مجله دلتا
مجله دلتا
بازنشستگان تحت پوشش همه صندوق‌ها اعم از كشوري، لشكري و تأمين اجتماعي، مشمول تسهيلات 50 ميليوني خريد مسكن مي‌شوند.
وام مسكن بازنشستگان

بر اساس آيين نامه وام مسكن بازنشستگان، بانك مسكن موظف به پرداخت ۴۰ هزار فقره وام خريد مسكن به بازنشستگان است كه سقف آن در كلانشهر ها ۵۰ و در ساير شهر ها و روستا ها ۴۰ ميليون تومان خواهد بود. وام مسكن بازنشستگان صرفاً به واحد هاي مسكوني زير ۱۵ سال پرداخت مي‌شود.

به گزارش مجله دلتا نرخ سود تسهيلات مسكن در نظر گرفته شده براي بازنشستگان در تهران ۹ درصد، در مراكز استان‌ ها و شهر هاي بالاي ۲۰۰ هزار نفر ۷ درصد و ساير مناطق شهري و روستاها ۴ درصد تعيين شده است.

شرايط لازم براي دريافت وام مسكن

بر اساس آئين نامه مصوب:

  • بازنشسته يا همسرش نبايد طي ۱۰ سال گذشته واحد مسكوني تملك كرده يا از تسهيلات خريد يا ساخت مسكن استفاده كرده باشد.
  •  از زمان بازنشستگي فرد متقاضي بايد حداقل ۵ سال گذشته باشد.
  • مستمري بازنشسته متقاضي دريافت تسهيلات مسكن، بايد كمتر از ماهانه ۳ ميليون تومان باشد.

بازنشستگان با سابقه بازنشستگي بالاتر در اولويت دريافت اين تسهيلات هستند.

تكليفي كه به دوش صندوق‌هاي بازنشستگي نهاده شد

راستي‌آزمايي شرايط متقاضيان و اختصاص يا عدم اختصاص تسهيلات به آن‌ها بر عهده وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و سازمان ثبت اسناد و املاك است. بانك مسكن نيز هر سه ماه يك بار گزارشي از روند اعطاي اين تسهيلات به سازمان برنامه و بودجه تشريح خواهد كرد. صندوق‌هاي بازنشستگي لشكري، كشوري و تأمين اجتماعي  نيز موظفند:

  • بازپرداخت تسهيلات مسكن بازنشستگان را تا زمان تسويه كامل، تضمين كنند.
  • اقساط اين تسهيلات را ظرف حداكثر ۱۰ روز از تاريخ پرداخت حقوق بازنشسته دريافت‌كننده اين تسهيلات، به بانك مسكن پرداخت كنند.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۴۴:۴۳ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
اقتصاد پويا و بازار كار فعال در كلانشهر كرمان دليل مهاجرت افراد بسياري به اين شهر است.
خريد خانه در كرمان

شهر كرمان به دليل موقعيت خاص جغرافيايي و همچنين برخورداري از مكان‌ هاي تاريخي و فرهنگي، همواره به عنوان يكي از مهم‌ترين مراكز گردشگري ايران مطرح بوده است. در دهه اخير نيز بهره‌برداري از ذخاير فراوان معدني و توسعه صنايع ‌دستي و صنعت كشاورزي در كرمان سبب افزايش مهاجرت از استان‌ هاي اطراف به اين شهر و متعاقبا افزايش جست‌وجوي مهاجران و گردشگران براي خريد خانه در كرمان شده است. مجله دلتا اين بار در محله‌گردي خود به كرمان قدم گذاشته است.

دسترسي به كرمان

به جز سفر با خودروي شخصي، فرودگاه، پايانه مسافربري و راه‌آهن كرمان نقش عمده‌اي در جابه‌جايي مسافر دارند. فرودگاه بين‌المللي كرمان در غرب اين استان قرار داشته و يكي از فرودگاه‌هاي مهم مركز كشور است. اين فرودگاه ۲ ترمينال داخلي و خارجي دارد و براساس گزارش ها، در سال گذشته ۷۳۰ هزار مسافر خارجي و داخلي از امكانات اين فرودگاه استفاده كرده‌اند.

مراكز تفريحي

كرمان به دليل اقليم خاص خود و قرار گرفتن در مسير رشته‌كوه‌هايي كه از مركز كشور شروع شده و تا سيستان و بلوچستان ادامه مي‌يابند از آب و هواي نيمه كويري و پوشش گياهي متنوع برخوردار است. پارك جنگلي پرديسان قائم در حاشيه شرقي كرمان يكي از همين فضاهاي سبز است كه گردشگران بسياري، روزهاي تعطيل خود را در آن سپري مي‌كنند. اين پارك نقش مهمي در پاكيزه نگه‌داشتن هواي كرمان دارد. منظره اين شهر را نيز مي‌توانيد از بام كرمان كه در نزديكي پارك جنگلي پرديسان قرار دارد، مشاهده كنيد. بيش از ۱۰ هزار اصله درخت در كنار هم، پارك جنگلي شهيد باهنر كرمان را تشكيل داده‌اند. پيست اسكي سيرچ در جاده‌اي به همين نام از مراكز تفريحي در كرمان است كه بسيار از آن استقبال مي‌شود.

سيرچ كرمان

مكان‌ هاي تاريخي كرمان

از مكان‌هاي تاريخي بي‌شمار كرمان موارد زير در اولويت گردشگران قرار دارند.

  • بازار كرمان
  • مجموعه بازار بزرگ گنجعلي خان
  • مسجد جامع كرمان
  • باغ موزه هرندي كرمان

مجله دلتا در بخش گردشگري خود سفرهايي كوتاه به كرمان داشته است. مي‌توانيد مطالب “كرمان فلات ايران” و “جاهاي ديدني كرمان” را مطالعه كنيد.

بافت مسكوني و قيمت ملك در كرمان

پيش از رهن و اجاره يا خريد خانه در كرمان لازم است تمام محله‌هاي اين شهر را به خوبي بشناسيد. از لحاظ قيمت ملك، محله‌هاي كرمان نيز مانند هر شهر ديگري به سه بخش لوكس، متوسط و ارزان تقسيم مي‌شود.

قسمت‌هاي غربي و مركزي كرمان محله‌هاي لوكس و مرفه‌نشين آن هستند.

هزار و يك‌شب، بهمن‌يار، شفا، برات كرماني و الهيه از محله‌هاي خوش بافت و اعيان‌نشين محدوده غربي و مركزي كرمان هستند كه مجتمع هاي مسكوني لوكس با محوطه‌هاي سرسبز را در دل خود جاي داده‌اند. الهيه كرمان خاستگاه برج‌ها و پنت‌هاوس‌هاي سر به فلك كشيده است و آپارتمان‌هاي زير ۱۰۰ متر در اين محله به ندرت پيدا مي‌شود. شب‌هاي معتدل اين شهر، افراد بسياري را به گشت و گذار در مراكز تجاري و تفريحي كرمان مي‌كشاند و از اين رو، خيابان‌ شفا يكي از خيابان‌هاي شب زنده دار و به اصطلاح خيابان دور دور كرمان است. اگر قصد اجاره يا خريد آپارتمان لوكس در كرمان را داريد اين محله‌ ها منتظر شما هستند. از آنجا كه واحدهاي مسكوني در مناطق غربي و مركزي به دليل موقعيت جغرافيايي و دسترسي به امكانات مطلوب، متقاضيان بسياري دارند؛ مالكان خانه‌ هاي اين مناطق، بيشتر از آنكه به رهن ملك تمايلي داشته باشند، به اجاره فكر مي‌كنند.

اگر بودجه شما چندان سازگار با قيمت ملك در مناطق بالا شهر كرمان نيست، مي‌توانيد محله‌هاي متوسط و مركزي اين شهر از جمله خيابان رسالت، محله خواجه خضر، شهرك فرهنگيان، شهرك ارتش، خيابان مدرس، عطار و بلوار جهاد را انتخاب كنيد كه عمدتا محل سكونت كارمندان ارتش و دولت، بازنشستگان و فرهنگيان هستند؛ ضمن آنكه از اين محله‌ ها مي‌توانيد به ساير مناطق كرمان به راحتي دسترسي پيدا كنيد.

هر چه به سمت شرق كرمان نزديك مي‌شويم از قيمت ملك كاسته مي‌شود. سرباز، سرسبيل، فيروزآباد، خورشيد و مهديه محله‌هاي ارزان ملكي كرمان و بافت عمدتا قديمي هستند. انتخاب شما هر محله‌اي باشد مشاوران دلتا در انتخاب بهترين خانه به شما كمك خواهند كرد. براي اطلاعات بيشتر در مورد قيمت رهن و اجاره يا خريد خانه در كرمان اينجا كليك كنيد.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۳۴:۵۴ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
از صبح روز شنبه ۱۴ دي‌ماه، آئين‌نامه وام خريد مسكن با ارقام جديد به شعب بانك عامل ابلاغ شده و قابل دريافت است.
اوراق وام مسكن

براساس آئين‌نامه وام خريد مسكن، متقاضيان متاهل و مجرد تهراني براي دريافت وام ۲۴۰ ميليون توماني لازم است به ترتيب، به خريد ۴۸۰ و ۲۸۰ برگه وام مسكن (اوراق حق تقدم) اقدام كنند.

به گزارش مجله دلتا اين تسهيلات كه براي مجردها و متاهلان تهراني به ترتيب ۱۰۰ و ۲۰۰ ميليون تومان است، قابل تركيب با تسهيلات جعاله مسكن بوده و براساس مصوبه جديد، متقاضيان مجرد و زوج‌هاي تهراني مي‌توانند مجموعاً ۱۴۰ و ۲۴۰ ميليون تومان وام خريد يا ساخت مسكن از محل اوراق گواهي حق تقدم تسهيلات مسكن دريافت كنند.

همچنين متقاضيان مجرد و متاهل ساكن مراكز استان‌ها و شهرهاي بالاي ۲۰۰ هزار نفر نيز مي‌توانند به ترتيب ۸۰ و ۱۶۰ ميليون تومان تسهيلات خريد مسكن قابل تركيب با وام جعاله ۴۰ ميليون توماني دريافت كرده و مجموعاً ۱۲۰ و ۲۰۰ ميليون تومان وام مسكن از محل اوراق تسهيلات دريافت كنند.

مجردها و متاهلان ساكن ساير مناطق شهري نيز در جديدترين ارقام تسهيلات خريد مسكن مي‌توانند به ترتيب ۶۰ و ۱۲۰ ميليون تومان وام و با تركيب وام جعاله، ۱۰۰ و ۱۶۰ ميليون تومان تسهيلات خريد يا ساخت مسكن از محل اوراق حق تقدم دريافت كنند.

نرخ سود اين تسهيلات ۱۷.۵ درصد با بازپرداخت حداكثر ۱۲ ساله و نرخ سود تسهيلات جعاله نيز ۱۸ درصد با بازپرداخت حداكثر ۵ ساله است.

پرداخت وام مسكن مجردها در تهران: ۲.۶۸ ميليون 

متقاضيان مجرد تهراني مي‌بايست ماهانه يك ميليون و ۱۵ هزار و ۷۳۷ تومان بابت وام جعاله مسكن و يك ميليون و ۶۶۵ هزار و ۳۸۷ تومان بابت تسهيلات خريد بپردازند كه مجموعاً بايد ۲ ميليون و ۶۸۱ هزار و ۱۲۴ تومان هرماه بازپرداخت كنند.

پرداخت وام مسكن متاهلان در تهران: ۴.۳۴ ميليون

همچنين زوج‌هاي تهراني براي تسهيلات جعاله مسكن يك ميليون و ۱۵ هزار و ۷۳۷ تومان و براي وام خريد مسكن نيز ۳ ميليون و ۳۳۰ هزار و ۷۷۴ تومان و در مجموع، ۴ ميليون و ۳۴۶ هزار تومان در هر ماه بايد به بانك مسكن بازپرداخت كنند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۱۱:۱۳ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
اردبيل شهري مرزي و سردسير در شمال غربي ايران است كه جاذبه‌هاي گردشگري فراوان آن متقاضيان بسياري را مايل به سكونت در اين شهر كرده است.
خريد خانه در اردبيل

شهر اردبيل در شمال غربي ايران در نزديكي مرز جمهوري آذربايجان است. اين شهر علاوه بر دارا بودن جاذبه‌هاي تاريخي و فرهنگي از زيبايي‌هاي طبيعي فراواني نيز برخوردار است؛ چنانكه آب و هواي مطلوب و مناظر چشم‌نواز آن باعث شده است بسياري از گردشگران هميشگي اين شهر، مايل به خريد خانه در اردبيل باشند تا ضمن تفريح از پرداخت اجاره‌هاي سرسام آور سوييت‌ها و اقامتگاه‌ها در امان بمانند. مجله دلتا اين بار در محله‌گردي خود به اردبيل قدم گذاشته است. با ما همراه باشيد تا ظرفيت‌هاي خريد ملك در اين شهر را به شما معرفي كنيم.

دسترسي به اردبيل

اردبيل از شهرهايي است كه با وسايل نقليه گوناگون مي‌توانيد به آن سفر كنيد. تقريباً از تمام مراكز استان‌ها به‌طور مستقيم به اردبيل، اتوبوس وجود دارد. ترمينال مسافربري اردبيل در ابتداي ورودي شهر از سمت جاده سرچم قرار گرفته و فاصله زيادي با مركز شهر ندارد.

فرودگاه اردبيل در ۱۱ كيلومتري شمال شرقي اين شهر و با فاصله زيادي از مركز شهر اردبيل قرار دارد. از مبدا اين فرودگاه به مقصد تهران، مشهد، استانبول، جده و نجف پرواز انجام مي‌شود.

آب و هوا و پوشش گياهي اردبيل

رطوبت درياي خزر دليل به وجود آمدن جنگل‌هاي متراكم در اردبيل است. منطقه جنگلي فندقلو كه از آن با عنوان بهشت اردبيل نيز ياد مي‌شود پوشيده از درختان فندق وحشي است و زيستگاه گياهان دارويي متعدد و متنوع است. اقليم كوهستاني و وجود رشته‌كوه پوشيده از برف سبلان، دليل سرماي شهر اردبيل است. بهترين فصل براي سفر به اردبيل تابستان است اما اگر به تفريحات زمستاني نيز علاقه‌منديد، اردبيل در زمستان نيز جذابيت خاص خود را دارا است.

جنگل فندقلو اردبيل

مراكز خريد اردبيل

بازار اردبيل در قلب اين شهر يكي از اصلي‌ترين مراكز خريد اردبيل است كه علاوه بر كاربري تجاري، با راسته‌ها و سراهاي متعدد خود جذابيت‌هاي تاريخي و فرهنگي فراواني نيز دارد.

شورا سنتر اردبيل با ۵۵۰ واحد تجاري در نزديكي درياچه شورابيل و در منطقه نمونه گردشگري شورابيل در سال ۱۳۸۴ تاسيس شده است و اقلام متنوع داخلي و خارجي در اين مجتمع تجاري به فروش مي‌رسد؛ بنابراين طيف وسيعي از انتخاب‌ها را در مركز خريد شورا سنتر خواهيد داشت.

مجتمع تجاري الماس نيز در ۱۲ طبقه تجاري و اداري، فروشگاه‌هاي لوكس متعددي را در خود جاي داده است. پوشاك، كيف و كفش، صنايع‌دستي و لوازم‌خانگي و تزييني از اقلامي است كه مي‌توانيد از اين مجتمع خريداري كنيد.

بازار اردبيل

بافت مسكوني و قيمت ملك در اردبيل

قيمت ملك در محله‌هاي جنوب و جنوب غرب اردبيل نسبت به محله‌هاي شمالي آن بالاتر است. به طور كلي محله‌هاي اردبيل را مي‌توان به چهار دسته تقسيم كرد. دسته اول كه محلات شش‌گانه نام‌ دارند، محله‌هايي با بافت مسكوني و تجاري هستند كه از مركز تا شمال شهر اردبيل قرار گرفته‌اند. اين محله‌ها نسبتا تاريخي بوده و از اين رو مشمول محدوديت ساخت و ساز هستند. علاوه بر بافت اداري و تجاري كه محلات شش‌گانه دارند، برگزاري مراسم‌ها و تجمعات مردمي نيز تردد در اين محدوده‌ها به ويژه محله‌هاي مركزي را بيشتر كرده است.

دسته دوم محله‌هايي هستند كه از مركز تا جنوب اردبيل قرار گرفته‌اند و توسعه آن‌ها از زمان استان شدن اردبيل در دهه ۷۰، شكل رسمي به خود گرفته است و اكنون به عنوان محله‌هاي لوكس اين شهر تلقي مي‌شوند. مي‌توان از محله‌هايي مانند شهرك آزادگان، آزادي، حافظ، محله مسجد قدس، محدوده ايستگاه سرعين و شهرك دادگستري به‌عنوان بهترين محله‌هاي اردبيل نام برد كه تقريبا همگي در اين محدوده قرار دارند. در اين محله‌ها واحدهاي مسكوني كمتر از ۹۰ متر مربع به سختي يافت مي‌شود.

دسته سوم يا شهرك‌هايي مانند سبلان و زرناس هستند كه در چند سال گذشته ساخته شده‌اند يا شهرك‌هاي مانند شهرك‌ نادري هستند كه در خارج از شهر قرار دارند. جالب است بدانيد كه قيمت ملك در اردبيل از قانون يا قرارگيري در محله خاصي پيروي نمي‌كند؛ به عنوان مثال اگرچه شهرك نادري در خارج از شهر قرار گرفته است و رفت و آمد به آن نسبتا دشوار است، اما به دليل ارتفاع زياد اين منطقه، مناظر طبيعي و مجاورت آن با درياچه شورابيل قيمت ملك در آن بالا است. با بودجه پايين‌تر مي‌‎توان در شهرك‌هاي رضوان، نادري و كارشناسان واحد مسكوني پيدا كرد.

محله‌هاي حاشيه اردبيل مانند سلمان آباد، ميراشرف، دانش آباد، كاظم آباد، حسن آباد به عنوان محله‌هاي دسته چهارم، از محدوده‌هاي ارزان ملكي هستند. با اين اوصاف خريد خانه در اردبيل نيازمند يك انتخاب صحيح است. براي اطلاع دقيق و جامع از قيمت خريد خانه در اردبيل مي‌توانيد از مشاوران املاك دلتا كمك بگيريد. براي مشاهده قيمت‌ها اينجا كليك كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۰۴:۴۹ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
حكيميه از محله‌هاي خوش آب و هوا و دنج تهران است كه در شرقي ترين نقطه شهر و در منطقه 4 قرار دارد.
خريد خانه در حكيميه

حكيميه در منتهي اليه شمال شرقي تهران و در منطقه ۴ قرار دارد. دلايل تمايل متقاضيان به خريد خانه در حكيميه فراوان است، اما يكي از دلايلي كه سبب شده حتي به‌رغم بالاتر بودن قيمت ملك در حكيميه از قيمت ميانگين، سكونت در اين محله همچنان پر تقاضا باشد، دور بودن آن از قسمت‌هاي مركزي پايتخت و هم‌نشيني آن با پارك جنگلي سرخه حصار، باغ‌هاي لواسان و پارك جنگلي لويزان است.

پايتخت نشينان بهتر از هر كسي مي‌دانند كه دسترسي آسان به نقاط مختلف شهر تهران تا چه اندازه مي‌تواند يك مزيت ممتاز تلقي شود. منتهي شدن محله حكيميه از شمال به بزرگراه شهيد بابايي، از جنوب به خيابان دماوند، از غرب به تهرانپارس شرقي و از شرق به جاده تلو، خيال ساكنان اين محله را از بابت دسترسي به بزرگراه‌هايي مانند شهيد بابايي و زين‌الدين راحت كرده است. مجله دلتا اين بار در محله گردي خود به محله حكيميه رفته است.

حكيميه در گذشته

بسيار پيش از آن كه خبري از درختان سر برافراشته‌ حكيميه باشد، اين محدوده چاهك نام داشته است. اين محله در زمان قاجار توسط ميرزا علي نقي حكيم الممالك پزشك ناصر‌الدين‌شاه رونق مي‌گيرد و نام حكيميه بر آن گذاشته مي‌شود. از آنجا كه اين روستا بعدها به ميرزا زين‌العابدين، امام‌جمعه وقت تهران فروخته مي‌شود، اين محله نام اماميه را هم تا مدتي يدك مي‌كشيده است.

دسترسي به حكيميه

همان‌طور كه گفته شد محله حكيميه از سمت شمال به بزرگراه بابايي، از سمت جنوب به جاده دماوند، از سمت غرب به ۳۵ متري جاده اتحاد، در سمت شرق به جاده تلو مي‌رسد. از آنجا كه حكيميه محدوديت ترافيكي ندارد، تردد با خودروي شخصي مشكلي براي شما ايجاد نخواهد كرد. اين نكته را فراموش نكنيد كه حكيميه در شرقي ترين نقطه تهران قرار دارد و نسبت به مركز يا غرب شهر كمي دور است و براي رفتن به مناطق ديگر شهر بايد زمان بيشتري صرف كنيد. ايستگاه‌هاي متروي نوبنياد، شهيد باقري، تهرانپارس و فرهنگسرا نزديك‌ترين ايستگاه‌ها به حكيميه است. از مبدا تهرانپارس، رسالت و تهران نو اتوبوس و تاكسي براي اين منطقه در نظر گرفته شده است. به طور كلي حكيميه از لحاظ حمل و نقل عمومي در شرايط مطلوبي قرار دارد.

مراكز تفريحي و تجاري در حكيميه

حكيميه سهم خوبي از پارك ها و بوستان‌ها را به خود اختصاص داده و نزديك به ۱۸ هزار متر مربع مساحت حكيميه را پارك‌ها تشكيل داده‌اند. به جز همجواري با بوستان‌هاي جنگلي لويزان و سرخه حصار و باغ‌هاي لواسان كه قطب‌هاي گردشگري تهران هستند، بوستان‌هاي ديگري همچون شكوفه، ريحانه، صبا، بهشت ، شفق ، ساحل، طلوع، حكيميه، خانواده و جانباز، سبلان، شهداي گمنام(مقبره الشهدا)، صلح و دوستي، عرفان، لاله، نرگس (ساصد)، نسترن، نور، بوستان البرز، محمد، ياسمن، نيكان، رضوان و بهشت رضوان از بوستان هاي زيباي اين منطقه به شمار مي‌روند كه به حكيميه رونق داده‌اند. مركز خريد اركيده، بازار بزرگ حكيميه، بازار بزرگ ولي عصر، فروشگاه شهروند و بازارچه كوثر و الزهرا در اين منطقه قرار گرفته اند؛ بنابراين از لحاظ دسترسي به كالا و خدمات در مضيقه نخواهيد بود. از ديگر مراكز و امكانات تفريحي، رفاهي محله حكيميه مي‌توان به مجموعه فرهنگي سراي محله، مجتمع هنري فرهنگي حكيميه، كتابخانه حكيميه، مسجد جامع الزهرا و مجموعه باشگاه سواركاري اشاره كرد.

 قيمت ملك

بافت غالب حكيميه نوساز است و ساخت و ساز به سرعت در اين محله جريان دارد. با توجه به بالا بودن قيمت ملك در حكيميه از ميانگين قيمت تهران اگر توانايي پرداخت بالا را داشته باشيد، آپارتمان‌هاي فراواني براي شما در اين محله وجود دارد، اما با بودجه نسبي نيز پيدا كردن واحدي با متراژ پايين‌تر هم امكان‌پذير است. اگر از علاقه‌مندان به سكونت در حكيميه هستيد لازم است نسبت به بودجه خود انتخابي هوشمندانه داشته باشيد. گروه مشاوران املاك دلتا در اين خصوص به شما كمك خواهند كرد. براي اطلاع دقيق از قيمت خريد خانه در حكيميه اينجا كليك كنيد.

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۵۴:۰۸ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
گزارش‌هاي منتشر شده از بازار مسكن آذرماه 98 نشان مي‌دهد در بازار خريد و فروش ملك، آپارتمان‌هاي كوچك در اولويت خريد مردم تهران قرار گرفته‌اند.
خريد و فروش آپارتمان

آمارها نشان مي‌دهد بيشترين سهم از معاملات انجام شده در بازار خريد و فروش آپارتمان در تهران در آذر ماه امسال به واحدهاي مسكوني با زيربناي ۵۰ تا ۶۰ مترمربع با سهم ۱۶ درصدي اختصاص دارد.

به گزارش مجله دلتا قيمت مسكن تهران در آذر ماه در مقايسه آبان ماه امسال به طور ميانگين ۶٫۸ درصد افزايش و نسبت به آذر ماه سال گذشته ۴۰ درصد افزايش يافته است.

ميانگين قيمت يك متر مربع آپارتمان در ۲۲ منطقه استان تهران با ۴۰ درصد رشد از ۹ ميليون و ۶۳۰ هزار تومان در آذر ماه سال گذشته به حدود ۱۳ ميليون و ۴۷۰ هزار تومان در پايان آذر ماه امسال رسيده است.

در حالي آمارهاي بانك مركزي از بيشترين معاملات مسكن در محدوده واحد هاي مسكوني ۵۰-۶۰ متري خبر مي‌دهد كه پيش از اين به طور معمول واحد هاي مسكوني ۷۰ متري داراي بيشترين متقاضي بود اما به نظر مي‌رسد همراه با گراني قيمت خانه در تهران متقاضيان چاره‌اي جز خريد خانه‌هاي كوچك ندارند.

آمارهاي خريد و فروش آپارتمان در تهران نشان مي‌دهد كه واحدهاي با زيربناي ۶۰ تا ۷۰ متر مربع و ۷۰ تا ۸۰ متر مربع نيز هركدام با سهم‌هاي ۱۴٫۸ و ۱۲٫۴ درصد در رتبه‌هاي بعدي قرار دارند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۳۵:۲۵ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
لويزان از محله‌هاي قديمي در شرق تهران است. خيابان‌هاي آرام و خلوت و همچنين آب و هواي مناسب، سرمايه‌گذاري ملكي در اين منطقه را افزايش داده است.
خريد خانه در لويزان

منطقه ۴ شهرداري تهران يكي از مهاجرپذيرترين و پر ساخت و سازترين مناطق پايتخت است كه طبيعتا محله‌هاي آن نيز از اين ويژگي‌ها مستثني نيستند. لويزان يكي از همين محلات است كه در شمال شرق تهران قرار دارد و از شمال به ازگل، از جنوب به تپه‌هاي شمس‌آباد، از غرب به حسين‌آباد و از شرق به شيان منتهي مي‌شود. نگاهي به موقعيت جغرافيايي لويزان و امكانات روزافزون آن به خصوص در چند دهه گذشته، جست‌وجوي زياد گزينه خريد خانه در لويزان در وب‌سايت املاك دلتا را توجيه مي‌كند. براي شناخت بيشتر محله لويزان با محله‌گردي مجله دلتا همراه باشيد.

لويزان در گذشته

محله لويزان در گذشته دهكده‌اي از توابع شميرانات بوده كه ابتدا به عين‌الدوله صدر اعظم دوره قاجار تعلق داشته و پس از فروش به تملك رضا خان هروي بصيرالدوله يكي از افراد سرشناس تهران درمي‌آيد. اين شخص اولين مدرسه لويزان را تاسيس كرده است. در گذشته شغل بيشتر افراد محله لويزان كشاورزي، گاوداري بوده است. افراد شاغل در كارخانه‌هاي ساخت اسلحه‌ و صنايع نظامي نيز در خانه‌هاي لويزان كه در گذشته چهارصد دستگاه ناميده مي‌شد ساكن بودند.

 لويزان در لغت به معني غلات له شده و هنوز از كاه جدا نشده است

دسترسي به لويزان

محله لويزان از شمال به بزرگراه شهيد بابايي، از جنوب به خيابان طجرلو، از شرق به خيابان هنگام و از غرب به خيابان امام علي منتهي مي‌شود. خيابان‌هاي پاسداران، هنگام و شيان يكم تا هفتم نيز از مسيرهاي مهم لويزان هستند؛ بنابراين لويزان از لحاظ دسترسي به نقاط ديگر شهر تهران در وضعيت مطلوبي به سر مي‌برد. شرايط حمل و نقل عمومي نيز با احداث ايستگاه مترو حسين آباد در خط ۳ مترو تهران دسترسي به اين محله آسان شده است.

خطوط اتوبوسراني شامل:

  • اتوبوس‌هاي تندرو از پايانه لاله به پايانه متروي جوانمرد قصاب
  • اتوبوس‌هاي شهيد حقاني به بلوار ارتش
  • اتوبوس شهرك شهيد محلاتي به ميدان رسالت و پايانه علم و صنعت
  • اتوبوس پايانه شهيد دستواره به پايانه افق

تردد ساكنان را در مسيرهاي مختلف در پايتخت پوشش مي‌دهند.

خوشبختانه محله لويزان در محدوده طرح ترافيك و يا زوج و فرد قرار ندارد

مراكز تفريحي

پارك ۱۱۰۰ هكتاري لويزان به‌عنوان يكي از بزرگ‌ترين فضاهاي سبز تهران، در دهه ۴۰ به منظور جلوگيري از افزايش بافت شهري ساخته شد. از ديگر پارك‌هاي اين محدوده مي‌توان به پارك كوثر و بوستان شادي اشاره كرد. باغ پرندگان نيز بخشي از پارك جنگلي لويزان است كه در آن از بيش از ۲۵۰ گونه پرنده آسيايي و آفريقايي نگهداري مي‌شود.

پارك جنگلي لويزان

مراكز خريد

  • مجتمع شهيد فلاحي
  • فروشگاه زنجيره اي رفاه در خيابان شيان
  • فروشگاه اتكا در ميدان شهيد فلاحي
  • ميدان ميوه و تره‌بار در خيابان شيان
  • مركز خريد صدف در خيابان وفامنش

مكان‌هاي مهم

امامزاده پنج تن بر تپه‌اي بين تهران و كوهپايه‌هاي شمال شرقي محله لويزان قرار دارد. هتل شيان يكي از بزرگ‌ترين هتل‌هاي اين محله است كه در پارك جنگلي لويزان قرار دارد. دانشگاه شهيد رجايي و دانشگاه صنعتي مالك اشتر نيز از برجسته‌ترين مراكز آموزشي لويزان هستند.

قيمت ملك

يكي از عوامل شاخصي كه نرخ خريد يا رهن و اجاره خانه در لويزان را از ميانگين قيمتي در پايتخت بالاتر نگه داشته است قرار گرفتن اين محله در نواحي شمالي تهران و آب و هواي مناسب آن در مجاورت با پارك جنگلي لويزان است. اگرچه محدوده قيمتي ارزش هر متر مربع آپارتمان در لويزان از ۱۸ تا ۲۶ ميليون تومان برآورد مي‌شود، اما قيمت خريد خانه در لويزان مانند ديگر مناطق تهران به موقعيت، متراژ و سال ساخت ملك و همچنين نوع مصالح ساختماني به كار رفته در ساخت آن بستگي دارد. لازم به ذكر است در اين محله خانه‌هايي به چشم مي‌خورند كه بافت قديمي و سنتي خود را حفظ كرده‌اند. با اين حال ساختمان‌ها و برج‌هاي زيادي در لويزان در حال ساخت است كه به نظر مي‌رسد اين محله رفته‌رفته داراي بافت جديدي خواهد شد. براي اطلاع دقيق از قيمت ملك در مناطق مختلف تهران مي‌توانيد به سايت املاك دلتا اولين وب‌سايت ملكي كشور مراجعه كنيد. همچنين براي دريافت آخرين قيمت‌ ملك در محله لويزان مي‌توانيد اينجا كليك كرده و با مشاوران املاك دلتا در تماس باشيد.

محله لويزان


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۲۹:۰۱ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
آمار منتشر شده از سوي دفتر وزارت راه و شهرسازي در خصوص ميزان رشد قيمت مسكن در آذرماه 98 واكنش‌هايي را در پي داشته است.
خريد و فروش مسكن در تهران

آمارهاي جالب آذرماه ۹۸ از وضعيت بازار معاملات و تعداد خريد و فروش مسكن در تهران مي‌گويد كه قيمت مسكن در پايتخت با رشد ۶.۸ درصدي مواجه شده است.

به گزارش مجله دلتا اين آمار در شرايطي توسط وزارت راه و شهرسازي مطرح شده است كه مصطفي قلي‌خسروي رييس اتحاديه مشاوران املاك به اين گزارش‌ها واكنشي جدي نشان داده و گفته است آمارهاي استخراج شده به هيچ وجه صحيح نبوده و مسكن بيش از اين كشش رشد قيمت ندارد.

قلي‌خسروي اين آمارها را غرض ورزي برخي كارشناسان مطرح كرده و اظهار داشته است: مسكن كشش رشد قيمت را ندارد چرا كه قدرت خريد متقاضيان به شدت كاهش يافته است. حتي اين ادعا كه منطقه يك تهران رشد بالايي در قيمت مسكن داشته است، توسط رييس اتحاديه املاك شميرانات به شدت تكذيب شده است.

بر اساس گزارش اخير دفتر اقتصاد مسكن وزارت راه از وضعيت خريد و فروش مسكن در تهران تا پايان آذرماه امسال تعداد ۵۰ هزار و ۲۴۷ مبايعه‌نامه ثبت‌ شده است كه اين تعداد، نسبت به سال گذشته بيش از ۵۰ درصد كاهش داشته است. همچنين در دوره زماني مذكور، هر متر مربع واحد مسكوني آپارتماني به طور ميانگين ۱۲ ميليون و ۸۹۰ هزار تومان معامله شده كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته كه هر متر مربع واحد مسكوني آپارتماني ۷ ميليون و ۵۶۱ هزار تومان معامله مي‌شد، افزايش بيش از ۷۰ درصدي را تجربه كرده است.

تعداد ۴۲ هزار و ۲۷۱ پروانه ساختماني صادر شده تا پايان آذرماه سال ۹۸ نشان‌دهنده كاهش ۱۷.۶ درصدي نسبت به سال گذشته است. تعداد كل مبايعه‌نامه‌هاي ثبت‌شده در آذرماه سال جاري ۹ هزار و ۶۶۴ بوده كه نسبت به ماه گذشته رشد بيش از ۱۳۷ درصدي را تجربه كرده است. همچنين، ميانگين قيمت هر متر مربع واحد مسكوني آپارتماني در آذرماه ۱۳ ميليون و ۴۷۴ هزار تومان بوده كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل با ميانگين قيمت ۹ ميليون و ۶۳۱ هزار تومان، نزديك به ۴۰ درصد افزايش و نسبت به ماه قبل با ميانگين قيمت ۱۲ ميليون و ۶۱۷ هزار تومان، ۶.۸ درصد افزايش را نشان مي‌دهد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ دى ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۱۶:۰۲ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
بهجت آباد يكي از محله‌هاي قديمي با بافت غالب اداري و تجاري است كه در منطقه 6 شهرداري تهران قرار دارد.
خريد آپارتمان در بهجت آباد

محله بهجت‌آباد محله‌ مركزي تهران واقع در منطقه ۶ است و بلوارهاي كريم‌خان‌زند، ولي‌عصر، ميرزاي شيرازي، مطهري دور تا دور آن قرار گرفته‌اند. با اينكه به دليل دسترسي بهجت آباد به خيابان‌هاي مهم شهر، بافت اداري و تجاري در اين محدوده به بافت مسكوني غالب شده است، اما هنوز متقاضيان بسياري علاقه‌مند به خريد آپارتمان در بهجت‌آباد هستند. با مجله دلتا بهجت آباد را بهتر بشناسيد.

بهجت آباد در گذشته

تمام اراضي محدوده بهجت آباد در گذشته متعلق به يكي از صدراعظم‌هاي دوره قاجار به نام ميرزا حسن مستوفي الممالك بوده است كه بهجت آباد از نام يكي از دختران او گرفته شده است. بعدها كالج آمريكايي‌ها (دبيرستان البرز فعلي) در اين اراضي ساخته شد. اين دبيرستان جزء مدارس ماندگار ايران به شمار مي‌رود.

دسترسي به بهجت آباد

از آنجا محله بهجت آباد در طرح ترافيك زوج و فرد و محدوديت هاي ترافيكي قرار دارد به شما پيشنهاد مي‌كنيم كه در طول روز با وسايل نقليه عمومي در اين محدوده تردد كنيد. از لحاظ دسترسي به مترو بهجت آباد در وضعيت خوبي قرار دارد. ايستگاه‌هاي ميرزاي شيرازي و ميدان جهاد و ميدان ولي‌عصر در خط ۳ مترو هر سه از نزديك‌ترين ايستگاه‌هاي نزديك به بهجت آباد هستند. اتوبوس و تاكسي نيز دسترسي شما را به اين محله آسان كرده‌اند. خط اتوبوس‌ تندروي تجريش_راه‌آهن در ميدان ولي عصر ايستگاه دارد و از راه‌هاي رفت و آمد به اين محله است. اگر گذر شما به اين محله با خودروي شخصي است در صورت نياز مي‌توانيد به جايگا‌ه‌هاي بنزين ميرزاي شيرازي و جايگاه بنزين شماره ۱۵ در خيابان وليعصر و تقاطع خيابان زرتشت مراجعه كنيد.
 

مراكز خريد

بازارچه بهجت آباد يك بازار پنجاه ساله است كه در خيابان كريم خان زند، خيابان آبان قرار دارد. اين بازارچه، كامل‌ترين ميدان‌هاي تره‌بار تهران را دارا است و ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه و متنوع و حتي كمياب با كيفيت بالا را در تمام فصول سال در اين بازارچه خواهيد ديد. مركز خريد پرستو و مركز خريد نگين نيز در محدوده بهجت آباد قرار دارند. بخشي از خيابان ولي عصر نيز به عنوان تجاري‌ترين خيابان تهران معروف است در بهجت‌آباد قرار دارد و داراي مغازه ها و مراكز خريد متنوعي است.

مكان‌هاي مهم بهجت آباد

همان‌طور كه مي‌دانيد بهجت‌آباد از ديرباز از محله‌هاي سكونت ارامنه بوده است؛ بنابراين يكي از شاخصه‌هاي اين محله وجود كليساها و مدارس ارمني است. خيابان لارستان معروف به ۱۸ متري ارامنه نيز گوياي همين موضوع است.

قيمت ملك

اين محله از لحاظ بافت اداري و تجاري از محله هاي عالي كلانشهر تهران محسوب مي‌شود. آپارتمان‌هاي بهجت آباد و ساعي كه از اولين آپارتمان‌هاي مسكوني تهران محسوب مي شوند نيز در دل بهجت آباد بنا شده‌اند. از آنجا كه اين آپارتمان ها بسيار مورد تقاضا هستند، قيمت آن‌ها نسبتاً بالا است؛ بنابراين خريد ملك در اين محدوده بودجه زيادي را مي‌طلبد. اگر قصد خريد آپارتمان در بهجت آباد را داريد اينجا كليك كنيد و با مشاوران املاك دلتا همراه باشيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۴۴:۳۷ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
ثبت نام طرح ملي مسكن در مسير خود با چالش‌هايي روبرو شده است. خريد و فروش امتياز اين طرح در فضاي مجازي يكي از اين چالش‌ ها است.
ثبت نام طرح ملي مسكن

در حالي فرم «ج» حدود ۳۰ درصد متقاضيان ثبت نام طرح ملي مسكن قرمز است كه پيش از اين به متقاضيان تذكر داده شده بود در صورتي  كه حائز شرايط خريد مسكن ملي نيستند در اين طرح ثبت‌نام نكنند.

به گزارش مجله دلتا بنا به گفته محمود محمودزاده، معاون وزير راه و شهرسازي به رغم تمام هشدار ها به متقاضيان مسكن ملي، در يك شهر ۶۰ درصد افراد بدون داشتن شرايط لازم ثبت نام طرح ملي مسكن اقدام به ارسال و ثبت مدارك كرده‌اند.

محمودزاده با اشاره به خريد و فروش طرح اقدام ملي در فضاي مجازي نيز اظهار داشت:

خريد و فروش امتياز طرح ملي مسكن غيرقانوني است و تضميني براي پولي كه بابت آن پرداخت مي‌شود وجود ندارد؛ بنابراين خريداران بايد هوشيار باشند تا سرمايه‌ خود را از دست ندهند

معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي ادامه داد: كد رهگيري فاقد اعتبار بوده و صرفا يك رسيد براي پيگيري مراحل ثبت نام است. كساني كه در فضاي مجازي اقدام به خريد و فروش كد رهگيري مي‌كنند اين موضوع را در نظر بگيرند.

رشد نرخ مسكن در تهران ادامه نمي‌يابد

محمودزاده همچنين درباره رشد ۸.۵ درصدي ماهانه نرخ مسكن شهر تهران در آذرماه امسال گفت: شرايط كنوني بازار مسكن با توجه به طرح‌هايي كه وجود دارد به سمت تعادل حركت مي‌كند.

وي ادامه داد: قطعا اين افزايش قيمت، موقتي است و دليل خاصي براي ادامه رشد وجود ندارد. منطقه يك نيز كه شاهد افزايش شديد قيمت‌ ها بوده است جزو مناطق كم‌تقاضا محسوب مي‌شود و عمده خريد و فروش‌ها از نوع سرمايه‌گذاري است.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۳۰:۵۲ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : ---
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی