مجله دلتا
مجله دلتا

محله شهران يكي از مناطق خوش آب و هواي تهران است كه متقاضيان غرب نشيني در تهران اين محله را در اولويت سكونت خود قرار داده‌اند.

خريد آپارتمان در شهران شمالي

شهران شمالي يكي از محله‌هاي شمال غرب پايتخت و منطقه ۵ شهرداري تهران است. علاوه بر مختصات جغرافيايي شهران شمالي كه موقعيت ممتازي را براي ساكنان آن پديد آورده، پيشرفت چشمگير و امكانات روزافزون اين محله در ۵۰ سال گذشته تراكم جمعيت در آن را افزايش داده است. بافت نوساز شهران شمالي و همچنين برج‌ها و ساختمان‌هاي چند طبقه اين محله با طرفداران خاص خود، خريد آپارتمان در شهران شمالي را افزايش داده است. مجله دلتا اين بار در محله‌گردي خود به شهران شمالي رفته است. با ما همراه باشيد.

دسترسي به شهران شمالي

محله شهران شمالي از شمال به محله كن، از غرب به بلوار كوهسار و محله بهاران، از جنوب به بخشي از بزرگراه آبشناسان و از شرق به رودخانه حصارك و بخشي از بزرگراه شهيد باكري منتهي مي‌شود. دسترسي‌هاي مهم در اين محله شامل دسترسي به بزرگراه نيايش، بزرگراه همت و بزرگراه باكري است. از خيابان‌هاي مهم شهران شمالي نيز مي‌توان به خيابان‌هاي حاج‌آقا خياباني، عسگري، نيروگاه و الوند اشاره كرد. بنابراين براي تردد با خودروي شخصي مشكلي در اين محدوده نخواهيد داشت. از لحاظ حمل و نقل عمومي نيز وجود اتوبوس‌هاي بين شهري و تاكسي تا متروي صادقيه و متروي ارم سبز، دسترسي به اين محله را آسان تر كرده و رفت و آمد به نقاط ديگر شهر را تسهيل مي‌كند.

مراكز تفريحي

مهم‌ترين اماكن تفريحي شهران شمالي پارك جنگلي كوهسار در شمال آن است. پارك كوهسار با بافتي كوهستاني و با مساحت ۵۷۰۰ هكتاري يكي از مراكز گردشگري مهم و از ريه‌هاي تنفسي تهران بوده و رودخانه حصارك نيز از ميان آن عبور مي‌كند. ارتفاعات توچال نيز در شمال پارك جنگلي كوهسار واقع شده و بخش جنوبي اين منطقه به بلوار حصارك منتهي مي‌شود. اين پارك مقصد تفريحي بسياري از علاقه‌مندان به ورزش‌هاي هوايي است. از جمله اين ورزش‌ها مي‌توان به كايت سواري، پاراگلايدر، بالن سواري، چتر نجات، پرتاب بومرنگ و… اشاره كرد.

كوهسار شهران شمالي

بافت مسكوني و قيمت ملك در شهران شمالي

از ويژگي‌هاي محله شهران كه متقاضيان سكونت در اين محله را افزايش داده است، بافت مدرن اين محله و خيابان‌هاي عريض آن است. بافت محله شهران مانند برخي ديگر از محله‌هاي واقع در غرب تهران اصولي و مطابق با استانداردهاي شهرسازي است و از اين رو خيابان‌هاي اين منطقه نقش كليدي در كاهش ترافيك و آلودگي دارند.

از آنجا كه حداكثر سن بنا در شهران شمالي ۱۷ و ۱۸ سال است، بافت غالب اين منطقه مسكوني نوساز است. سازه‌هاي لوكس در كنار آپارتمان‌هايي متعلق به گروه‌هاي متراژي متنوع موجب شده تا اين محله در اولويت فهرست متقاضيان غرب نشيني در تهران قرار داشته باشد. ارزش هر متر مربع آپارتمان در شهران شمالي از ۱۶ تا ۲۵ ميليون تومان متغير است. اين تفاوت قيمتي به موقعيت، سال ساخت و ميزان امكانات ساختمان بستگي دارد. براي دريافت آخرين اطلاعات از قيمت خريد آپارتمان در شهران شمالي اينجا كليك كنيد.

هزينه اجاره آپارتمان در شهران شمالي نيز متوسط رو به گران است و قيمت‌ وديعه به متراژ و امكانات هر واحد آپارتماني بستگي دارد. به‌عنوان مثال براي اجاره يك واحدمسكوني ۸۰ متري و چهار سال ساخت، ۱۰۰ ميليون تومان وديعه و ۳ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه پيشنهاد شده است. براي مشاهده آگهي و تماس با مشاوران املاك دلتا مي‌توانيد به اينجا مراجعه كنيد.

همچنين بخوانيد:

خريد آپارتمان در منطقه ۶ تهران

خريد خانه در اميرآباد ؛ آپارتماني متفاوت در خياباني اصيل!

خريد خانه در سهروردي شمالي ، انتخابي خوب براي صاحب‎خانه شدن!

خريد آپارتمان در نارمك ؛ خانه‎اي در ميدان ‎هاي سرسبز!

قيمت خريد آپارتمان در بلوار كشاورز و جمالزاده شمالي

براي مشاهده مطالب بيشتر از املاك دلتا ديدن نماييد

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۰۱:۳۴ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]

محله جنت‌آباد از محله‌هاي غرب شهر تهران است كه بافت مسكوني خاص آن طرفداران بسياري در بين پايتخت‌نشينان دارد.

خريد آپارتمان در جنت آباد

منطقه ۵ شهرداري تهران، يك بهشت را در قلب خود جا داده است؛ به نام جنت آباد. اين محله از غرب به شهران، از شمال به حصارك، از جنوب به خيابان آيت الله كاشاني و از شرق به پونك و زمين‌هاي چهارديواري محدود است. پيش از خريد آپارتمان در جنت آباد با اين محله بيشتر آشنا شويد.

خريد يا رهن و اجاره آپارتمان در محله جنت آباد كه به سه بخش جنت آباد شمالي، جنت آباد جنوبي و جنت آباد مركزي تقسيم مي شود، پيش از آنكه مناسب حال شهروندان متوسط رو به بالا باشد، به دليل برخورداري از فضاي سبز گسترده، مناسب سكونت بيماران تنفسي و قلبي است. مجله دلتا اين بار در محله‌گردي خود به جنت آباد قدم گذاشته است. با ما همراه باشيد.

جنت‌ آباد شمالي: 

جنت‌آباد شمالي همان طور كه از نامش بر مي‌آيد در قسمت شمالي محله جنت آباد واقع شده و از شمال به خيابان سيمون بوليوار، از جنوب به بزرگراه شهيد آبشناسان، از غرب به بزرگراه شهيد باكري و از شرق به خيابان ميلاد منتهي مي‌شود. بزرگراه آبشناسان، جنت آباد شمالي را از مركزي جدا مي‌كند. از آنجا كه بافت غالب جنت‌آباد شمالي مسكوني است، بنابراين ترافيك چشمگيري را جز در چند خيابان اصلي نخواهيد ديد.

دسترسي

گلستان غربي و شرقي، ايران‌شهر و بلوار انصار المهدي از خيابان‌هاي شاخص جنت آباد شمالي هستند و دسترسي‌هاي خوبي را به بزرگراه‌هاي اطراف فراهم مي‌كنند. نزديك ترين ايستگاه مترو به اين محله، ايستگاه مترو صادقيه است. از محله جنت آباد شمالي به راحتي مي توان به پايانه اتوبوسراني مترو صادقيه_شهيد باقري رسيد؛ ضمن آنكه اگر با خودروي شخصي در اين محدوده تردد مي‌كنيد، بايد بگوييم كه جنت آباد شمالي محدوديت ترافيكي ندارد.

فضاي سبز

جنت آباد شمالي بوستان‌هاي كوچك و بزرگ بسياري دارد؛ اما بوستان‌هاي آزادگان، ريحانه، شهريور، بهارستان، نيكوكاري و پارك گلستان غربي از فضاهاي سبز شاخص اين محدوده است. جنت آباد شمالي از آب‌وهواي تازه‌تر و بوستان‌هاي بيشتري نسبت به جنت آباد مركزي و جنوبي برخوردار است.

مجاورت با بازار گل و گياه غرب تهران نيز از ويژگي‌هاي جنت آباد شمالي است

مكان‌هاي مهم جنت‌آباد شمالي

دانشگاه فرهيختگان پويا

سفارت كره جنوبي

مجتمع فرهنگي و آموزشي آدينه

كتابخانه شهداي حصارك

مجتمع تجاري قائم

بيمارستان فرهيختگان

اگر قصد خريد آپارتمان در جنت آباد شمالي را داريد اينجا كليك كنيد.

بازار گل جنت آباد

جنت‌ آباد مركزي 

جنت‌آباد مركزي، بخش مياني محله پرطرفدار جنت آباد را تشكيل مي‌دهد. در شمال اين منطقه بزرگراه شهيد آبشناسان و در جنوب آن بزرگراه شهيد همت قرار دارد. جنت‌آباد مركزي همچنين از شرق به بزرگراه ستاري و از غرب به بزرگراه باكري محدود مي‌شود. شاهين شمالي، مخبري و شانزده متري اول و دوم از جمله خيابان‌هاي شاخص اين منطقه هستند.

دسترسي

جنت‌آباد مركزي در مجاورت محله پونك جنوبي قرار دارد و شما مي‌توانيد از طريق بلوار مخبري به اين محله راه پيدا كنيد. خوشبختانه هيچ محدوديت ترافيكي را در جنت آباد مركزي نخواهيد ديد. در اين محدوده روبه‌روي خيابان يازدهم ايستگاه تاكسي ايران پارس_ميدان وليعصر قرار دارد و نزديك‌ترين ايستگاه به اين محله، صادقيه است.

فضاي سبز

جنت‌آباد مركزي از لحاظ برخورداري از فضاي سبز در رتبه استاندارد و مطلوبي قرار دارد. از پارك‌هاي اين محدوده مي‌توان به پارك دانش، پارك شبنم، پارك بزرگ ميلاد، پارك تندرستي، پارك بزرگمهر و پارك بهاره اشاره كرد.

مكان‌هاي مهم جنت‌ آباد مركزي

مجتمع تجاري گل در خيابان رجب صلاحي، بازار بزرگ جنت آباد، مركز خريد ۸۸ در خيابان شاهين شمالي و مركز خريد طوبي نيز در بلوار جنت آباد قرار دارد. بيمارستان عرفان نيز از مراكز درماني محله جنت آباد مركزي است كه در مواقع مورد نياز مي‌‌تواند پاسخگوي نياز شما باشد.

اگر قصد خريد آپارتمان در جنت آباد مركزي را داريد اينجا كليك كنيد.

پارك جنت آباد

جنت‌آباد جنوبي

شهرت جنت‌آباد جنوبي واقع در قسمت جنوبي محله به دليل خيابان‌ها و كوچه‌هاي عريض و منظم آن است. اين منطقه از شمال به اتوبان همت، از جنوب به خيابان آيت‌الله كاشاني، از شرق به خيابان شاهين جنوبي و از غرب نيز به اتوبان باكري محدود مي‌شود. بلوار لاله، ميدان چهارباغ و خيابان شاهين جنوبي خيابان‌هاي شاخص اين محله هستند.

دسترسي

خوشبختانه اين محله هم مشمول محدوديت ترافيكي نمي‌شود و با خيال راحت مي‌توانيد با خودروي شخصي تردد كنيد. با امتداد ميدان چهار باغ و با گذر از خيابان قماش به ايستگاه اتوبوس جنت آباد جنوبي خواهيد رسيد. از لحاظ دسترسي به مترو نيز صادقيه و ارم سبز نزديك‌ترين ايستگاه‌هاي مترو به جنت آباد جنوبي هستند.

مراكز تجاري و تفريحي

مركز خريد سمرقند واقع در بلوار لاله از مهم ترين مركز خريد هاي جنت آباد جنوبي به شمار مي‌رود. مركز خريد مريم واقع در تقاطع بلوار جنت آباد و بزرگراه آيت الله كاشاني هم از سطح كيفي مطلوبي برخوردار است. باشگاه پرسپوليس و مركز ورزشي الزهرا در جنت آباد جنوبي ميزبان ورزشكاران هستند. سالن سينماي مركز خريد سمرقند و پارك هاي مهمي مانند چهار باغ، ياسمين، پروانه و مهتاب نيز از ديگر مراكز تفريحي در جنت آباد جنوبي به شمار مي‌روند.

جنت آباد جنوبي در مقايسه با جنت آباد شمالي و مركزي، مراكز خريد بيشتر و فضاي سبز كمتري دارد

مكان‌هاي مهم جنت آباد جنوبي

بيمارستان فوق تخصصي پيامبران

دانشگاه غيرانتفاعي صدرا

مجتمع آموزشي پسرانه باقر العلوم (ع)

اگر قصد خريد آپارتمان در جنت آباد جنوبي را داريد اينجا كليك كنيد.

محله جنت آباد

جنت آباد در گذشته

جريان داشتن رودخانه ­هاي كن،­ سولقان، ­وردآورد و چشمه‌هاي باغ‌فيض و قرار گرفتن زمين‌هاي محدوده كنوني جنت آباد در كوه­پايه موجب سرسبزي اين منطقه در گذشته شده بود. وجود باغ‌هاي انار و گيلاس بهشت را براي ساكنان اين منطقه تداعي مي‌كرد؛ از اين رو اين منطقه “جنت” نام گرفت.

زمين‌ها و باغ‌هاي اين محله از موقوفات شخص معروفي به نام محمدعلي نظام‌مافي (متولد ۱۲۶۱ هجري شمسي) است. نظام‌مافي معروف به نظام‌السلطنه يكي از ملاكان درجه اول و سياستمداران وقت بود كه بخش زيادي از زمين‌هاي غرب تهران به او تعلق داشت و او مالكيت اين زمين‌ها را به سازمان‌هاي دولتي و مردم سپرد. كمتر كسي است كه مدرسه و مسجد نظام مافي و ساير موقوفات او را نشناسد.

جنت آباد در ابتدا سكونت‌گاه كارگران كارخانه‌هاي غرب تهران بود، اما با انقلاب اسلامي ساخت و ساز در اين منطقه رسميت يافت. با رشد ساخت و ساز در اين محله، رفته رفته باغ‌هاي گيلاس و انار يا جاي خود را به ساختمان‌هاي چند طبقه دادند يا انحراف مسير رودخانه‌ها آن‌ها را خشك كرد. البته از خود رودخانه‌ها هم در اين محله چندان اثري ديده نمي‌شود.

دسترسي به محله جنت آباد

محله جنت‌آباد با دسترسي به بزرگرا‌ه‌هاي همت، آبشناسان و اشرفي اصفهاني از موقعيت ترددي خوبي برخوردار است و از اين رو رفت و آمد در اين محله به آساني انجام شده و مي‌توان از آن به راحتي به ساير نقاط تهران دسترسي داشت. علاوه بر تردد خودروي شخصي، با خط اتوبوس تندرو و تاكسي مي‌توان به ميدان‌هاي اصلي شهر مانند پونك و فلكه صادقيه رسيد.

همچنين طبق سند چشم انداز مترو تهران قرار است تا سال ۱۴۰۴، خط ۴ مترو از ميدان چهارباغ در زير بزرگراه همت به سمت چهار راه تهرانپارس در شرق تهران راه اندازي شود. اين خط در تقاطع بلوار جنت آباد و بزرگراه هاشمي رفسنجاني گسترش پيدا كرده و داراي ايستگاه خواهد شد. تا آن زمان هم اكنون نزديك‌ترين ايستگاه مترو به اين محله، صادقيه است.

خريد خانه در جنت آباد

قيمت ملك

تمركز ادارات دولتي و شركت‌هاي خصوصي در محله جنت آباد حداقل بوده و به همين علت، اين محله بيشتر بافت مسكوني دارد. تعيين قيمت آپارتمان‌هاي محله جنت‌آباد براساس سن بنا، متراژ، موقعيت ملك و مشخصات ساختمان است. قيمت خانه در جنت آباد شمالي اندكي با جنت آباد جنوبي متفاوت بوده و البته بيشتر بسته به نوع خانه اي است كه انتخاب مي كنيد. طبيعتا آپارتمان‌هايي كه در محله‌هاي لوكس ساخته شده‌اند، قيمت بالايي دارند. محدوده قيمتي هر متر مربع آپارتمان در سه منطقه جنت آباد بين ۱۶ تا ۲۶ ميليون تومان در نوسان است. شما مي‌توانيد با مراجعه به سامانه املاك دلتا ، اولين وبسايت ملكي ايران از جديدترين قيمت‌هاي ملك آگاه شويد.

محله جنت آباد

همچنين بخوانيد:

خريد خانه در پيروزي ؛ محله خوش مسير شرق تهران

خريد آپارتمان در اشرفي اصفهاني

خريد خانه در چيذر ؛ محله قديمي تهران

خريد آپارتمان در كوي بيمه

خريد خانه در ازگل ؛ محله سردسير تهران

براي مشاهده مطالب بيشتر از املاك دلتا ديدن نماييد

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۵۴:۱۷ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
تحليلگران مي‌گويند بازار مسكن در زمستان سال 98 شروع خوبي داشته و از رونق بيشتري نسبت به پاييز برخوردار بوده است.
معاملات بازار مسكن 98

علي‌رغم آمار منتشر شده از روند صعودي معاملات بازار مسكن ۹۸ و افزايش تعداد معاملات در آذرماه امسال، يك كارشناس بازار مسكن مي‌گويد نمي‌توان چندان به اين بازار چندان خوشبين بود چرا كه عدم تغيير پارامتر هاي تاثير گذار اقتصادي مانند نرخ ارز و نقدينگي بازار مسكن را دوباره وارد ركود مي‌كند.

به گزارش مجله دلتا مهران داودي، تحليل‌گر بازار مسكن با اشاره به بازار كم رونق تابستاني مسكن و تحرك نسبي اين بازار در پاييز اظهار داشت: پس از طي يك دوره ركود كفه تقاضاي مسكن مجددا سنگين مي شود و معاملات رونق بيشتري مي‌گيرد، اما در صورت عدم تغيير رفتار متغير هاي كلان اقتصادي احتمال مي‌رود كه بازار مسكن دوباره وارد ركود شود و اين موضوع اكنون نيز دور از انتظار نيست.

مهران داوودي با اشاره به اينكه پيش بيني بازار مسكن در سه ماه آينده دشوار است افزود:

افزايش تعداد آگهي‌ ها نشان مي‌دهد كه تعداد معاملات مسكن در قالب خريد و فروش و اجاره در زمستان امسال نسبت به پاييز افزايش داشته و قيمت‌ ها هم به اندازه كمتر از نرخ تورم رشد خواهد داشت.

اين تحليل‌گر بازار مسكن با اشاره به تعداد خريد و فروش در معاملات بازار مسكن ۹۸ ادامه داد: افزايش شديد قيمت مسكن به ويژه در بهار و تابستان، كاهش توان خريد و اجاره مسكن را در پي داشت و اين موضوع باعث مهاجرت بسياري از شهروندان به حومه شهرها شد. تحليل‌ ها و بررسي‌ هاي صورت گرفته در شهر‌ هاي تهران و كرج نشان مي‌دهد كه معاملات مسكن به دليل كاهش قدرت خريد مسكن در كلانشهر‌ ها باعث شده كه حومه شهر‌ هاي بزرگ دچار افزايش قيمت شوند. اما متقاضيان مي‌توانند با رهن دادن واحد‌هاي خود بخشي از منابع مالي مورد نظر خود را تامين كنند.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۴۸:۴۰ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]

كرمانشاه، كلانشهري در منتهي اليه غرب كشور و در همسايگي استان‌هاي ايلام، همدان، كردستان و لرستان است.

خريد خانه در كرمانشاه

كرمانشاه مهم‌ترين شهر در منطقه مركزي غرب ايران است. علاوه بر هم مرزي كرمانشاه با كشور عراق كه موقعيت استراتژيكي را براي آن به ارمغان آورده، در سال‌هاي اخير نيز ورود سرمايه، جهش دستمزد و متعاقبا رونق اقتصادي، مهاجرت از شهرهاي اطراف به اين شهر را به ميزان قابل‌توجهي افزايش داده است. از آنجا كه معمولا اهالي اصيل اين شهر به ندرت شهر ديگري را براي سكونت انتخاب مي‌كنند؛ جمعيت بومي و غيربومي كرمانشاه در سال‌هاي گذشته بالا رفته و به يكي از عوامل تاثيرگذار در افزايش خريد خانه در كرمانشاه تبديل شده است. مجله دلتا اين بار در معرفي سرمايه‌گذاري‌هاي جديد ملكي به معرفي ظرفيت‌هاي تفريحي، شغلي و اقتصادي شهر كرمانشاه پرداخته است.

دسترسي كرمانشاه

فاصله شهر كرمانشاه با تهران دست‌كم ۵۹۰ كيلومتر و تا مرز خسروي و مرز ايران و عراق در حدود ۲۰۰ كيلومتر است. در واقع كرمانشاه يكي از مسيرهاي اصلي خروجي كشور است و قرار گرفتن اين شهر در تقاطع دو محور شمال به جنوب و شرق به غرب و نيز هم‌مرزي آن با كشور عراق و متعاقبا شهر زيارتي و مقدس كربلا اهميت آن را بيشتر مي‌كند؛ از اين رو استقرار جمعيت گردشگر مذهبي در برخي مواقع سال كاملا محسوس است. وجود پايانه‌هاي مسافربري و فرودگاه اشرفي اصفهاني به‌عنوان مهم‌ترين فرودگاه در غرب كشور از امتياز اين شهر در رفت‌وآمد بين شهري حكايت دارد.

مراكز خريد كرمانشاه

بازار سنتي كرمانشاه: اگر از علاقه‌مندان به بازارهاي سنتي هستيد بازار سنتي كرمانشاه يا تاريكه بازار كه از بازارهاي به جا مانده از دوره فتحعلي‌شاه است مي‌تواند براي شما انتخاب مناسبي باشد.

مجتمع تجاري ارگ: ارگ، مركز خريدي بزرگ و مدرن در ميدان دكتر مصدق كرمانشاه با واحدهاي تجاري متعدد است. در طبقه بالاي اين مركز خريد نيز يكي از بهترين رستوران‌هاي كرمانشاه وجود دارد.

مجتمع تجاري صدف: مجتمع تجاري صدف يكي ديگر از مراكز خريد شاخص و لوكس كرمانشاه است. قيمت اجناس در اين مركز خريد نسبت به ساير مراكز در كرمانشاه بالاتر است.

مركز خريد الهيه: اين مركز خريد در شهرك الهيه كرمانشاه قرار دارد و طيف گسترده‌اي از كالاها را از مايحتاج روزانه گرفته تا مبلمان، طلا و جواهرات، وسايل منزل و ساير كالاها در آن خواهيد يافت.

پاساژ قصر: پاساژ قصر مركز فروش بازي‌هاي كامپيوتري و كنسول‌هاي بازي در كرمانشاه است.

اقتصاد كرمانشاه

يكي از عوامل شاخصي كه موجب شده تا كرمانشاه ميزبان مهاجران بسياري باشد، اقتصاد اين شهر است. اولين واحد صنعتي مدرن غرب كشور، با استقرار پالايشگاه نفت در كرمانشاه شكل گرفت. اكنون نيز وجود كارخانه‌هاي متعدد و بيش از ۲۵۰ واحد صنعتي ظرفيت بالقوه اين شهر را در اشتغال‌زايي آشكار مي‌سازد. سيماي اقتصادي كرمانشاه در بخش كشاورزي نيز بسيار اميدوار كننده است. كارخانه‌هاي بسياري وابسته به حوزه كشاورزي مانند كارخانه قند بيستون و اسلام آباد در اين شهر فعاليت مي‌كنند و زمينه رونق بخش كشاوزري و توسعه منطقه را فراهم كرده‌اند. كارخانه سيمان در ۱۲ كيلومتري جاده كرمانشاه ـ همدان نيز از واحدهاي بزرگ توليد سيمان در غرب كشور است و نقش كليدي در توسعه اقتصادي كرمانشاه داشته است.

مراكز تفريحي

آب و هوا و مناظر طبيعي شاخصه ممتاز ديگر كرمانشاه است. بيش از ۸۰۰ هزار هكتار از مساحت كرمانشاه را مساحت جنگلي آن تشكيل مي‌دهد. گوناگوني آب و هوايي كرمانشاه به گونه‌اي است كه با سكونت در اين شهر شاهد طبيعت چهار فصل خواهيد بود و كوه هاي بيستون و پرآو را به عنوان منظره هميشگي، خواسته يا ناخواسته خواهيد داشت. در كنار مناظر طبيعي، بيش از ۱۲۰ بوستان در شهر كرمانشاه وجود دارد. عمده پارك‌هاي مهم اين شهر در شمال اين شهر و در محوطه تاريخي طاق بستان قرار دارد. در زير به برخي از مراكز تفريحي كرمانشاه اشاره شده است.

  • بيستون
  • طاق بستان
  • سراب صحنه
  • مسجد شافعي‌ها
  • تكيه معاون الملك
  • باغ گل كرمانشاه
  • تكيه بيگلربيگي

معاون الملك كرمانشاه

بافت مسكوني و خريد ملك در كرمانشاه

اگر قصد خريد خانه در كرمانشاه را داريد، در اين شهر به وفور شاهد خانه‌هاي ويلايي خواهيد بود كه با توجه به اقليم كرمانشاه؛ چنين بافتي براي آن يك ضرورت است. از آن‌جايي كه ساخت و ساز و نوسازي و حذف بافت فرسوده كرمانشاه در دهه اخير به گونه‌اي جدي به جريان افتاده است، اين شهر يكي از كانون‌هاي مثبت سرمايه‌گذاري ملكي در كشور تلقي مي‌شود. محله‌هاي كرمانشاه از لحاظ قيمت ملكي در سه دسته گران، متوسط و ارزان جاي مي‌گيرند. خيابان‌هاي منتهي به ميدان مصدق، خيابان برق، گلستان، كسري، بهار و فردوسي از مناطق گران كرمانشاه به شمار رفته و براي سكونت در اين محله‌ها نيازمند بودجه بالايي هستيد. محله‌هاي كارمندان، بهزيستي و دولت آباد نيز در رده مناطق قيمت متوسط قرار دارند. به طور معمول دسترسي به ديگر نقاط كرمانشاه در اين محله‌ها بالا است و گروه متراژي زير ۱۰۰ متر مربع در اين محله‌ها بهتر يافت مي‌شوند. محله‌هاي حاشيه شهر با بافت قديمي مانند آناهيتا و كرناچي نيز مي‌توانند در اولويت‌هاي بعدي شما در انتخاب مسكن قرار داشته باشند. مشاوران املاك دلتا با معرفي بيشتر اين شهر ابعاد گسترده‌تري از بازار خريد و فروش ملك در اين شهر مرزي را به شما نشان خواهند داد. براي اطلاع دقيق از قيمت خريد خانه در كرمانشاه اينجا كليك كنيد.

همچنين بخوانيد:

قيمت مسكن در آجودانيه

مظنه قيمت خريد آپارتمان در نياوران

خريد و اجاره خانه در آجودانيه

خريد آپارتمان در انقلاب ؛ فرهنگي ترين محله پايتخت

خريد آپارتمان در خيابان شريعتي

براي مشاهده مطالب بيشتر از املاك دلتا ديدن نماييد

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۴۱:۳۲ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
اهواز از كلانشهرهاي ايران در جنوب كشور است كه جاذبه‌هاي تاريخي، گردشگري و اقتصادي به آن رونق داده است.
خريد خانه در اهواز

اهواز مركز استان خوزستان با جمعيتي يك و نيم ميليون نفري ، هفتمين شهر پر جمعيت كشور است. علي‌رغم همه فراز و فرودهايي كه اين شهر در چند دهه گذشته با آن روبرو بوده، اهواز اكنون شهري توسعه يافته است كه وجود فرصت‌هاي شغلي مختلف و منحصر به فرد، آن را تبديل به يكي از مهمترين مراكز اقتصادي كشور كرده است. طبيعي است كه مركزيت اقتصادي و رونق، موجب تقويت بخش‌هاي ديگري همچون بازار مسكن شود. مهاجرت‌هاي دائمي و موقت غيربوميان در سال‌هاي اخير به اهواز و همچنين افزايش جمعيت اين شهر موجب بالا رفتن متقاضيان رهن و اجاره يا خريد خانه در اهواز شده است. مجله دلتا زواياي مختلفي از مزاياي سكونت در اهواز را مانند اقتصاد، امكانات رفاهي و درماني، دسترسي و … بررسي كرده است. در اين مطلب با ما همراه باشيد.

مسيرهاي دسترسي به اهواز

  • مسير جاده اي: اگر از تهران به سمت اهواز حركت مي‌كنيد، ابتدا بايد از طريق بزرگراه قم به سمت اراك، بروجرد و خرم‌آباد و بعد از آن به سمت انديمشك و اهواز رانندگي كنيد. اين مسير جاده‌اي جذابيت‌هاي بسياري دارد، اما برخي ترجيح مي‌دهند تا از مسير شهرهاي شناخته‌شده‌تري، نظير كاشان و اصفهان خود را به اهواز برسانند. براي سفر با اتوبوس به اهواز نيز از بسياري از شهرهاي ايران بليت مستقيم وجود دارد. بزرگ‌ترين پايانه مسافربري اهواز، سياحت، در سه‌راه خرمشهر واقع‌شده است.
  • راه آهن اهواز و كارون دو ايستگاه راه‌آهن اهواز، پراهميت‌ترين ايستگاه‌هاي جنوب كشور هستند. سفر ريلي از تهران به اهواز حدود ۱۵ ساعت زمان مي‌برد و قطار از شهرهاي محمديه، اراك، ازنا، دورود و انديمشك مي‌گذرد.
  • فرودگاه: فرودگاه اهواز در جنوب غربي اين شهر واقع‌شده و روزانه به‌صورت ميانگين ۷۰ پرواز داخلي و خارجي دارد. از اكثر شهرهاي ايران به اهواز پرواز انجام مي‌شود.

حمل و نقل عمومي در اهواز

  • تاكسي و اتوبوس

تاكسيراني شهر اهواز در سال ۷۷ فعاليت خود را آغاز كرده است و اكنون بسياري از مناطق شهري اهواز را پوشش مي‌دهد. تاكسي‌هاي راه آهن كارون و مركز شهر، تاكسي‌هاي فرودگاه، تاكسي‌هاي خطي و آژانس‌هاي بي‌سيم در سيستم تاكسيراني اين شهر قرار دارند.

در سال ۱۳۵۵ با ورود اتوبوس‌هاي بت فورد جابجايي با وسايل نقليه‌ي عمومي در اين شهر آغاز شد. سيستم اتوبوسراني اهواز اكنون با جايگزيني اتوبوس‌هاي فرسوده با اتوبوس‌هاي جديد و مجهز شدن به دستگاه‌هاي كارت بليت در وضعيت مطلوبي به سر مي‌برد.

  • مترو

سازمان قطار شهري اهواز و حومه در سال ۱۳۸۱ تاسيس شد. اكنون مسير خط يك اهواز اكنون در حال ساخت است و به طول تقريبي ۲۳ كيلومتر شمال شرق شهر را با عبور از بخش مركزي شهر و رودخانه‌ي كارون به جنوب غرب شهر متصل مي‌كند. اين مسير متشكل از ۲۴ ايستگاه است. زمان سفر در اين مسير ۴۰ دقيقه برآورد مي‌شود.

مراكز درماني

  •  بيمارستان ابوذر اهواز
  •  بيمارستان شفا اهواز
  •  بيمارستان سينا اهواز
  • بيمارستان امام خميني اهواز
  •  بيمارستان گلستان اهواز
  •  بيمارستان رازي اهواز
  •  بيمارستان بزرگ نفت اهواز
  •  بيمارستان آپادانا اهواز
  •  بيمارستان شهيد بقايي اهواز

مكان‌هاي ديدني شهر اهواز

رود كارون در اهواز با طولي نزديك به ۱۰۰۰ كيلومتر طولاني‌ترين رود ايران بوده و بخشي از آن قابل كشتيراني است. رود كارون براي بسياري از اهالي جنوب كشور مكاني پرخاطره مي‌شود و در مسير پر پيچ و خم آن، مناظر طبيعي زيبايي وجود دارد. بازار عبدالحميد نيز از جاذبه‌هاي قديمي اهواز و به جا مانده از دوران قاجار است كه در گذشته، ثروتمندان از آن خريد مي‌كردند. بناي معين‌التجار نيز از بناهاي متعلق به دوره قاجاريه است و در ميراث ملي به ثبت رسيده است. موزه هنرهاي معاصر اهواز در سال ۸۸ در ۲ طبقه و با ۵ گالري در جاده ساحلي اهواز افتتاح شد. اين موزه در حال حاضر  ۷۰ اثر ارزنده دارد.

رود كارون اهواز

اقتصاد شهر اهواز

استان خوزستان به دليل برخورداري از منابع غني نفت و گاز يكي از قطب‌هاي اقتصادي مطرح كشور است. استقرار پالايشگاه‌هاي مختلف، كارخانه‌هاي ذوب، فولادسازي و لوله‌سازي و همچنين زمين‌هاي كشاورزي قابل كشت فراوان به دليل وجود رود كارون، به اين منطقه مركزيت بخشيده است. اهواز اكنون شهري توسعه‌يافته است كه به دليل موقعيت استراتژيك خود، خاستگاه فرصت‌هاي شغلي منحصر به فرد بوده و وجود دانشگاه‌هاي علمي معتبر و بزرگ در اين منطقه موجب شده نيروهاي كار و دانشجويان بسياري گذرشان به اهواز بخورد و چند سالي را در اين شهر مستقر شوند.

بافت شهر اهواز و قيمت ملك

رود كارون كه تقريبا از وسط شهر اهواز مي‌گذرد، نقش عمده‌اي در تقسيم‌بندي محله‌هاي اين شهر به محله‌هاي شرقي و غربي رود كارون دارد. از آنجا كه بخش قابل توجهي از مساحت مناطق شرقي رود كارون متعلق به بافت تجاري و اداري است و مراكز خريد و بازارها بيشتر در اين ناحيه قرار دارند، معاملات رهن و اجاره يا خريد خانه در اهواز عمدتا در قسمت غربي اين رود انجام مي‌شود. محله‌هاي مسكوني پرجمعيتي مانند گلستان، كيانپارس، كيان‌آباد و … در اين محدوده قرار دارد و امانيه و فلكه ساعت هستهٔ مركزي آن را تشكيل مي‌دهند.

خيابان‌هاي نادري، امام، آزادگان و شريعتي در قسمت شرقي كارون هستند. در محدوده شرقي محله‌هاي ديگري همچون كوروش، زيتون كارمندي، شهرك نفت هستند.

در اهواز هم مانند ديگر شهرها، محله‌ها بسته به قيمت ملك به سه بخش ارزان، متوسط و لوكس تقسيم مي‌شود. قيمت خانه و آپارتمان در محله‌هاي شمالي اهواز گران‌تر است. همان‌طور كه از محله‌هاي شمال اهواز به سمت محله‌هاي جنوبي حركت مي‌كنيم، قيمت ملك كاهش مي‌يابد؛ بنابراين بافت و كيفيت خانه‌ در مناطق جنوبي اهواز تفاوت بارزي با شمال آن دارد؛ اما مناطق مركزي شهر با امكانات مناسب بهترين محله‌هاي اهواز براي خريد يا اجاره خانه به نظر مي‌رسند.

معرفي برخي از محله‌هاي اهواز

محله كيانپارس: به دليل تراكم امكانات رفاهي در اين محله‌، كيانپارس از مناطق اعيان‌نشين اهواز به شما مي‌رود. خانه‌هاي ويلايي زيادي با متراژهاي بالا در اين منطقه قرار دارد. بلوار ساحلي كارون در موازات اين منطقه نيز به اهميت آن افزوده است. آپارتمان‌سازي، چهره اين منطقه را متحول كرده و آن را در رده گران‌ترين محله اهواز قرار داده است.

محله كيان آباد: اين محله مرفه‌نشين در همسايگي كيانپارس قرار دارد و قيمت ملك در خيابان‌هاي منتهي به كيانپارس بالا است. سيتي سنتر خليج فارس به‌عنوان بزرگترين و مجهزترين مجتمع تفريحي گردشگري در استان خوزستان در اين منطقه قرار دارد و قيمت ملك را در آن بالا نگه داشته است.

محله زيتون كارمندي: محله‌اي نه چندان قديمي است كه در شمال شرق رود كارون قرار دارد. منطقه‌ي زيتون در گذشته توسط شركت ملي نفت براي سكونت كارمندان اين شركت تاسيس شده و اكنون ساخت و ساز در حال تغيير چهره اين محله است.

محله پادادشهر: از محلههاي مرفه‌نشين اهواز است كه در دهه پنجاه شكل گرفته است. اين محله در بيست سال گذشته به شكل قابل توجهي توسعه پيدا كرده است.

محله گلستان: محله گلستان در جنوب شرق رودخانه كارون به دليل همجواري با دانشگاه جندي شاپور و بيمارستان گلستان از مناطق گران قيمت شهر است و با مناطقي همچون زيتون كارمندي ، پادادشهر و كيان آباد از لحاظ قيمت رقابت قيمتي دارد.

خريد خانه در اهواز به ويژه براي مهاجران نيازمند مشاوره و انتخاب صحيح است. براي اطلاع دقيق از قيمت ملك در اهواز اينجا كليك كنيد.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۹:۰۰ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]

تحليل‌ها از بازار مسكن پاييز 98 مي‌گويد خانوارهايي كه قرارداد اجاره آپارتمان خود را تمديد كرده‌اند، به طور ميانگين متحمل هزينه‌هاي بيشتري براي اجاره بها شده‌اند.

رهن و اجاره خانه در تهران

گزارش‌ها از بازار رهن و اجاره خانه در تهران و ديگر شهرها نشان مي‌دهد كه اجاره‌بها در پاييز امسال بيش از ۲۱ درصد افزايش يافته است. بيشترين نرخ تورم نقطه‌ به‌ نقطه اجاره‌بها به استان لرستان با ۳۴٫۸ درصد افزايش و كمترين آن به استان آذربايجان غربي با ۱۰ درصد افزايش اختصاص دارد.

بيشترين افزايش اجاره بهاي فصلي در پاييز امسال نيز مربوط به استان همدان بوده، به طوري كه اجاره بها در اين استان در پاييز نسبت به تابستان ۱۳٫۷ درصد افزايش داشته است.

بازندگان بازار اجاره چه كساني بودند؟

آمارها از بازار رهن و اجاره خانه در تهران و ساير شهرستان‌ها مي‌گويد، در پاييز امسال هزينه اجاره بها براي كل خانوارهايي كه اقدام به تمديد قرارداد آپارتمان خود كرده‌اند با ۳۱٫۲ درصد افزايش روبرو بوده و اين خانوارها نسبت به مستاجراني كه به جابه‌جايي محل سكونت اقدام كرده‌اند، به طور ميانگين متحمل هزينه‌هاي بيشتري براي اجاره بها شده‌اند. اين موضوع در دو فصل بهار و تابستان سال جاري نيز مصداق داشته است. در تابستان امسال در‌حالي‌كه ميانگين اجاره‌بها در همه شهرهاي كشور به‌طور كلي ۱/ ۲۳ درصد نسبت به تابستان سال گذشته افزايش داشته اين ميزان براي مستاجراني كه اقدام به تمديد قرارداد سال قبل خود كرده‌اند ۱/ ۲۷ درصد بوده است.

چرا خانوارهايي كه اقدام به جابه‌جايي محل سكونت كرده‌اند، اجاره‌بهاي كمتري مي‌پردازند؟ علت نخست آن است كه بخش قابل توجهي از متقاضيان فروش مسكن كه در شرايط ركودي بازار قادر به فروش ملك خود نبوده‌اند به ناچار واحدهاي خود را به بازار اجاره منتقل كرده‌اند. اين افزايش عرضه با وجود ثابت ماندن متقاضي، منجر به افزايش قدرت چانه‌زني مستاجرها با مالكان شده است. دليل دوم را مي‌توان در طولاني شدن زمان انتظار براي بازاريابي املاك اجاره‌اي در پاييز امسال جست‌وجو كرد؛ به طوري كه مستاجراني كه اقدام به جابه‌جايي در بازار اجاره كرده‌اند با استفاده از اين شرايط از قدرت چانه‌زني بيشتري در برابر موجر جديد برخوردار شده‌اند.

همچنين بخوانيد:

تازه ترين موقعيت هاي اجاره آپارتمان در نارمك

خريد آپارتمان در انقلاب ؛ فرهنگي ترين محله پايتخت

خريد آپارتمان در خيابان شريعتي

خريد آپارتمان در دبستان ؛ محله دنج منطقه ۷

خريد آپارتمان در بلوار ابوذر ؛ كليشه‌ها را دور بريزيد!

براي مشاهده مطالب بيشتر از املاك دلتا ديدن نماييد

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۰:۲۸ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]

شيراز، كانون ويژگي‌هاي منحصر به فردي است كه هر كدام از آن‌ها مي‌تواند به تنهايي براي جذب مهاجران و متقاضيان غيربومي مسكن كافي باشد.

خريد خانه در شيراز

امكانات متنوع شيراز از خدمات درماني و پزشكي گرفته تا وجود مراكز علمي، فرهنگي و تفريحي اين شهر را هم رده پايتخت قرار داده و به آن مركزيت بخشيده است؛ از اين رو است كه مي‌توان به خريد خانه در شيراز به‌عنوان يك مزيت نگاه كرد. مجله دلتا اين بار به شيراز رفته است. در اين مطلب سعي شده گزينه‌هايي از ظرفيت‌هاي فراوان شيراز در ايجاد رونق در بازار خريد و اجاره مسكن بيان شود. با ما همراه باشيد.

خيابان‌هاي مهم شيراز

خيابان ارم : اين خيابان از مناطق گران و لوكس شيراز بوده و در مجاورت باغ ارم قرار دارد، اگر اهل گشت و گذار و پياده‌روي هستيد آرامش اين خيابان را از دست ندهيد.

بلوار كريم خان زند : از قديمي‌ترين خيابان‌هاي شيراز است. اين خيابان از دروازه سعدي آغاز مي‌شود و تا فلكه نمازي امتداد دارد. بافت اين خيابان قديمي بوده و شهرداري در سال‌هاي اخير سعي در حفظ بافت اين محدوده داشته است.

خيابان عفيف‌آباد : اين خيابان در كنار باغ عفيف آباد شيراز قرار داشته و از خيابان‌هاي قديمي اين شهر است. عفيف آباد از محدوده‌هاي نسبتا گران است و كافه‌ها و مراكز تجاري بسياري در آن قرار دارد.

خيابان چمران : بلوار چمران با طول پنج كيلومتر يك شريان انحصاري و متصل كننده شمال غرب شيراز به مركز اين كلانشهر است. دسترسي فوق‌العاده اين خيابان به مراكز تجاري اهميت ويژ‌ه‌اي به آن داده است.

حمل و نقل عمومي در شيراز

مترو شيراز

سومين سامانه قطار شهري پس از متروي تهران و مشهد در شيراز آغاز به كار كرد. قطار شهري شيراز با طول ۹۰ كيلومتر، داراي ۶ خط است كه فعلا خط يك اين سامانه به بهره‌برداري رسيده است. خطوط دو و سه در حال ساخت هستند.

خط اول قطار شهري شيراز از پل احسان شروع شده و با گذشتن از بلوار دكتر شريعتي، چهارراه ميرزاي شيرازي (پل معالي) و طي كردن حاشيه بلوار چمران به بلوار شاهد و با گذشتن از خيابان گلخون به چهارراه قصردشت و پس از طي كردن تقاطع شهيد مطهري (زرگري)، بلوار شهيد آويني، نمازي، ميدان امام حسين، بلوار زند، بازار وكيل، پل كابلي وليعصر و بلوار مدرس تا جنوب شرق شهر يعني ميدان الله (گلسرخ) در ابتداي ورودي فرودگاه شهيد دستغيب شيراز امتداد دارد.

 

راه‌آهن شيراز

ايستگاه قطار شيراز كه يكي از مجهز‌ترين و بزرگ‌ترين ايستگاه‌هاي قطار كشور است، در ورودي شمال غرب اين كلان‌شهر قرار گرفته است. علاقمندان به سفر با خطوط ريلي مي‌توانند با استفاده از قطارهاي درجه يك شيراز به شهرهاي اصفهان، مشهد و تهران سفر كنند.

فرودگاه شيراز

فرودگاه بين المللي شهيد دستغيب، فرودگاه جديد اين شهر است. اين فرودگاه سه ترمينال دارد: ترمينال يك پروازهاي داخلي. ترمينال ۲ پروازهاي خارجي. ترمينال ۳ پروازهاي حجاج. در حال حاضر تمام گردشگران و تجار غير ايراني كشورهاي مختلف پس از ورود به كشور از طريق فرودگاه شيراز مي‌توانند ويزاي گردشگري دو هفته‌اي در مدت كمتر از ۱۵ دقيقه دريافت كرده و به كشور وارد شوند.

پايانه اتوبوسراني شيراز

  1. پايانه شهيد كارانديش
  2. پايانه شهيد مدرس (كاوه)
  3. پايانه اميركبير
  4. پايانه شهيد طباطبايي
  5. پايانه علي بن حمزه

مراكز تفريحي و تجاري

  • مجتمع خليج فارس : اين مجتمع دوازدهمين مال بزرگ تجاري جهان و شامل هتل پنج ستاره، پرديس سينمايي، شهربازي، پاركينگ، ۲۵۰۰ واحد تجاري، سالن ورزشي، استخر، سونا، جكوزي و سالن پذيرايي است.
  • مجتمع تپه كاج : اين مجتمع از مراكز تفريحي ۱۰۰ هكتاري شيراز است. پيست كارتينگ، اير هاكي، دارت، جامپينگ، دوچرخه‌سواري، اسكيت، ميني گلف، سالن اسكواچ، پينت بال و استخر توپ از امكانات مجتمع تپه كاج است.
  • مجتمع زيتون : اين مجتمع با ۱۲ طبقه شامل ۵ طبقه تجاري، ۳ طبقه اداري، يك طبقه رستوران و ۴ طبقه پاركينگ در نزديكي بازار بزرگ شيراز قرار دارد.

فضاهاي سبز شيراز

با خريد خانه در شيراز شما با يك منبع بي پايان از فضاهاي سبز مواجه خواهيد شد. با توجه به دو اقليم سردسيري و گرمسيري شيراز، اين شهر از فضاهاي سبز بي‌نظيري برخوردار است. پارك كوهستاني دراك، پاركي به وسعت ۵۸۰ هكتار است كه در ارتفاعات كوه دراك قرار دارد. از امكانات اين بوستان مي‌توان به پيست دوچرخه سواري، پياده راه، آلاچيق، زمين بازي كودكان، زيپ لاين، باغ گياهان دارويي، درياچه مصنوعي و… اشاره كرد. لونا پارك نيز بوستاني با آب و هواي كوهستاني در نزديكي دروازه قرآن است. بيش از ۳۰ وسايل بازي مخصوص كودكان و بزرگسالان و همچنين مجموعه سرپوشيده بانوان در اين پارك وجود دارد. پارك جنگلي پالايشگاه نيز تفرجگاهي ۲۵۰ هكتاري در شهر شيراز است. سرسبزي و طراوت پارك و همچنين برخورداري از محل‌هاي مناسب براي پيك‌نيك از ويژگي‌هاي اين پارك است.

اقتصاد شيراز

صنايع الكترونيك، پالايشگاه نفت، مجتمع پتروشيمي، كارخانه‌ سيمان، صنايع لاستيك‌سازي، صنايع لبنيات و صنايع نساجي از صنايع مهم شيراز به شمار مي‌روند. در بخش انرژي نيز نيروگاه گازي شيراز، نيروگاه حافظ، نيروگاه سيكل تركيبي فارس و نيروگاه خورشيدي شيراز از جمله نيروگاه‌هاي مهم شيراز هستند و از نظر اشتغالزايي، نيروي كار فراواني را جذب كرده‌اند.

قيمت ملك در شيراز

اهميت شيراز در جاذبه‌هاي گردشگري و تفريحي اين شهر خلاصه نمي‌شود. وجود مراكز علمي معتبر كه به مهاجرت موقتي دانشجويان غير بومي منجر شده است، استقرار بيمارستان‌ها و مراكز درماني تخصصي كه زمينه جذب گردشگران داخلي و خارجي براي طي مراحل درماني فراهم كرده و همچنين نيروي كاري كه جذب كارخانه‌ها و شهرك‌هاي صنعتي اين شهر شده‌اند، جست وجو براي رهن و اجاره آپارتمان در شيراز را افزايش داده است. بنابراين خريد خانه در شيراز مي‌تواند يكي از نقاط امن سرمايه گذاري ملكي شما باشد. در ادامه برخي از بهترين محله‌هاي شيراز براي خريد يا اجاره خانه آورده شده است.

  • شهرك بهشتي
  • گلدشت حافظ
  • گلدشت معالي آباد
  • خيابان فردوسي
  • خيابان باغ حوض
  • امير كبير
  • شهرك وليعصر
  • شهرك پرواز
  • بلوار گلستان
  • شهرك آرين
  • ميدان صنايع
  • شيمي گياه
  • تحويلي
  • بلوار جمهوري

از آنجا كه انتخاب محل زندگي و خريد آپارتمان در شيراز نيازمند اطلاعات دقيق است، ما پيشنهاد مي‌كنيم با مشاوران املاك دلتا تماس بگيريد. براي آگاهي از قيمت ملك در شيراز از سامانه املاك دلتا ديدن كنيد.

همچنين بخوانيد:

تازه ترين موقعيت هاي اجاره آپارتمان در نارمك

خريد آپارتمان در انقلاب ؛ فرهنگي ترين محله پايتخت

خريد آپارتمان در خيابان شريعتي

خريد آپارتمان در دبستان ؛ محله دنج منطقه ۷

خريد آپارتمان در بلوار ابوذر ؛ كليشه‌ها را دور بريزيد!

براي مشاهده مطالب بيشتر از املاك دلتا ديدن نماييد

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۳:۱۲ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]

آگهي هاي ملكي نشان مي‌دهد كه يك واحد ۵۲ متري و ۲۴ سال ساخت بدون امكانات در منطقه جواديه، ۳۹۵ ميليون تومان به فروش مي‌رسد.

وام خريد و ساخت مسكن

در حالي شوراي پول و اعتبار، ۲۴۰ ميليون تومان براي وام خريد و ساخت مسكن در نظر گرفته كه اين رقم در بهترين حالت به رونق واحدهاي قديمي‌ساز منجر خواهد شد.

به گزارش مجله دلتا نگاهي به آگهي‌ هاي ملكي نشان مي‌دهد كه تقريباً در هيچ يك از ۲۲ منطقه شهر تهران نمي‌توان با وام ۲۴۰ ميليون توماني اوراق كه از امروز ۱۷ دي‌ماه قابل پرداخت است آپارتمان خريداري كرد، اما خريد آپارتمان چند سال ساخت در جنوب تهران از طريق تجميع وام و نقدينگي خانوارها حدود ۱۵۰ ميليون توماني قابل انجام است.

از آنجا كه ميانگين قيمت مسكن شهر تهران در آذرماه امسال بالغ بر ۱۳ ميليون و ۴۷۴ هزار تومان در هر متر مربع بوده است، با نقدينگي حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ ميليون تومان مي‌توان در بعضي از محله‌هاي مناطق ۱۰ تا ۲۰ تهران اقدام به خريد مسكن كرد. هر چند بسته به موقعيت و امكانات واحدها، نرخ‌ها متفاوت است اما با نقدينگي ۴۰۰ ميليون توماني بايد بيشتر به دنبال واحدهاي كمتر از ۵۰ متر مربع با سن بناي بالاي ۱۵ سال در مناطق جنوبي تهران گشت.

آگهي‌هاي فروش ملك در تهران نشان مي‌دهد براي خريد يك آپارتمان ۵۰ متري با توجه به ميانگين قيمت‌ها در پايتخت بايد حدود ۸۰۰ ميليون تومان فراهم كرد، اين در حالي است وام خريد و ساخت مسكن تا سقف ۲۴۰ ميليون تومان، يك سوم اين هزينه را نيز پوشش نمي‌دهد. در محله بريانك يك واحد ۵۸ متري ۱۷ سال ساخت واقع در طبقه چهارم بدون آسانسور داراي پاركينگ و انباري به مبلغ ۴۰۵ ميليون تومان فروخته مي‌شود. يك آپارتمان ۱۶ سال ساخت ۵۲ متري واقع در تهران‌نو بدون امكانات در طبقه چهارم بدون آسانسور ۴۱۵ ميليون تومان به فروش مي‌رسد. در محله امامزاده حسن آپارتمان ۵۰ متري ۱۰ ساله در طبقه دوم داراي بالكن و انباري بدون آسانسور ۳۷۵ ميليون تومان قيمت‌گذاري شده است.

همچنين بخوانيد:

چرا اجاره سوييت ساعتي مشتري دارد؟

تحويل مسكن مهر تهران تا سال ۹۹

وام مسكن مشكلات را بيشتر مي‌كند

تكميل مسكن مهر؛ اولويت دوم دولت

ريزش پيش‌بيني نشده قيمت مسكن؛ چرا؟

براي مشاهده مطالب بيشتر از املاك دلتا ديدن نماييد

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۰۴:۴۹ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]

 

كارشناسان معتقدند تغييرات احتمالي قيمت مسكن در سال 98 منوط به افزايش حضور متقاضيان مصرفي در بازار مسكن است.

بعد از افزايش قيمت بنزين، تصور بخشي از جامعه اين بود كه قيمت مسكن در سال ۹۸ مجددا با يك تورم افسارگسيخته مواجه خواهد شد. اين در حالي است كه يك كارشناس بازار مسكن گفته است: از آنجا كه بنزين سهم مشخصي از سبد خانوار دارد و شوك افزايش نرخ سوخت بر بازارها فقط يك بار رخ مي دهد؛ پيش بيني مي‌شد كه اثر افزايش قيمت بر همه‌ي بازارها از جمله بازار مسكن ناچيز باشد.

به گزارش مجله دلتا محمد عدالت‌خواه كارشناس بازار مسكن با اشاره به اينكه معتقد است هم‌اكنون در بازار مسكن، معاملات به شكل مصرفي انجام نمي‌شود مي‌گويد: معاملات بازار مسكن يا از نوع مصرفي است يا سرمايه‌گذاري. خريد و فروش‌ هايي كه اخيرا انجام شده عمدتا از نوع سرمايه‌گذاري بوده و صرفا براي حفظ ارزش پول انجام شده است؛ بنابراين جنبه‌ سودآوري نداشته است. بخش مصرفي معاملات هم به دليل كاهش توان بخش قابل توجهي از متقاضيان مصرفي، اكنون در اختيار سفته‌بازان و سرمايه‌گذاران است.

رونق بازار مسكن چه زماني اتفاق مي‌افتد؟

اين كارشناس بازار مسكن با بيان اينكه درصد بالايي از قيمت مسكن را ارزش زمين تشكيل مي‌دهد مي‌گويد: تا زماني كه روي قيمت زمين كنترلي وجود نداشته باشد نمي‌توان به رونق واقعي بازار مسكن و خانه‌دار شدن خانوارهاي متوسط و پايين اميدوار بود.

اخيرا اعلام شده كه تسهيلات مسكن از طريق اوراق به  ۲۴۰ ميليون تومان افزايش پيدا كرده، اما هيچ‌كس توانايي پرداخت اقساط چهار ميليون توماني اين طرح را ندارد.

قيمت مسكن در سال ۹۸ و ۹۹ بالا مي‌رود؟

وي درباره چشم‌انداز قيمت مسكن در سال ۹۸ و ماه‌ هاي بعد از آن گفت: قيمت‌ هاي اسمي ممكن است بالا برود، اما قيمت‌ هاي واقعي كشش افزايش بيش از اين را ندارد. قيمت‌ هايي كه هم‌اكنون در بازار ديده مي‌شود به دليل كاهش ارزش پول است. بازار مسكن دچار حباب كاذب شده و براي دستيابي به يك شرايط واقعي در اين بازار بايد سال‌ها صبر كرد؛ البته  مشروط بر آن‌كه  قيمت مسكن افزايش پيدا نكند.

همچنين بخوانيد:

چرا اجاره سوييت ساعتي مشتري دارد؟

تحويل مسكن مهر تهران تا سال ۹۹

وام مسكن مشكلات را بيشتر مي‌كند

تكميل مسكن مهر؛ اولويت دوم دولت

ريزش پيش‌بيني نشده قيمت مسكن؛ چرا؟

براي مشاهده مطالب بيشتر از املاك دلتا ديدن نماييد


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۰۰:۳۰ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
شهر تبريز يكي از پنج شهر مدرن ايران و از قطب‌هاي اقتصادي، صنعتي، گردشگري و تجاري كشور است.
خريد خانه در تبريز

تبريز، قطب اقتصادي و فرهنگي منطقه آذربايجان، شهري در شمال غربي كشور است. ساخت و ساز مدرن و برخورداري از امكاناتي كه با امكانات پايتخت برابري مي‌كند، خريد خانه در تبريز را افزايش داده و سبب شده تا اين شهر با جمعيتي بيش از ۲ ميليون نفر، پنجمين شهر پرجمعيت كشور نيز باشد. مجله دلتا اين بار در محله‌گردي خود به سراغ تبريز رفته است. با ما در معرفي امكانات اين شهر همراه باشيد.

كلانشهر تبريز از سمت شمال، جنوب و شرق به كوهستان و از سمت غرب به زمين‌هاي هموار و شوره‌ زارهاي تلخه ‌رود كه به آن آجي ‌چاي نيز مي‌گويند، محدود شده و به شكل يك چاله نسبتاً بزرگ يا يك جلگه بين‌ كوهي درآمده‌ است. در كنار آب و هواي فوق‌العاده، وجود مراكز تفريحي و تجاري و همچنين بافت مسكوني مدرن در تبريز متقاضيان سكونت در اين شهر را افزايش داده است.

مراكز تفريحي

  • سورتمه تبريز
  • شهربازي باغلارباغي
  • قلعه شادي
  • گيم‌لند بوم كلاب پارك وليعصر
  • لونا پارك ائل گلي
  • پيست اسكي سهند
  • تله كابين كوه عينالي تبريز

پيست اسكي سهند تبريز

مراكز خريد

اين شهر داراي مراكز تجاري مدرن با امكانات متنوع است

  • مركز خريد لاله: اين مجتمع از دو بخش مركز خريد و هتل پنج ستاره كايا تشكيل شده است. بخش تجاري اين مجموعه ۶ طبقه‌اي شامل ۱۲۰ فروشگاه، سينما، هايپرماركت، شهربازي، و فودكورت است.
  • مركز خريد جواهر: اين مركز خريد يكي از زيباترين مراكز تجاري تبريز است و با ۶۰ مغازه، رستوران، كافه، شهربازي، كافي‌شاپ، هايپرماركت و شهربازي به ارائه كالا و خدمات مي‌پردازد.
  • مجتمع تجاري پرديس: اين مركز خريد در ۳ طبقه داراي ۱۵۵ واحد تجاري است و كاربري بيشتر اين واحدها به پوشاك اختصاص داده شده است.
  • برج بلور: برج ۲۵ طبقه‌اي بلور، يك برج تجاري، اداري و خدماتي است كه ۳ طبقه آن به واحدهاي تجاري و يك طبقه آن به فودكورت اختصاص داده شده است.
  • مجتمع ستاره باران: اين مجتمع از مراكز خريد غرب شهر تبريز و شامل ۳ طبقه تجاري، يك طبقه هايپرماركت، طبقه مادر و كودك، شهربازي سرپوشيده، رستوران و كافه است.

بافت مسكوني و قيمت ملك در تبريز

قيمت ملك در تبريز هميشه بالا بوده است. جهش قيمت‌ها در دو سال گذشته نيز ارزش ملك را در تبريز بالا برده؛ به طوري كه با مشاهده و بررسي قيمت‌ها به راحتي متوجه مشابهت و برابري قيمت خانه در تبريز و تهران مي‌شويد. پيش از خريد خانه، آشنايي با محله‌هاي شهر تبريز مي‌تواند شما را در داشتن انتخاب احسن كمك كند.

تبريز از لحاظ موقعيت، بافت مسكوني و قيمت ملك به سه دسته لوكس، متوسط و ارزان تقسيم مي‌شود.

شرق و شمال تبريز، مناطق لوكس و مرفه‌نشين آن به شمار مي‌روند

از محله‌هاي اعيان‌نشين تبريز كه اتفاقا از محله‌هاي اصيل اين شهر هستند مي‌توان به محله وليعصر، ائل گلي و زعفرانيه اشاره كرد. سكونت در اين محله‌ها بودجه نسبتا بالايي لازم دارد. محله وليعصر كه كانون ساختمان‌ها و برج‌هاي چند طبقه، لوكس و بزرگ متراژ شهر تبريز است خود به سه بخش مركزي، شمالي و جنوبي تقسيم شده و خانه‌هاي وليعصر جنوبي اندكي كمتر از وليعصر شمالي و مركزي خريد و فروش مي‌شوند. جالب است بدانيد در اين محله حداقل متراژ واحد مسكوني، ۱۵۰ متر مربع است. شهرك زعفرانيه نيز خانه‌هايي بزرگ متراژ را در دل خود جاي داده است. با پياده‌روي در اين شهرك متوجه شيب و سربالايي‌ها و سرپاييني‌هاي اين منطقه خواهيد شد، همچنين خانه‌هايي را خواهيد ديد كه كلنگ ساخت آن‌ها اواخر دهه ۵۰ به زمين زده شده است. محله‌هاي لوكس و گران تبريز هم مانند برخي محله‌هاي پايتخت پيش از توسعه شهري، يك روستا بوده‌اند. گسترش فضاي شهري و ساخت و ساز مدرن به ائل گلي نيز اين شانس را داده است كه يكي از مناطق گران و در عين حال پرتقاضاي تبريز قرار بگيرد. ائل گلي يا ايل گلي آب‌وهواي بسيار دل‌نشين و مطبوعي دارد.

طبيعي است كه رشد قيمت‌ها، بعضي از افراد را از خريد خانه در اين محله‌ها ناتوان كرده باشد. در اين صورت، محله‌هاي مركزي تبريز ممكن است انتخاب مناسب‌تري براي اين دسته از افراد باشد. محدوده مركزي شهر تبريز را محله‌هاي منظريه، آب‌رسان، بام فرشته، ياخچيان، استانداري، مرزداران، ميدان ساعت و باغميشه تشكيل مي‌دهد. محله‌هايي كه اگرچه به اندازه مناطق بالاشهر تبريز لوكس و رويايي به نظر نمي‌رسد، اما از موقعيت جغرافيايي مناسب و قيمت پايين‌تري برخوردار است.

مناطق ارزان‌قيمت ملكي، به‌عنوان آخرين گزينه خريد يا رهن و اجاره ملك در تبريز، در غرب و جنوب اين شهر قرار دارد. با كمي جست و جو در محله‌هاي بهار، آزادي، حافظ، باغ ميثم، استاد جعفري،‌ امام خميني، كوي سهند و انديشه احتمالا بتوانيد آپارتماني متناسب با بودجه خود پيدا كنيد. در كوي سهند كه از مناطق خوش آب و هوا و ارزان‌قيمت تبريز است آپارتمان‌هاي كوچك متراژ راحت‌تر پيدا مي‌شود.

از آنجا كه انتخاب محل زندگي و خريد خانه در تبريز نيازمند اطلاعات دقيق است، ما پيشنهاد مي‌كنيم با مشاوران املاك دلتا تماس بگيريد. براي آگاهي از قيمت ملك در تبريز از سامانه املاك دلتا ديدن كنيد.

خريد آپارتمان در تبريز

نكاتي كه شايد در مورد تبريز ندانيد:

  • نخستين چاپخانه‌ي سربي با حروف عربي و فارسي در سال ۱۱۹۵ هجري شمسي در محله ويجويه تبريز تاسيس شد.
  • «سينما سولي» اولين سينماي ايران است كه در زمستان ۱۲۷۹ شمسي و ۵ سال بعد از اختراع سينما توسط برادران لومير در تبريز تاسيس شد.
  • در سال ۱۳۰۳ شمسي، جبار باغچه‌بان نخستين مدرسه كر و لال‌ها را در تبريز تاسيس و فرصت يادگيري را براي كودكان ناشنوا فراهم كرد.

سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۵ شهر تبريز را به دليل داشتن خطوط هوايي پيشرفته، طبيعت زيبا و امكانات متنوع به عنوان يكي از زيباترين، توسعه يافته‌ترين و مدرن‌ترين شهرهاي ايران معرفي كرد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ دى ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۵۳:۴۹ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : ---
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی