتا ديدن نماييد

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۴۹:۵۵ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]

دسترسي مناسب به امكانات مناسب و همچنين جريان گسترده ساخت و ساز، قلهك را به يكي از محله‌هاي پرمتقاضي تهران تبديل كرده است.

خريد خانه در قلهك

قلهك محله‌اي در شمال پايتخت و در منطقه ۳ شهرداري تهران قرار دارد. اين محله كه در گذشته از توابع شميرانات بوده از شمال به خيابان كلاهدوز (دولت)، از غرب به خيابان شريعتي، از جنوب به خيابان مشكاني و از شرق به خيابان هدايت منتهي مي‌شود كه گوياي دسترسي عالي اين محله به نقاط تهران است. وجود امكانات و مراكز درماني، تفريحي و رفاهي نيز از گزينه‌هاي ديگري است كه در سال‌هاي اخير بسياري را به فكر خريد خانه در قلهك انداخته است. مجله دلتا اين بار در محله‌گردي خود به قلهك رفته است. با ما همراه باشيد.

بافت غالب محله قلهك، نوساز و مسكوني بوده و تعداد بسياري از ساختمان‌هاي كلنگي و خانه‌هاي ويلايي اين منطقه بازسازي شده‌ است. اين موضوع، دست خريداران را براي انتخاب خانه‌اي با قيمت مناسب باز گذاشته است. نزديكي محله قلهك به خيابان شريعتي، محله قبا، محله دروس، خيابان هدايت، خيابان مشكاني، خيابان يخچال، بزرگراه همت و پل صدر از دلايل ديگر رونق بازار مسكن در اين منطقه است.

دسترسي به قلهك

يكي از امتيازهاي سكونت در محله قلهك نزديكي به خيابان شريعتي است زيرا در اين خيابان خطوط اتوبوسراني به نقاط مختلف تهران فعال است. همچنين خط يك مترو تهران در منطقه قلهك ايستگاه دارد و دسترسي قلهك به قسمت‌هاي شمالي و جنوبي تهران را آسان مي‌كند. فاصله كوتاه قلهك با اتوبان صدر از شمال و خيابان ميرداماد و بزرگراه همت از جنوب نيز از ديگر نكات مثبتي است كه تردد با خودروي شخصي را تسهيل مي‌كند.

مراكز تجاري و تفريحي

محله قلهك يكي از محله‌هاي خوب تهران به دليل برخورداري از مراكز خريد و امكانات ورزشي و آموزشي است. مركز خريد سپهر و فروشگاه درسا از مهم‌ترين مراكز خريد قلهك به شمار مي‌روند. پرديس سينمايي قلهك با سالن‌هاي بدنسازي، اسكواش، فوتسال، رستوران‌هاي بين‌المللي و سالن كتابخانه نيز ميزبان علاقه‌مندان است. اگر اهل سپري كردن اوقات خود در كافه‌ها هستيد، در سراسر قلهك كافي‌شاپ‌ها و رستوران‌هاي فراواني است كه مي‌تواند پاسخگوي نياز شما باشد.

سينما قلهك

باغ قلهك از جاذبه‌هاي تاريخي تهران، در زميني به وسعت ۱۷ هكتار در شمال قلهك قرار دارد كه هم‌اكنون محل سكونت كارمندان سفارت بريتانيا در تهران است. اين باغ به عنوان يك اثر ملي در سال ۱۳۸۲ به ثبت رسيد.

مراكز درماني

از مزاياي خريد يا رهن و اجاره آپارتمان در قلهك، بهره‌مندي اين محله از مراكز درماني شناخته‌شده است. بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي ايرانمهر، بيمارستان هدايت، مركز پزشكي بزرگمهر، بيمارستان كيان و بيمارستان جواهري از مراكز ارائه دهنده خدمات درماني قلهك به شمار مي‌روند.

اجاره آپارتمان در قلهك

به دليل دسترسي مناسب به امكانات رفاهي، درماني و تفريحي و ساخت و ساز گسترده در قلهك ، به طور معمول رهن و اجاره آپارتمان در اين محله متقاضيان بسياري دارد كه ترجيح مي‌دهند حتي با انتخاب واحد مسكوني كوچك‌تر و مناسب با بودجه خود، در قلهك ساكن شوند. در بهمن‌ماه ۹۸ رهن يك آپارتمان ۶۵ متري نوساز در قلهك، ۳۵۰ ميليون تومان آگهي شده است، اما هنوز هم مي‌توان خانه‌هاي كلنگي و همچنين چند سال‌ساخت با متراژهاي متنوع در اين محله پيدا كرد كه با شرايط و بودجه شما سازگار باشد. براي اطلاع از قيمت رهن و اجاره آپارتمان در قلهك و ساير مناطق تهران، به سايت املاك دلتا مراجعه كنيد.

خريد خانه در قلهك

محله قلهك، از مناطق پرجمعيت تهران است كه در كوچه‌ها و خيابان‌هاي كم‌عرض آن، ساختمان‌هاي شيك و گران‌قيمتي جاي‌ گرفته است. سطح قيمت خانه در قلهك بسيار بالاست و سكونت در اين محله بودجه قابل‌توجهي را مي‌طلبد. قيمت هر متر مربع واحد مسكوني در قلهك دامنه متفاوتي دارد كه براي آپارتمان‌هاي قديمي از ۱۷ ميليون تومان آغاز و براي واحدهاي نوساز به ۴۰ ميليون مي‌رسد؛ اين قيمت براي واحدهاي بسيار لوكس از اين ميزان نيز فراتر مي‌رود. براي اطلاع از قيمت خريد آپارتمان در قلهك و ساير مناطق تهران، به سايت املاك دلتا مراجعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

خريد آپارتمان در هروي

خريد خانه در شهر زيبا ؛ محله‌اي با بافت متنوع

خريد آپارتمان در ميرداماد ؛ محله‌اي با امكانات رفاهي مناسب

خريد آپارتمان در پونك ؛ فرصتي طلايي در غرب تهران

خريد آپارتمان در دروس ؛ محله‌اي با بافت مدرن

براي مشاهده مطالب بيشتر از املاك دلتا ديدن نماييد

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۴۶:۱۸ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]

تازه‌ترين اوضاع بازار معاملات مسكن در منطقه 6 نشان مي‌دهد هم‌اكنون عمده آگهي‌هاي عرضه شده به بازار اين منطقه عمربناي بين ۲۰ تا ۳۰ سال دارند.

خريد آپارتمان در منطقه 6

آمار خريد و فروش آپارتمان در منطقه ۶ تهران نشان مي‌دهد كه اين منطقه با تعداد قابل توجهي از آگهي‌هاي مناسب خريد، از سوي متقاضيان تبديل به احسن و برخي از خانه اولي‌ها مواجه است.

به گزارش مجله دلتا عمده واحدهاي مسكوني عرضه شده در دفتر مشاوران املاك منطقه ۶، عمربناي بين ۲۰ تا ۳۰ سال دارند. از اين رو سطح ميانگين قيمت آگهي‌هاي عرضه شده در اين منطقه در مقايسه با ساير مناطق مصرفي نيمه شمالي تهران تقريبا مناسب‌تر است. از سوي ديگر از آنجا كه بخش عمده‌اي از متقاضيان مصرفي هم‌اكنون به دليل شكاف قابل توجه بين قيمت واحدهاي مسكوني نوساز و چند سال ساخت به خريد آپارتمان‌هاي با عمربناي بالاتر تمايل دارند، اين منطقه مكان مناسبي براي اين گروه از جست‌وجوگران ملك محسوب مي‌شود. البته بخش قابل توجهي از آگهي هاي عرضه شده به بازار مسكن اين منطقه در روزهاي اخير، واحدهاي مسكوني با متراژ بالاتر از ۱۰۰ مترمربع بوده است و از اين لحاظ شايد بازار مسكن اين منطقه براي متقاضيان مصرفي كه قصد تبديل به احسن كردن واحد مسكوني خود و افزايش متراژ دارند مناسب‌تر باشد.

در صورتي كه متقاضيان، مايل به افزايش متراژ بدون توجه به عمر بالاي بنا باشند، مي‌توانند در اين منطقه با بودجه حدودي ۱۳ تا ۲۰ ميليون تومان به ازاي هر مترمربع اقدام به خريد آپارتمان كنند. با اين حال سطح قيمت‌هاي فروش واحدهاي نوساز در اين منطقه نيز مانند ساير مناطق تهران با فاصله قابل توجهي از واحدهاي چند سال ساخت بيشتر است و عمده واحدهايي كه با سطح قيمتي بالاتر از عرف به بازار منطقه ۶ عرضه شده‌اند، واحدهاي نوساز با عمر بناي كمتر از ۵ سال است. در جدول زير قيمت هاي خريد آپارتمان در منطقه ۶ شامل محله‌هاي نظير امير‌آباد، انقلاب، فاطمي و … ارائه شده است. براي اطلاع دقيق از قيمت خانه در منطقه ۶ مي‌توانيد به سايت املاك دلتا مراجعه كنيد.

قيمت آپارتمان در منطقه 6

همچنين بخوانيد:

واحدهاي سرگردان مسكن مهر پرند

همه چيز درباره وام مسكن ۵۰ ميليوني بازنشستگان

نوسان هاي بازار مسكن متاثر از اخبار هيجاني

كدام خانه‌ها بيشترين متقاضي را دارند؟

برنده دي ماه ۹۸ املاك دلتا (ويدئو)

براي مشاهده مطالب بيشتر از املاك دلتا ديدن نماييد

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۴۲:۳۱ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]

دامنه قيمتي جست‌وجوي عمده متقاضيان مصرفي مسكن كه قصد تبديل به احسن محل سكونت خود را دارند، بين 1 تا ۲ ميليارد تومان است.

نگاهي به جديدترين قيمت خانه و آپارتمان در تهران، نشان مي‌دهد عمده واحدهاي عرضه شده در بازار مسكن تهران، واحدهاي ميان متراژ ۷۰ تا ۱۰۰ متر مربع است و قيمت آن‌ها از يك ميليارد تومان آغاز مي‌شود.

به گزارش مجله دلتا به‌طور كلي بازار مسكن آپارتمان‌هاي كوچك‌متراژ با حضور خانه اولي‌ها رونق مي‌گيرد؛ اما آپارتمان‌هاي ميان‌متراژ، بيشتر مقصد خانه دومي‌ها يا به اصطلاح متقاضياني است كه قصد تبديل به احسن ملك خود و نقل مكان به آپارتمان بزرگ‌تر يا به منطقه مطلوب‌تر شهر را دارند.

دامنه وسيع قيمت، متراژ و محله به خريداران كمك مي‌كند متناسب با نقدينگي، بين طيف وسيع گزينه‌ها، آپارتمان مطلوب خود را خريداري كنند. هرچند بازار معاملات آپارتمان‌هاي كوچك‌متراژ براي خانه اولي‌ها پرطرفدار است؛ اما آپارتمان‌هاي ميان‌متراژ بيشتر مطلوب خانه دومي‌ها يا به اصطلاح متقاضيان تبديل به احسن ملك است. دامنه قيمت آپارتمان‌هاي ميان‌متراژ در عمده محله‌ها و مناطق شهر از يك ميليارد تومان آغاز مي‌شود؛ اما سقف آن بر اساس ميانگين قيمت هر منطقه بسيار متغير است. به‌عنوان مثال يك واحد آپارتمان مصرفي نوساز با مساحت ۷۰ تا ۸۰ مترمربع واقع در منطقه يك تهران، بر اساس امكانات و مطلوبيت‌ها اغلب بين ۵/ ۲ تا ۵/ ۳ ميليارد تومان قيمت‌گذاري مي‌شود؛ بنابراين سقف قيمتي آپارتمان‌هاي ميان‌متراژ مصرفي در نقاط مختلف شهر متفاوت است.

واسطه‌هاي ملكي مي‌گويند عمده متقاضيان تبديل به احسن در بازار كه اغلب با قصد انجام دادن دو معامله همزمان خريد و فروش به آن‌ها مراجعه مي‌كنند، بودجه‌اي بين يك تا ۲ ميليارد تومان دارند. بررسي آگهي‌هاي موجود نزد بنگاه‌هاي ملكي نشان مي‌دهد در اين دامنه قيمتي طيف متنوعي از آپارتمان‌ها وجود دارد؛ بنابراين ممكن است افراد با تصور خريد خانه مطلوب‌تري وارد بازار شوند و در عين حال نتوانند آن خانه را با بودجه خود خريداري كنند؛ اما اين فرصت را دارند كه خريد با متراژ كوچك‌تر يا چند منطقه پايين‌تر را پيگيري كنند و مورد مناسب خود را بيابند. در زير جدولي از جديدترين قيمت خانه و آپارتمان‌هاي ميان‌متراژ در تهران، ارائه شده است. براي اطلاع دقيق از قيمت آپارتمان‌هاي ۷۰ تا ۱۰۰ مترمربع در تهران و ساير شهرستان‌ها مي‌توانيد به سايت املاك دلتا مراجعه كنيد.

براي مشاهده مطالب بيشتر از املاك دلتا ديدن نماييد


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۲۱:۱۱ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]

هروي يكي از محله‌هاي شمال شرق تهران است كه تنوع آپارتمان در اين محله، شانس متقاضيان را براي خانه‌دار شدن بالا برده است.

در شمال شرق تهران و در منطقه ۴، محله‌اي به نام هروي واقع شده است كه بسياري آن را يكي از قطب‌هاي تجاري و اداري پايتخت مي‌دانند. اين محله از شمال به بزرگراه بابايي و همت، از شرق به بزرگراه امام علي، از غرب به خيابان شريعتي و از جنوب به بزرگراه رسالت منتهي مي‌شود. همسايگي اين محله با پاسداران، اراج، ازگل، مجيديه، سيدخندان و شيان، قيمت خريد و فروش آپارتمان در هروي را بالا نگه داشته است. مجله دلتا اين بار به سراغ محله‌ هروي رفته است. با ما همراه باشيد.

از ادغام دو محله مبارك‌آباد و حسين‌آباد در سال ۸۷ كه در زمان قاجار هر كدام از آن‌ها روستا بودند، محله هروي ايجاد شد. با نوسازي هاي چند سال گذشته در اين محله، بافت قديمي به سرعت در حال كمرنگ شدن است و روز به روز بر تعداد مراكز تجاري و اداري اين محدوده افزوده مي‌شود.

دسترسي به محله هروي

بزرگراه‌هاي شهيد بابايي، زين‌الدين، امام علي و صياد شيرازي، رفت‌وآمد از دورترين نقاط تهران را به محله هروي آسان كرده‌است. خيابان‌ ريحاني و استاد حسن بنا، از معابر مهم محله هروي است. از خيابان‌هاي مشترك هروي با پاسداران نيز مي‌توان به خيابان‌هاي گيلان، گلبرگ و بوستان اشاره كرد كه اين معابر با ترافيك كمتر در مقايسه با محله‌هاي ديگر شرق تهران، تردد با خودروي شخصي را امكان‌پذير كرده‌است.

علاوه بر ايستگاه‌هاي متروي هروي، زين‌الدين و حسين‌آباد كه هر سه در محله هروي قرار دارند؛ خطوط اتوبوس راني زير در مركز و حوالي اين محدوده ايستگاه دارند و جابه‌جايي مسافران را پوشش مي‌دهند.

  • بلوار ارتش به پايانه مترو شهيد حقاني
  • ميدان رسالت به ميدان قدس
  • ميدان هروي به خيابان معلم
  • مترو جوانمرد قصاب به پايانه لاله
  • بلوار ارتش به پايانه شهيد بهشتي

مراكز خريد 

همان‌طور كه گفته شد هروي يكي از محدوده‌هاي تجاري تهران است. در كنار مراكز خريدي كه در زير به آن‌ها اشاره خواهد شد، در خيابان‌هاي فرعي اين محله، بوتيك‌ها و مغازه‌هاي فراواني وجود دارد كه در مقايسه با برخي مناطق لوكس شرق تهران، قيمت مناسب‌تري دارند.

  • پاساژ مايسا با پاركينگ ۶ طبقه، رستوران‌هاي ايراني و بين‌المللي و مكاني مناسب براي بازي و سرگرمي كودكان
  • پاساژ سنتر با سينما، واحدهاي تجاري خريد و فروش طلا و جواهر و مركز صدور ويزا وي اف اس
  • پاساژ الماس با واحدهاي تجاري، فرهنگي و ورزشي

رستوران‌ها و مغازه‌هاي اين محله نيز در خيابان ساقدوش و خيابان موسوي قرار دارند.

مراكز تفريحي

يكي از مزاياي رهن و اجاره آپارتمان در هروي، نزديكي اين محله به بوستان‌هاي فراوان است؛ پارك‌هايي نظير پارك رز، شادي و تولد، اوقات فراغت ساكنان و خانواده‌هاي محله هروي را پر مي‌كند؛ ضمن آنكه دو فرهنگسراي هنگام و اشراق با برگزاري برنامه‌ها و كلاس‌هاي مختلف، سطح فرهنگي اين منطقه را ارتقا مي‌دهند.

خريد آپارتمان در محله هروي

چند ويژگي محله هروي سبب شده است تا خريد خانه در اين محله، در اولويت برخي از متقاضيان سكونت در شرق تهران قرار گيرد. دليل نخست، دسترسي مناسب اين محدوده به وسايل حمل‌و‌نقل عمومي است كه كارمندان و دانشجويان بسياري را مجذوب اين منطقه كرده است. به‌علاوه، نزديكي هروي به پاسداران موجب شده تا استفاده از امكانات پاسداران براي ساكنان هروي آسان باشد. تنوع آپارتمان از لحاظ متراژ و سال ساخت كه شانس خانه‌دار شدن را براي قشر متوسط بالا برده، دليل ديگر قرار گرفتن محله هروي در اولويت خريداران خانه است. برخورداري محله هروي از امكانات عمومي، مراكز تفريحي و فضاي سبز را نمي‌توان در رونق خريد و فروش مسكن اين محدوده ناديده گرفت. براي اطلاع از قيمت دقيق آپارتمان در هروي و ديگر مناطق تهران، به سايت املاك دلتا مراجعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

خريد آپارتمان در تهرانپارس

خريد آپارتمان در ستارخان ؛ محله محبوب پايتخت

خريد آپارتمان در اميريه ؛ محله اعيان‌نشين تهران قديم

خريد آپارتمان در نياوران ؛ محله‌اي لوكس و خوش آب و هوا

خريد آپارتمان در دروس ؛ محله‌اي با بافت مدرن

براي مشاهده مطالب بيشتر از املاك دلتا ديدن نماييد


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۱۸:۰۴ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]

مرزداران از محله‌هاي غرب تهران با يك موقعيت جغرافيايي بي‌نظير است كه دامنه قيمتي متفاوت ملك در اين محله، افراد بسياري را مجذوب سكونت در مرزداران كرده است.

مرزداران يكي از محله‌هاي شمال غرب تهران است كه بلواري به همين نام در مركز اين محله، بزرگراه شيخ فضل‌الله نوري را به بزرگراه اشرفي اصفهاني متصل مي‌كند. اين محله از شمال به بزرگراه حكيم، از جنوب به بزرگراه جلال آل احمد، از شرق به بزرگراه شيخ فضل الله نوري و از غرب به بزرگراه يادگار امام (ره) منتهي مي‌شود. عمده شهرت و پرمتقاضي بودن اين محله در بين محله‌هاي شمال غرب تهران، به سبب وجود آپارتمان‌هاي شيك، خوش‌ساخت و نوساز است. براي خريد آپارتمان در مرزداران بايد در نظر داشته باشيد كه واحدهاي لوكس اين منطقه عمدتا به صورت مجتمع و اين موضوع ضريب امنيت سكونت در اين منطقه را بالا برده است. مجله دلتا اين بار در محله‌گردي به مرزداران رفته است. با ما همراه باشيد.

خانه‌هاي محله مرزداران به دليل بهره‌مندي از موقعيت جغرافيايي بي‌نظير و دسترسي آسان به بزرگراه‌ها، قيمت بالايي دارد؛ اما همسايگي اين منطقه با گيشا و صادقيه به‌عنوان محله‌هاي تجاري تهران و همچنين محيط آرام و ترافيك روان آن، موجب شده سرمايه‌گذاران نتوانند از محله مرزداران چشم‌پوشي كنند.

دسترسي به مرزداران

بلوار مرزداران به طول ۳.۵ كيلومتر است كه در مسير خود از خيابان‌هاي طاعتي، سپهر، سرسبز و ۳۵ متري لاله مي‌گذرد و تردد به محله‌هاي اطراف را تسهيل مي‌كند. رفت و آمد با خودروي شخصي به مرزداران با وجود بزرگراه‌هايي مانند همت، حكيم و شيخ فضل‌الله نوري نيز آسان خواهد بود. محله مرزداران ايستگاه مترو ندارد و نزديك‌ترين ايستگاه به اين محله، صادقيه است. خطوط اتوبوس‌ صادقيه، مرزداران و پونك نيز در اين محله حمل و نقل عمومي را پوشش مي‌دهند.

مراكز تفريحي و تجاري

محله مرزداران در مقايسه با محله‌هاي ديگر تهران، از جاذبه‌ها و مكان‌هاي تفريحي و ديدني كافي برخوردار است. بوستان‌هاي سيمرغ، گل‌ها، كريمي، هما و همچنين پارك پرديسان در محله مرزداران واقع شده است. باشگاه‌هاي آزادگان، ثمن و انديشه نيز از باشگاه‌هاي ورزشي اين منطقه به شمار مي روند. مراكز خريد زير هم مي‌تواند پاسخگوي نياز شما باشد.

  •  مركز خريد پرديس
  • مركز خريد الوند
  • مركز خريد الغدير

خريد آپارتمان در مرزداران

هزينه خريد خانه در محله مرزداران بسته به كيفيت مصالح ساختماني، موقعيت و نوع ملك (ويلايي يا غيرويلايي) و …متغير بوده و اين تفاوت قيمت شانس شما را در خريدن خانه در اين محله بيشتر مي‌كند. فراموش نشود كه حتي با وجود اختلاف قيمت، مرزداران از مناطق شمالي تهران بوده و قيمت ملك در آن بالا است و اين گراني، تاثير خود را بر ميزان نرخ وديعه و اجاره مي‌گذارد. همان‌طور كه گفته شد خانه‌هاي اين منطقه عمدتا در شهرك‌ها و مجتمع‌هاي آپارتماني قرار دارند كه البته سن بناي بالايي نداشته و افراد بسياري به دليل برخورداري از امنيت، به خريد اين واحدها تمايل دارند. بخش‌ عظيمي از بافت مسكوني محله مرزداران را خانه‌هايي با مساحت بيش از ۱۰۰ متر با امكانات مدرن تشكيل مي‌دهد. اگرچه پيدا كردن واحدهاي كوچك‌متراژ در اين منطقه اندكي دشوار است؛ اما غيرممكن نيست و در بررسي آگهي‌ها، واحدهاي ۶۰ تا ۷۰ متر نيز ديده مي‌شود. براي اطلاع دقيق از قيمت خريد آپارتمان در مرزداران و ساير مناطق تهران، به سايت املاك دلتا مراجعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

خريد آپارتمان در شهرك غرب

خريد آپارتمان در ميرداماد ؛ محله‌اي با امكانات رفاهي مناسب

خريد آپارتمان در پونك ؛ فرصتي طلايي در غرب تهران

خريد خانه در جمهوري؛ محله‌اي در قلب تهران

خريد آپارتمان در تهرانپارس

براي مشاهده مطالب بيشتر از املاك دلتا ديدن نماييد


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۱۲:۰۰ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
تردد كم، ترافيك سبك و احساس آرامش، در كنار چيدمان و طراحي استاندارد خانه‌ها و معابر، از دلايل پر متقاضي بودن محله تهران ويلا است.
خريد آپارتمان در تهران ويلا

تهران‌ ويلا از محله‌هاي واقع در منطقه ۲ و از اولين محله‌هاي پيشگام تهران در شهرسازي مدرن است. اين محله از شمال به بزرگراه جلال آل‌احمد، از شرق به خيابان‌هاي امام منتظر و منصوري، از جنوب به تقاطع خيابان‌هاي ستارخان و حبيب‌الهي و از غرب به بزرگراه شيخ فضل‌الله منتهي مي‌شود. مجاورت تهران ويلا با محله‌هاي شهرآرا، دريان نو، ستارخان و همچنين كوي نويسندگان، موقعيت خوبي را از لحاظ دسترسي به نقاط مركزي تهران و امكانات رفاهي ايجاد كرده؛ به‌طوري‌كه خريد آپارتمان در تهران ويلا در سال‌هاي گذشته بيشترين متقاضي را داشته است. مجله دلتا اين بار در محله‌گردي خود به تهران ويلا رفته است. با ما همراه باشيد.

اغلب مشاوران املاك از بافت مسكوني تهران ويلا به‌عنوان نقطه قوت محله آن و از دلايل پرمتقاضي بودن رهن و اجاره آپارتمان در تهران ويلا ياد مي‌كنند. با شروع ساخت و ساز و ويلاسازي در اين محله، براي نخستين بار از شماره به جاي نام‌گذاري خيابان‌هاي فرعي استفاده و خانه‌هايي ساخته شد كه از دو طرف حياط داشتند. توسعه تهران در گذشته نيز از تهران ويلا آغاز و به شهرك غرب رسيد.

تهران ويلا در گذشته

تهران ويلا و شهرآرا از زمين‌هاي واقع در قسمت شرقي منطقه برق‌آلستوم بودند. در دهه ۳۰ با هدف مدرن‌سازي تهران، ويلاسازي در اين منطقه آغاز شد. كوي نويسندگان نيز كه نام محله و مجتمع مسكوني نسبتا بزرگي در شمال تهران‌ويلا است، با فروش زمين‌هاي شمال اين منطقه در دهه چهل به سنديكاي نويسندگان تاسيس شد.

مراكز تفريحي و ورزشي 

علاوه بر پارك قديمي تهران ويلا كه در ابتداي ايجاد اين محله ساخته شده است؛ ساكنان اين محله دسترسي خوبي به پارك‌هاي اطراف همچون پارك ستارخان، پارك شهرآرا و پارك ورزش خواهند داشت. ضمن آنكه باشگاه بدنسازي ستارخان، باشگاه بدنسازي خانه قدرت و مجتمع ورزشي برق آلستوم پذيراي ورزشكاران اين منطقه است.

خريد آپارتمان در تهران ويلا

قيمت خريد آپارتمان در محله تهران ويلا نسبتا بالاست و البته اين قيمت بالا از تعداد متقاضيان و طرفداران اين منطقه كم نكرده است. سازه‌هايي با معماري خاص و خيابان‌ها و معابر مهندسي‌شده از مزاياي بافت محله تهران ويلا است. هرچند نرخ خريد خانه در اين محله بر اساس متراژ، موقعيت و امكانات ملك متفاوت است؛ اما نرخ خريد آپارتمان معمولا بين ۱۸ ميليون تا ۲۵ ميليون تومان براي هر متر مربع محاسبه مي‌شود. براي اطلاع دقيق از قيمت خريد آپارتمان در تهران ويلا و ساير مناطق تهران، به سايت املاك دلتا مراجعه كنيد.

براي مشاهده مطالب بيشتر از املاك دلتا ديدن نماييد


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۰۸:۳۶ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]

جمهوري از محله‌هاي مركزي تهران است كه قيمت ملك در اين محله، در مقايسه با محله‌هاي ديگر تهران، در سطح مناسب‌تري قرار دارد.

محله جمهوري از محله‌هاي قديمي تهران در منطقه ۱۱ است كه دسترسي مناسب و البته پرتردد، قرار گرفتن در مركز تهران و سطح قيمت معقول و مناسب آن موجب شده تا متقاضيان مصرفي مسكن به‌طور جدي به خريد خانه در جمهوري فكر كنند. اين محله با بافت مسكوني_تجاري خود از شمال با خيابان آزادي، از غرب با بزرگراه نواب، از شرق با خيابان‌هاي زارع و گلشن و از جنوب با خيابان آذربايجان همسايه است. مجله دلتا اين بار در محله‌گردي خود به سراغ محله جمهوري رفته است. با ما همراه باشيد.

خيابان جمهوري از معروف‌ترين خيابان‌هاي مركزي تهران در اين محله، خياباني غربي_شرقي است كه از خيابان رودكي آغاز شده و با گذر از ميدان جمهوري و خيابان گلشن از اين محله خارج شده و به ميدان بهارستان مي‌رسد. علاوه بر دسترسي مناسب و وجود آپارتمان‌هاي نوساز در كنار خانه‌هاي چندسال ساخت، محله جمهوري ظرفيت‌هاي ديگري نيز دارد كه تمايل به سكونت در اين منطقه را در بين خريداران خانه افزايش داده است.

دسترسي به جمهوري

محله جمهوري به بسياري از مناطق و معابر مهم و مركزي شهر تهران مانند خيابان آزادي و خيابان جمهوري اسلامي دسترسي دارد؛ اما پيش از تردد با خودروي شخصي در اين محدوده بايد توجه داشت كه اين محله در طرح زوج و فرد است و در مراسم‌هاي خاص ملي و برخي از گردهمايي‌ها، محدوديت‌هاي ترافيكي در آن برقرار مي‌شود.

از لحاظ حمل و نقل عمومي اين محله مركزيت دارد و علاوه بر اينكه سامانه اتوبوس تندرو در دو خط پايانه جنوب- پايانه شهيد افشار و پايانه آزادي- چهارراه تهرانپارس در اين محله ايستگاه دارد، اتوبوس‌هاي عادي نيز بين ميدان بهارستان و ميدان جمهوري رفت‌و‌آمد مي كنند. دو ايستگاه متروي شهيد نواب صفوي و توحيد در محله جمهوري نيز بخشي از حمل‌و‌نقل عمومي اين منطقه را پوشش مي‌دهند.

مراكز تجاري و تفريحي

خيابان جمهوري مراكز خريد بسياري از فروشگاه‌هاي پوشاك گرفته تا قهوه‌فروشي‌هاي معروف را در خود جاي داده است؛ اما تهراني‌ها اين خيابان را بيشتر مركزي براي فروش لوازم صوتي و تصويري و ارتباطي و وسايل آشپزخانه‌هاي صنعتي و كارگاهي مي‌شناسند. به دليل قيمت مناسب؛ فروشگاه‌هاي محله جمهوري پذيراي خريداران بسياري از نقاط ديگر شهر. اين محله به دو مركز خريد علاالدين و چارسو، بزرگترين مراكز خريد و فروش تلفن همراه، بسيار نزديك است و همچنين دسترسي خوبي به شانزه ليزه، بورس خريد لباس زنانه و مجلسي دارد.

سرانه فضاي سبز در محدوده جمهوري در سطح پاييني قرار دارد و ساكنان اين محله براي گذران اوقات فراغت لازم است به محله‌هاي اطراف مراجعه كنند. مجتمع چارسو در نزديكي اين محله، يكي از مجهزترين سينماهاي ايران را دارد و از مهم‌ترين مراكز تفريحي، فرهنگي محسوب مي‌شود.

خريد خانه در جمهوري

بافت خيابان‌هاي جمهوري را بيشتر املاك تجاري تشكيل داده‌اند و ساختمان‌هاي مسكوني اغلب در فرعي‌هاي منتهي به خيابان جمهوري قرار دارند. به دليل وجود ساختمان‌هايي با معماري ويژه در خيابان جمهوري، قيمت ملك در اين منطقه اندكي از ميانگين قيمت بالاتر است. براي اطلاع از قيمت دقيق خانه در جمهوري و ساير مناطق تهران، به سايت املاك دلتا مراجعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

خريد آپارتمان در مرزداران ؛ محله‌اي شيك در غرب تهران

خريد خانه در شهر زيبا ؛ محله‌اي با بافت متنوع

خريد آپارتمان در ميرداماد ؛ محله‌اي با امكانات رفاهي مناسب

خريد آپارتمان در پونك ؛ فرصتي طلايي در غرب تهران

براي مشاهده مطالب بيشتر از املاك دلتا ديدن نماييد


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۰۵:۲۹ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]

شهرك غرب از محله‌هاي شمال غرب تهران است كه امكانات رفاهي فراوان آن، توجه بسياري از متقاضيان ملك را جلب كرده است.

محله شهرك غرب از محله‌هاي شمال غربي پايتخت است و در منطقه ۲ قرار دارد. با نگاهي به بافت اين محله متوجه خواهيد شد كه شهرك غرب با ديگر محله‌هاي لوكس تهران كمي تفاوت دارد و اين تفاوت را مي‌توان در معماري و ساخت خانه‌ها، به ويژه خانه‌هاي ويلايي اين محله، به وضوح ديد. در ابتداي دهه ۴۰، كلنگ ساخت شهرك غرب توسط گروهي از مهندسان آمريكايي، با هدف ساخت تهران مدرن به زمين زده شد. شباهت طراحي اين محله به سبك معماري كشورهاي غربي، علاوه بر اينكه اين محله را مزين به نام شهرك غرب كرد، موجب افزايش جمعيت اين محدوده و خريد آپارتمان در شهرك غرب شد. مجله دلتا، اين بار در محله‌گردي خود به اين محله آرام و خوش‌چهره رفته است. با ما همراه باشيد.

محله شهرك غرب محله‌اي وسيع با ۷ فاز مسكوني است كه از شمال به سعادت‌آباد، از جنوب به بزرگراه همت، از غرب به خيابان فرحزادي و بزرگراه چمران و از شرق به ده‌ونك منتهي مي‌شود. دسترسي راحت و وجود امكانات رفاهي، تفريحي و ورزشي از ويژگي‌هاي ممتاز شهرك غرب است.

دسترسي به شهرك غرب

نزديكي شهرك غرب به چند اتوبان اصلي همت، چمران و شيخ فضل‌الله نوري و خيابان‌هاي ايران‌زمين و مهستان و بلوارهاي دادمان، بلوار پاك‌نژاد و خوردين علاوه بر اين كه ترافيك اين منطقه را كاهش داده؛ تردد با خودروي شخصي را نيز آسان كرده است. براي رفت و آمد به شهرك غرب با وسايل نقليه عمومي مي‌توانيد از اتوبوس و تاكسي‌هاي مستقر در ميدان صنعت استفاده كنيد. خط ۷ متروي تهران در ميدان صنعت و شهرك غرب ايستگاه دارد. خط اتوبوس تندروي پايانه افشار_ پارك وي در ضلع شرقي شهرك غرب و همچنين خطوط اتوبوس متروي شريف_شهرك غرب، هفت تير _شهرك غرب از جمله مسيرهاي ديگري است كه دسترسي به شهرك غرب را با كمترين هزينه فراهم مي‌كنند.

مراكز خريد

شهرك غرب با تعداد زياد مراكز خريدي كه در دل خود جاي داده است، از مهم‌ترين محله‌هاي تجاري تهران به شمار مي‌رود. به جز مجتمع تجاري ميلاد نور كه شناخته‌شده‌ترين مجتمع تجاري تهران است، مجتمع‌هاي تجاري گلستان و ايران زمين هم مشتريان بسياري از نقاط مختلف پايتخت دارند. مجتمع‌هاي تجاري گل افشان، ليدوما، مهستان و ارم نيز از مراكز تجاري ديگر اين محله محسوب مي شوند.

مراكز تفريحي و ورزشي

بوستان‌هاي فدك، ايران‌زمين، گلستان، بهشت، بنفشه، مادر، زرافشان و … از فضاهاي سبز شهرك غرب است كه اوقات فراغت دلچسبي را براي شما فراهم مي‌كنند. ضمن اينكه اين محله از سرانه فضاي ورزشي كافي نيز برخوردار است و از مراكز شاخص آن مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • مجتمع ورزشي گلبانگ
  • مجموعه ورزشي النبي
  • باشگاه ورزشي انوش
  • مجتمع ورزشي تنيس قدس

مكان‌هاي مهم شهرك غرب

  • سفارت اردن
  • سفارت الجزاير
  • سفارت امارات متحده عربي
  • سفارت بوسني و هرزگوين
  • سازمان نظام مهندسي

خريد آپارتمان در شهرك غرب

قيمت اجاره يا خريد آپارتمان در شهرك غرب، از ميانگين قيمت مسكن در تهران بسيار بالاتر است. در كنار واحدهاي مسكوني لوكس، خانه‌هاي ويلايي به دليل مساحت بالا (عموماً از ۲۰۰ متر تا ۸۰۰ مترمربع) و معماري خاص بيشترين ميزان قيمت خريد و اجاره را به خود اختصاص داده‌اند. آگهي‌هاي خريد و فروش خانه در شهرك غرب، دامنه قيمتي ۴۰ تا ۶۵ ميليون تومان به ازاي هر متر مربع را نشان مي‌دهد كه دليل اين تفاوت را مي‌توان در معماري داخلي برجسته و امكانات فوق لوكسي خانه‌هاي اين محله ديد.

واحدهاي آپارتماني شهرك غرب نيز با ويژگي‌ها و امكانات بالاتر از استاندارد، از لوكس‌ترين سازه‌هاي شهر تهران به شمار مي روند كه اغلب آن‌ها بزرگ‌متراژ بوده و از اين رو پيدا كردن واحد مسكوني زير ۱۰۰ متر مربع دشوار است. مجتمع‌هاي مسكوني، آپارتمان‌هاي شخصي‌ساز و برج‌ها بيشترين سهم از بازار آپارتمان‌هاي شهرك غرب را تامين مي‌كنند. براي اطلاع از قيمت خريد آپارتمان در شهرك غرب و ساير مناطق تهران، به سايت املاك دلتا مراجعه كنيد.

براي مشاهده مطالب بيشتر از املاك دلتا ديدن نماييد


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۰۲:۱۰ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه

لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 6
همه : 0
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی