مجله دلتا
مجله دلتا
جلفا خياباني باريك و يك طرفه، با بافتي بكر و منحصر است كه كوچه‌هاي باصفا و پردرخت آن ميزبان شهروندان بسياري است.
خريد آپارتمان در جلفا

جلفا، خياباني در منطقه ۳ شهرداري تهران است كه از ميدان كتابي در جنوب خيابان ميرداماد، آغاز مي‌شود، خيابان‌هاي موازي با سيد‌خندان را رد مي‌كند و به اتوبان رسالت و شمال پل سيد خندان مي‌رسد. بافت منظم، اصولي و يك‌دست خانه‌هاي ويلايي در كنار آپارتمان‌هاي خوش‌ساخت و كار دست سازندگان حرفه‌اي، از دلايلي است كه موجب شده تا خريد آپارتمان در جلفا سهم قابل توجهي در جست‌وجوهاي اينترنتي آگهي مسكن داشته باشد.

به گزارش مجله دلتا در كنار خوش‌ساختي واحدهاي مسكوني جلفا، يكي از جاذبه‌هاي ديگر اين محدوده براي متقاضيان، عقلاني بودن قيمت آپارتمان با توجه به امكانات خوب آن است. به علاوه، اين خيابان باريك و نسبتا بلند نقش مهمي در هدايت ترافيك خيابان‌هاي اطراف خود به سيدخندان دارد؛ ترافيكي كه به دليل مهندسي صحيح توسط فرعي‌هاي منشعب از اين خيابان به راحتي مهار مي‌شود.

دسترسي به جلفا

جلفا بيش از اينكه يك مقصد باشد يك مسير گذر است به اين معنا كه اگر بخواهيد از  ميدان كتابي به سيد خندان و اتوبان‌هاي چمران، صدر، حقاني و… دسترسي پيدا كنيد، مسير دسترسي، اين خيابان‌ است. دسترسي خوب جلفا به دليل نزديكي به خيابان ميرداماد، اتوبان همت، اتوبان رسالت، اتوبان حقاني و خيابان شريعتي سبب شده است كه يكي از خوش مسيرترين خيابان‌هاي تهران باشد.

مراكز تفريحي و فرهنگي

فرهنگسراي ارسباران، يك مكان فرهنگي فوق ايده آل است كه در سال ۷۴ تاسيس شده و داراي بخش‌هاي متنوع آموزشي و هنري، كتابخانه‌اي با مساحت ۳۰۰ متر، سال نمايشي با ظرفيت ۳۰۱ صندلي در طبقه پايين و ۲۹ صندلي براي ميهمانان و نگارخانه عكس پذيراي مراجعان است. بوستان بهشت مادران، اولين بوستان ويژه بانوان در تهران است كه با ارائه خدمات تفريحي، ورزشي، آموزشي و … فرصت‌ كم‌نظيري را براي بانوان فراهم كرده است، بنابراين خريد آپارتمان در جلفا يك امتياز ويژه براي بانوان نيز هست.

جلفا

 

مكان‌هاي مهم در جلفا

دانشگاه خواجه نصير در خيابان كاويان شرقي واقع در خيابان جلفا است. بازار روز خيابان جلفا در جنوب ميدان كتابي ( ميدان احمدي روشن ) واقع است كه ساكنان جلفا را در تامين مايحتاج روزانه بي نياز مي‌كند. ورزشگاه شهيد كشوري نيز در شمال خيابان جلفا واقع است كه با سانس‌هاي ورزشي، زمين فوتبال چمن و استخر بزرگ پذيراي ورزشكاران است.

قيمت ملك

جلفا از معدود محله‌هاي تهران است كه چندان روي خوشي به ساخت و سازهاي انبوه نشان نداده، از اين رو جلفا را مي‌توان از نظر بافت مسكوني محله‌اي بكر در نظر گرفت. با قدم زدن در كوچه‌هاي جلفا كاملا متوجه مي‌شويد كه خانه‌هاي اين محدوده داراي بافت به اصطلاح اعياني منحصر به دهه چهل و پنجاه معماري ايران است. شايد يكي از دلايلي كه جلفا هنوز در سيطره انبوه سازي و ساخت مراكز تجاري قرار نگرفته است نزديك بودن آن به بازار سيدخندان و سهروردي است. رشد قيمت زمين در محدوده جلفا به مراتب حائز اهميت و قيمت زمين در اين محدوده از قيمت زمين در مناطق جنوبي تهران بالاتر است. براي اطلاع از قيمت خريد آپارتمان در جلفا اينجا كليك كنيد.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۶:۱۵ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
با پيشرفت تكنولوژي، طراحي شهر هوشمند دور از ذهن نخواهد بود. از جمله مواردي كه در چنين شهري استفاده مي‌شود وسايل نقليه هوشمند است.
نمايشگاه حمل و نقل

نمايشگاه حمل و نقل

نمايشگاه حمل و نقل هوشمند براي اولين بار در چين در شهر هانگژو برگزار شد. اين نمايشگاه در مكاني به وسعت ۱۳۷۰۰ متر مربع براي رشد آگاهي از فوايد تكنولوژي در صنعت شكل گرفت. در اين نمايشگاه به طور اختصاصي بر نقش وجود فناوري در صنعت حمل و نقل تاكيد شد.

به گزارش مجله دلتا؛ كمپ محل برقراري نمايشگاه ظاهري مانند سيلندر و قسمت بالاي آن با افزايش ارتفاع، سطح بيش تري دارد. مسئولان برگزاري ديدگاهي مثبت درباره برگزاري نمايشگاه دارند. آن ها معتقدند سرمايه گذاري در اين مورد باعث مي‌شود طرح هاي پيشنهادي از حمايت بيش تري برخوردار شوند و آگاهي عمومي افزايش يابد. در اين نمايشگاه چگونگي اداره شهر هوشمند، امكانات و ويژگي هاي آن به افراد توضيح داده شده است.

اطلاعات دوربين هاي مدار بسته و گزارش هاي دريافتي از جي پي اس دستگاه شهرنشينان در بخشي مركزي به نام “مغز شهر” جمع آوري مي‌شود و در آنجا عمليات لازم صورت مي‌گيرد.

ماكتي از شهر هوشمند به نمايش عموم گذاشته كه در آن قطار مگلو و ساير وسايل نقليه پيشرفته به صورت ماكت قرار داده شده اند. مگلو، قطاري است كه به طور شناور در هوا با فاصله كم از ريل راه آهن، با كمك نيروي الكترومغناطيس، حركت مي‌كند. سرعت اين قطار به ۵۰۰ تا ۸۵۰ كيلومتر در ساعت مي‌رسد. ساخت اين وسيله از ابتداي سال ۲۰۰۱ ميلادي آغاز شده است.

از موارد ديگري كه در اين نمايشگاه به نمايش عموم گذاشته شد گزينه هاي زير را مي‌توان نام برد:

  • خودروي پرنده كه بال هاي ثابتي دارد
  • نمايش بزرگراه با كمك تكنولوژي واقعيت افزوده
  • طرح هاي سه بعدي از گزينه هاي پيشنهادي براي شبكه حمل و نقل
  • هواپيماهاي بدون سرنشين، طراحي شده توسط دانشگاه پلي تكنيك چين (اين دستگاه قابليت حركت در جهت هاي عمودي را دارد)
  • امكان رانندگي به صورت مجازي
  • مدلي براي ساخت مسير لوله اي قطارهاي سريع السير
  • خودرو و هلي كوپتر خودران

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۴:۱۹ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
هوشمندسازي خانه هاي مدرن، در بخش هاي مختلف ساختمان رفاه ساكنان را افزايش مي‌دهد.
هوشمند سازي خانه

هوشمند سازي خانه هاي مدرن رو به افزايش است. انواع گوناگوني از تكنولوژي هاي جديد با سطوح مختلف براي طراحي بناها وجود دارد كه همراه با تغيير سبك زندگي، خانه و وسايل نقليه ما را در آينده متحول مي‌سازد. در اين بخش از مجله دلتا با هم نگاهي مي‌اندازيم به امكانات فضاهاي هوشمندسازي شده.

خانه هوشمند با تصويري از يك خانه كه چراغ ها و تمام لوازم الكترونيكي آن با يك كنترل از راه دور خاموش و روشن مي‌شود، در ذهن تداعي مي‌شود. به احتمال زياد با آگاهي از امكاناتي كه تكنولوژي براي مجهز سازي خانه هاي هوشمند پيش روي ما مي‌گذارد شما نيز مشتاق خواهيد شد كه صاحب يكي از اين خانه ها باشيد.

در چنين خانه هايي سيستم كنترل به طور يكپارچه با هم در ارتباط و توسط يك دستگاه مركزي قابل هدايت است. براي داشتن تسلط بر امكانات و اطلاع از حالت كلي خانه مي‌توانيد با استفاده از گوشي هوشمند و اتصال به دوربين هاي مدار بسته كه داخل خانه نصب مي‌شوند از همه چيز آگاه شويد.

از مزيت هاي خانه هوشمند مي‌توان اشاره كرد به:

  1. كاهش مصرف انرژي،
  2. ايجاد فضايي امن و كنترل شده در منزل،
  3. بازبيني خانه از راه دور
  4. افزايش رفاه ساكنان
  5. از بين بردن فاصله بين محل كار، سكونت و تفريح

هوشمند سازي خانه شيوه زندگي و كار افراد را تحت الشعاع قرار مي‌دهد. در حاليكه فناوري به ما كمك مي‌كند راحت تر زندگي كنيم، متخصصان درتلاش هستند با دستيابي به تكنولوژي هاي پيشرفته، سطح استرس اشخاص را پايين آورند. از طرف ديگر طراحان داخلي نيز به فكر استفاده بهينه از فضاهاي موجود هستند تا بتوانند اجزاي مختلف را در ساختمان جا سازي كنند.

امكاناتي كه با به كارگيري فناوري در منزل براي افراد به وجود مي‌آيد شامل موارد زير است:

  • مشاهده دوربين هاي مداربسته از راه دور
  • باز و بسته كردن در و پنجره
  • تنظيم دماي محيط
  • جمع كردن پرده ها
  • به كارگيري سيستم دزدگير و انواع سنسورهاي حسگر
  • كنترل آنتن هاي مركزي
  • روشن و خاموش كردن منابع نوري

ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۲:۱۴ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
مرورگر جديد گوگل، كروم 79 امنيت كاربران را تا 30 درصد افزايش مي‌دهد.
كروم 79

گوگل كروم ۷۹

طي چند روز اخير، گوگل، مرورگر كروم ۷۹ را با ويژگي هاي جديد و ارتقا امنيت تا ۳۰ درصد معرفي كرده است. گوگل كروم يكي از مرورگران رايگان وب و از محصولات شركت گوگل است. اين مرورگرِ متن باز اولين بار در سال ۲۰۰۸ براي كاربران ويندوز رونمايي شد. كروم مرورگري ساده و امن است. از زبان فارسي پشتيباني مي‌كند. يكي از برتري هاي آن نسبت به ساير مرورگرها وجود افزونه هاي بسيار زياد است كه نيازهاي كاربران را رفع مي‌كند.

به گزارش مجله دلتا؛ در نسخه جديد چنانچه رمز عبور و نام كاربري شما سرقت شده باشد با هشدار روبرو خواهيد شد. افزونه اي كم حجم كه روي كروم ۷۹ نصب مي‌شود. در صورت استفاده چند باره از رمز عبور پيام ربوده شدن را به كاربر ارائه مي‌دهد. براي دستيابي به اين ويژگي در قسمت بالا سمت راست مرورگر، روي اكانت گوگل خود كليك كنيد. از آن قسمت با فعال كردن SYNC مي‌توانيد روي حساب هاي خود كنترل داشته باشيد و در صورت فاش شدن پسورد مطلع شويد.

مرورگر وب

در كنار هشدار ربوده شدن رمز عبور، كروم ۷۹ اطلاعات كاربر را در برابر فيشينگ محافظت خواهد كرد. براي حفظ امنيت كاربران، گوگل دو ليست سياه تعريف كه هر چند وقت يك بار آن را به روز رساني مي‌كند؛ يك ليست براي مقابله با فيشينگ و ليست ديگر براي بدافزارها. كروم ۷۹ فهرستي از سايت هاي فيشينگ دارد كه هر نيم ساعت آن را به روز كرده و اين ويژگي ۳۰ درصد از كلاه برداران را شناسايي مي‌كند. فيشينگ (Phishing) زماني اتفاق مي‌افتد كه شخصي با جعل آدرس سايت يا ايميل در تلاش است اطلاعات مهم اشخاص از جمله اطلاعات حساب بانكي، يوزر نيم و پسورد را سرقت كند.

گوگل هم چنين پشتيباني از پروفايل هاي چند كاربره را در كروم ۷۹ بهبود بخشيده است. چنانچه از حساب هاي متعدد در كروم يا رايانه خود استفاده مي‌كنيد، مرورگر جديد دقيق تر تشخيص خواهد داد اكنون كدام يك از پروفايل ها فعال است. هنگام ذخيره كردن رمز عبور كروم ۷۹ تمام حساب ها را براي مدتي نشان مي‌دهد. به اين صورت كاربر با دقت بيش تري اطلاعات خود را مديريت مي‌كند. اين نسخه تا هفته آينده در دسترس خواهد بود.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۸:۵۴ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
افرادي كه توانايي پرداخت اقساط وام مسكن ملي با سود ۱۸ درصدي را ندارند در اين طرح ثبت‌نام نكنند.
طرح مسكن ملي

ثبت‌ نام متقاضيان در سامانه طرح اقدام ملي مسكن از ۳۰ آذر ماه امسال در استان‌هاي تهران، البرز، قزوين و كرمان آغاز مي شود و به مدت سه روز ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاين براساس بند «ج» افرادي كه از سال ۸۴ صاحب زمين يا واحد مسكوني  بوده‌اند يا از سال ۵۷ تاكنون از امكانات نهادهاي عمومي غيردولتي مثل واحد مسكوني، ملك و تسهيلات يارانه‌اي استفاده كرده‌اند، در ثبت‌نام طرح اقدام ملي مسكن توسط سامانه حذف مي‌شوند.

مديركل راه و شهرسازي استان تهران با تاكيد بر اين موضوع گفت: ورود افراد فاقد شرايط به سامانه، ترافيك ثبت‌نام را بيشتر و حقوق همشهريان را نقض مي‌كند.

رضا نگهبان همچنين ادامه داد: افرادي كه توانايي پرداخت اقساط وام بانكي با سود ۱۸ درصد را در طرح مذكور ندارند به سايت مراجعه نكنند.

بازپرداخت وام در طرح ملي مسكن

در طرح ملي مسكن قرار است كه وام‌هاي ۷۵ تا ۱۰۰ ميليون توماني با سود ۱۸ درصد به متقاضيان پرداخت شود و متقاضي بايد در بازه‌ ۱۲ ساله اقساط اين وام را به بانك عامل پرداخت كند. در روش ساده و پلكاني بايد سودي بين ۱۰۰ تا ۱۶۰ ميليون تومان پرداخت شود.

در بازپرداخت به‌ روش ساده، وام‌گيرنده ماهانه براي تسهيلات ۱۰۰ ميليون توماني بايد يك ميليون و ۹۹۱ هزار و ۱۹۵ تومان قسط پرداخت كند. كل بازپرداخت در روش ساده ۲۴۴ ميليون و ۶۷۳ هزار و ۲۱۵ تومان خواهد بود. متقاضي در انتهاي سال دوازدهم ۱۴۴ ميليون و ۶۷۰ هزار تومان براي اين وام سود پرداخت مي‌كند.

در روش پلكاني رقم اقساط از يك ميليون و ۵۳۰ هزار تومان آغاز شده و به ۲ ميليون و ۱۰۵ هزار تومان در سال ۱۲ افزايش مي‌يابد. كل بازپرداخت در ماه دوازدهم سال ۱۲ بالغ بر ۲۵۹ ميليون و ۶۶۵ هزار تومان و سود آن ۱۵۹ ميليون و ۶۶۵ هزار تومان است.

براي وام ۷۵ ميليون توماني نيز متقاضي بيش از ۱۰۰ ميليون تومان سود به‌روش ساده با اقساط ماهانه يك ميليون و ۲۷۵ هزار تومان پرداخت مي‌كند. در روش پلكاني براي وام ۷۵ ميليون توماني، قسط ماهانه از يك ميليون و ۱۴۴ هزار تومان آغاز شده و به يك ميليون و ۵۸۲ هزار تومان در سال دوازدهم ختم مي‌شود. ميزان سود در اين روش حدود ۱۲۰ ميليون تومان است.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۶:۱۸ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
ردمي بوك 13 جديدترين لپ تاپ شيائومي به زودي در چين به فروش خواهد رسيد.
ردمي بوك 13

ردمي بوك ۱۳

شيائومي (Xiaomi)، شركت الكترونيكي خصوصي و بزرگ واقع در پكن است كه با رشد تصاعدي توانست به نبض اصلي بازار در چين تبديل شود. كمپاني شيائومي گوشي هاي هوشمند ردمي را اولين بار سال ۲۰۱۳ رونمايي كرد. اكنون اين شركت در كنار معرفي گوشي هاي ردمي سري K30، اقدام به معرفي اولترابوك براق، به وزن بسيار سبك، داراي بدنه فلزي با دوام، صفحه باريك، باتري ۴۰ وات ساعت و پردازنده (CPU) اينتل نسل ۱۰، يعني ردمي بوك ۱۳ (RedmiBook 13) كرده است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از جي اس ام آرنا، لپ تاپ جديد شيائومي با طراحي ظريف در ميان عوامل شركت شيائومي به ورقه A4 معروف است. ردمي بوك ۱۳، ۱ كيلو و ۲۳۰ گرم وزن دارد. اين دستگاه در مدل هاي  i5-10210U و i7-10510U عرضه خواهد شد.

لپ تاپ شيائومي

از ويژگي هاي ردمي بوك ۱۳ مي‌توان اشاره كرد به صفحه نمايش ۱۳.۳ اينچي كه رزولوشن FHD را پشتيباني مي‌كند و نمايشگر آن حدود ۸۹ درصد از نما را تصاحب كرده است. يعني حاشيه هاي صفحه نمايش بسيار نازك است.

از ويژگي هاي نسخه استاندارد ردمي بوك ۱۳ مي‌توان به رم ۸ گيگابايت DDR4، حافظه ۵۱۲ گيگا بايت SSD، رم ويديويي GDDR5 با ظرفيت ۲ گيگا بايت و چيپ ست گرافيكي جي فورس از اِنويديا اشاره كرد. اين لپتاپ ويندوز ۱۰ را پشتيباني مي‌كند. نسخه دانش آموزي آفيس به صورت پيش فرض روي آن نصب شده است. امكان انتقال داده بين لپتاپ و گوشي هاي هوشمند شيائومي به راحتي صورت مي‌پذيرد. اين دستگاه داراي دو درگاه USB 3.1، خروجي HDMI، هدفون ۳.۵ ميلي متري، پورت شارژ اختصاصي و مجهز به تكنولوژي شارژ سريع ۱C است و توانايي نگه داشتن شارژ تا ۱۱ ساعت را دارد.

نسخه اوليه ردمي بوك ۵۹۷ دلار است كه از ۱۲ دسامبر فقط در چين به طور رسمي به فروش مي‌رسد. مدل i5 با پردازنده گرافيكي GeForce MX250 به قيمت ۶۴۰ دلار و i7 نيز ۷۳۹ دلار به فروش مي‌رسند. هنوز مشخص نيست اين محصول چه زمان در ساير كشورها قابل سفارش و خريد است.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۴:۰۹ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
بازار عجيب و غريب اجاره خانه لوكس در مناطق شمالي تهران به گونه‌اي سودآور است كه مالكان اين نوع خانه‌ها ترجيح مي‌دهند در بازار اجاره باقي بمانند.
خانه لوكس
از چند ماه گذشته كه بازار خريد و فروش مسكن وارد دوره ركود فصلي شده، بازار اجاره تحركات نسبي را تجربه كرده است؛ به طوري كه از ابتداي امسال قيمت اجاره بين ۲۰ تا ۵۰ درصد افزايش يافته و در اين ميان بازار اجاره خانه هاي لوكس در تهران روند عجيبي پيدا كرده است.

 

به گزارش مجله دلتا بازار املاك اجاره‌اي در شمال شهر تهران موجب شده تا مالكان ترجيح بدهند كماكان در اين بازار حضور داشته باشند؛ موضوعي كه از تمايل مستاجران به خانه‌هاي اجاره‌اي و وارد كردن سرمايه خود در جايي غير از ملك خبر مي‌دهد. زعفرانيه، شهرك غرب و كامرانيه ميزبان اجاره نشين‎ هاي خانه لوكس در تهران است و گزارش‌ ها مي‌گويد كه تعداد خانه‌ هاي اين مناطق كه پول وديعه آن‌ ها به بيش از يك ميليارد تومان مي‌رسد، بسيار است؛ خانه‌ هايي كه براي اجاره‌ ماهانه آن‌ها تا ۷۰ ميليون تومان بايد پرداخت شود.

بررسي جسته و گريخته آگهي‌ها نشان مي‌دهد كه وديعه يك خانه‌ ۴۵۰ متري در زعفرانيه، ۳ ميليارد و پانصد ميليون تومان و اجاره ماهانه آن ۲۰ ميليون تومان است. خانه‌اي كه صرف‌نظر از جزييات، قطعا داراي مشاعات مجلل است. در آگهي ديگري يك ويلاي سه طبقه با استخر و امكانات كامل در شهرك غرب با وديعه ۲۰ ميليارد تومان و اجاره ماهانه ۵۰ ميليون تومان متقاضيان زيادي داشته و ظرف يك هفته اجاره رفته است. در الهيه نيز وديعه يك آپارتمان ۳۵۰ متري سه خوابه داراي سوئيت مجزا، چهار مستر پلان تفكيك شده، آشپزخانه تمام فرنيش، متريال روز اروپا، پاركينگ سندي و لابي مجلل؛ ۲ ميليارد تومان و اجاره ماهانه آن ۷۰ ميليون تومان است.

نكته جالب در مورد آگهي‌ اجاره آپارتمان‌هاي لوكس اين است كه مشاوران املاك جزييات مشاعات اين آپارتمان‌ ها را جز با حضور مشتري در آژانس و آگاهي از موجودي حساب او و اطمينان از برخورداري از شرايط مالي مناسب براي اجاره چنين آپارتمان‌هايي، اعلام نمي‌كنند.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۱:۵۹ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
به نظر مي‌رسد با دستيابي به پيش شرط هاي اعلام شده، نسل پنجم شبكه 5G در ايران ارائه شود.
اينترنت 5G

اينترنت ۵G

اينترنت ۵G به نسل پنجم شبكه تلفن همراه مي‌گويند كه به اشتباه آن را نسل پنجم اينترنت مي‌نامند. اين تكنولوژي جديدترين نسل سيستم ارتباطات سيار است. شبكه ۵G داده ها را به صورت بي سيم انتقال مي‌دهد. تا پيش از اين، اينترنت ۴G ارائه شده بود. در نسل پنجم، سرعت انتقال داده افزايش يافته است و تا حدود ۲۰ گيگابايت بر ثانيه مي‌رسد. با توجه به نياز روز افزون عده زيادي از كاربران به پهناي باند، استفاده از فناوري ۵G ضروري خواهد بود.

به گزارش مجله دلتا به نقل از mci، در نسل پنجم شبكه تلفن همراه، انتقال داده توسط امواج راديويي با طول موج هاي كوتاه كه به امواج ميلي متري يا مايكروويو معروف هستند، صورت مي‌گيرد. به اين صورت اطلاعات بيش تري در بازه زماني كم تر انتقال پيدا مي‌كند.

از ديگر مزيت هاي ۵G مصرف كم تر انرژي است. در نتيجه علاوه بر اينكه گوشي همراه داغ نمي‌شود، طول عمر باتري افزايش مي‌يابد. ظرفيت انتقال بيش تر و پايداري بالاتر نيز از برتري هاي شبكه ۵G نسبت به ۴G است. با تكنولوژي ۵G بستر مناسبي براي استفاده از اينترنت اشيا فراهم خواهد شد.

مرتضي طاهري بخش، معاون فني و توسعه شبكه شركت ارتباطات سيار ايران (همراه اول) در نشستي تخصصي اعلام كرد: پيش بيني مي‌شود ارائه آزمايشيِ شبكه تلفن همراه ۵G تا سال ۲۰۲۰ يا ۲۰۲۱ صورت پذيرد و طي ۴ تا ۵ سال فراگير شود. از شرط هاي لازم براي استفاده از اين تكنولوژي كه بدون آن ارائه شبكه ۵G محقق نخواهد شد، اين است كه بايد طبق موارد بيان شده در كنفرانس جهاني ارتباطات راديويي ۲۰۱۹ (WRC-19)، همه رگولاتوري ها طيف پيوسته ۸۰ تا ۱۰۰ مگا هرتز را در باند ۳.۵ مگا هرتز و حداقل باند ۱ گيگا هرتز را براي باند هاي موج ميلي متري در شبكه تلفن همراه ۵G عرضه كنند. در بحث زير ساخت ها، به دليل پايداري نسل پنجم در حدود ۱۰۰ درصد، امكان عرضه سرويس هاي پر ريسك روي شبكه وجود دارد، بنابراين بايد توجه ويژه اي به زيرساخت ها داشت.

سرعت اينترنت ۵G در حدود ۱۰ برابر بيش تر از نسل چهارم (LTE) خواهد بود. به طور متوسط هر ثانيه ۱۰۰ مگا بايت و در شرايط ايده آل تا ۲۰ گيگا بايت بر ثانيه امكان دانلود وجود خواهد داشت. در آخر بايد اشاره كرد كه احتمال دارد فناوري ۵G به دليل داشتن هزينه هاي بيش تر براي تامين آن، با قيمت بالاتري نسبت به نسل قبلي براي مصرف كنندگان عرضه شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۴۵:۱۰ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
كنسول هاي جديد پروژه اسكارلت مايكروسافت با نام هاي لاك هارت و آناكوندا در تعطيلات سال 2020 ميلادي ريليز خواهند شد.
ايكس باكس اسكارلت

ايكس باكس اسكارلت

در حالي كه به نظر مي‌رسيد پروژه بعدي مايكروسافت، رونمايي از نسلِ جديد كنسول ايكس باكس (XBox) با نام “پروژه اسكارلت” باشد، خبر ساخت كنسول هاي “لاك هارت” و “آناكوندا” منتشر شد. گفته مي‌شود مايكروسافت قصد دارد در تعطيلات سال ۲۰۲۰ ميلادي دو نسخه از ايكس باكس جديد را با قيمتي ارزان و مقرون به صرفه ارائه كند.

به گزارش مجله دلتا، مايكروسافت اين دو كنسول را به عنوان جايگزيني براي نسل هشتم كنسول هاي بازي در نظر گرفته است. اين نسل در نسخه هاي ضعيف تر از نسل هاي قديمي و بدون ديسك همراه با رونمايي از پروژه اسكارلت عرضه مي‌شوند.

آن طور كه از خبرگزاري هاي مختلف نقل مي‌شود، قرار است لاك هارت در ابعادي كوچك تر از نسل پيشين، بدون ديسك درايو و با قابليت بازي به صورت استريم و ديجيتال، توليد شود. به اين صورت بازي هاي آفلاين و ديسكي از دور خارج خواهند شد. به نظر مي‌رسد لاك هارت به عنوان جايگزين ايكس باكس وان اس در نسل هشتم خواهد بود. كنسول آناكوندا به عنوان جهشي بزرگ در كنسول هاي توليدي مايكروسافت محسوب مي‌شود. اين نسخه نقش ايكس باكس وان ايكس را در نسل نهم بر عهده خواهد داشت. انتظار مي‌رود لاك هارت و آناكوندا از سخت افزارهايي مشابه استفاده و بازي هايي با رزولوشن ۱۴۴۰p را پشتيباني كنند.

تا اين لحظه مايكروسافت به طور رسمي قيمتي براي لاك هارت و آناكوندا اعلام نكرده است، اما شايعاتي وجود دارد مبني بر اين كه قرار است اين دو دستگاه ۱۰۰ دلار ارزان تر از نسخه هاي پيشين به فروش برسند. براي اطلاع از قيمت، تاريخ عرضه و ساير ويژگي هاي نسل جديد كنسول ها، همچنان بايد در انتظار بود. با انتشار اين خبر بايد منتظر ماند تا رقيب اصلي مايكروسافت، سوني، نيز نسخه جديد پلي استيشن ۵ را معرفي كند.

نظر شما در مورد كنسول جديد از جمله ويژگي هاي سخت افزاري و نرم افزاري آن چيست؟ منتظر خواندن نظرات شما هستيم.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۴۲:۲۸ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
پلتفرم واقعيت افزوده، نمايي زنده به اشكال غير فيزيكي و مجازي مي‌بخشد و اجسام را در تصاويرِ دنياي واقعي شبيه سازي مي‌كند.
واقعيت افزوده ARCore

واقعيت افزوده ARCore

شركت گوگل، كيت توسعه نرم افزار (SDK)، را با نام ARCore در مارس ۲۰۱۸ رونمايي و در اكتبر ۲۰۱۹ نسخه پايدار آن را عرضه كرد. اين كيت امكان استفاده از فناوري واقعيت افزوده در گوشي هاي هوشمند را به كاربران سيستم عامل اندرويد مي‌دهد. از آن زمان تاكنون متخصصان شركت گوگل براي ارائه خدمات بهتر به كاربراني با گوشي هاي مختلف، مشغول بهينه سازي ARCore هستند.

به گزارش مجله دلتا، با استفاده از رابط هاي برنامه نويسي كاربردي (API) مي‌توان با دوربين ساده موبايل نقشه هاي عمق دار ايجاد كرد. اين توسعه نرم افزار به زودي در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.

واقعيت افزوده ARCore

 با استفاده از اين تكنولوژي مي‌توان اشيا يا اشكال مجازي را كه فرمي سه بعدي دارند پشت اجسام واقعي قرار داد و جلوه اي باور پذيرتر به آن بخشيد. براي مثال اگر يك گربه روي ميز ببينيد كه با تغيير زاويه دوربين جاي آن تغيير نمي‌يابد، كاملا مصنوعي خواهد بود. اما با پيشروي در اين زمينه، ARCore  اين امكان را به شما مي‌دهد كه به گونه اي گربه را پشت ميز قرار دهيد كه با تغيير زاويه ديد، گربه را به طوري واقعي تر در پشت آن ببينيد.

اين قابليت باعث مي‌شود مرزهاي بين اجسام مجازي و واقعي كم رنگ شود. تاكيد بر توانمندي كيت ARCore به اين دليل است كه بدون نياز به سخت افزارهاي پيشرفته و فقط با يك گوشي هوشمند مي‌توان از تكنولوژي واقعيت افزوده بهره برد.

الگوريتم به كار رفته در اين فناوري بسيار پيچيده است. با توجه به حركت دوربين و تخمين فاصله اجسام دور و نزديك، به فضا عمق مي‌بخشد و اشكال مجازي را در فاصله مناسب قرار مي‌دهد.

پشتيباني از پلتفرم واقعيت افزوده و امكان استفاده از ARCore در تمام گوشي هاي اندرويدي كه در چند سال گذشته رونمايي شده اند، وجود دارد. در اين ميان گوشي هايي كه به دوربين مدت پرواز (ToF) مجهز هستند سازگاري بيش تري با اين كيت خواهند داشت. ToF نوعي دوربين است كه با استفاده از پالس نوري و محاسبه سرعت نور، فاصله اشيا را تا دوربين تخمين مي‌زند.

ويديو زير در درك اين موضوع به شما كمك خواهد كرد.

براي مشاهده مطالب بيشتر از مجله مد و زيبايي دلتا ديدن نماييد


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۳۴:۰۱ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : ---
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی