مجله دلتا
مجله دلتا
داده‌هاي آماري وزارت راه و شهرسازي و اطلاعات تكميلي بانك مركزي نشان مي‌دهد تا پايان دي ماه امسال، بيشترين رشد قيمت در 22 منطقه شهر تهران، مربوط به مناطق 18 تا 20 بوده است.
بهترين مناطق تهران براي خريد خانه

با توجه به اينكه تورم سالانه در ايران ۴۰ درصد اعلام شده است، سرمايه‌گذاري در بازار يا منطقه‌اي بهينه خواهد بود كه همين مقدار رشد قيمت را نيز داشته باشد. با اين حال، سرمايه‌گذاران ترجيح مي‌دهند بازار‌ها از قدرت نقدشوندگي بهتري هم برخوردار باشند و پس از خريد، تقاضايي براي فروش آن هم وجود داشته باشد. داده‌هاي آماري وزارت راه و شهرسازي و بانك مركزي نشان مي‌دهد در ۱۰‌ ماه امسال بيشترين رشد قيمت در ميان ۲۲ منطقه شهر تهران مربوط به مناطق ۱۸ تا ۲۰ تهران بوده است و اين مناطق از ديد متقاضيان، بهترين مناطق تهران براي خريد خانه و كسب سود بوده‌اند.

به‌گزارش مجله دلتا اين اطلاعات نشان مي‌دهد قيمت هر واحد آپارتمان در منطقه ۲۰ تهران تا پايان دي‌ماه امسال به‌طور ميانگين ۶۰.۶ درصد افزايش يافته و از ۴ ميليون‌ و ۴۷۰ هزار تومان به ۷ميليون‌ و ۱۸۲هزار تومان در پايان دي ماه رسيده؛ اين بالاترين ميزان رشد در كل تهران است. با اين حال بايد دقت كرد كه جمع كل معاملات انجام شده در منطقه ۲۰ تهران نسبت به ساير مناطق به‌ مراتب كمتر بوده و اين منطقه از اين نظر، رتبه ۱۶ را در بين ديگر مناطق تهران دارد، زيرا تعداد كل معاملات انجام شده در اين منطقه ۱۸۵ معامله بوده كه اين مقدار به‌مراتب كمتر از معاملاتي است كه در منطقه ۵ تهران انجام مي‌شود.

پس از منطقه ۲۰، بيشترين رشد قيمت مسكن در ۱۰‌ ماه امسال به منطقه ۱۹ مربوط است. قيمت هر واحد آپارتمان در اين منطقه به‌طور ميانگين ۴۰.۲ درصد رشد كرده و از ۵ ميليون ‌و ۷۱۲ هزار تومان به ۸ ميليون تومان رسيده؛ با اين حال تعداد معاملات انجام شده در اين منطقه كمترين ميزان در كل مناطق تهران را داشته است.

بعد از مناطق ۲۰ و ۱۹ رتبه سوم بيشترين رشد قيمت مربوط به منطقه ۱۸ است كه طي آن ميانگين قيمت تا پايان اولين ماه زمستان، ۳۷.۴ درصد رشد كرده و از ۴ ميليون و ۷۲۲ هزار تومان به ۶ ميليون و ۴۸۹ هزار تومان رسيده است. مجموع كل معاملات انجام شده در اين منطقه نيز به نسبت ساير مناطق كمتر است؛ به‌طوري كه جمع كل معاملاتي كه در دي ماه در اين منطقه انجام شده ۱۸۲ معامله بوده كه از اين نظر اين منطقه در رتبه ۱۷ قرار گرفته است.

اما شايد از بهترين مناطق تهران براي خريد خانه منطقه ۱۰ باشد؛ زيرا هم حجم معاملاتي كه در اين بازار انجام مي‌شود به نسبت مناطق ۱۸ تا ۲۰ بيشتر است و هم ميزان رشد قيمت در اين منطقه بالاتر از ميانگين رشد قيمت مسكن است. آمار‌ها نشان مي‌دهد قيمت هر متر آپارتمان در اين منطقه به‌طور ميانگين از ابتداي سال تاكنون ۳۴.۷ درصد رشد كرده و در عين حال فقط در دي‌ماه امسال ۷۲۰ معامله در اين منطقه انجام شده و اين منطقه از نظر رتبه نقدشوندگي در رتبه ۴ بازار مسكن قرار گرفته است.

بيشترين مقدار معاملات

آمارهاي موجود از تعداد معاملات انجام شده در همه مناطق شهر تهران نشان مي‌هد كه بيشترين ميزان معاملات مربوط به منطقه ۵ است؛ به‌طوري‌كه فقط در دي ماه امسال جمعا ۱۶۶۱ معامله در اين بازار انجام شده و اين منطقه از نظر نقدشوندگي بالاترين رتبه را در سطح شهر تهران در اختيار دارد. بعد از منطقه ۵ با فاصله زياد منطقه ۲ پرمعامله‌ترين منطقه از نظر معاملات ملكي است و در دي ماه امسال جمعا ۹۳۷ معامله در اين منطقه انجام شده است. پس از منطقه ۲ مناطق ۴ تا ۱۰ و ۱۴ بيشترين ميزان معاملات را در كل تهران در اختيار دارند و از نظر نقدشوندگي بهترين عملكرد را دارند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۴۹:۰۲ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
منيريه از محله‌هاي گران‌قيمت منطقه 11 شهرداري تهران است كه در مركز پايتخت قرار گرفته و بسياري آنجا را با بورس لوازم ورزشي مي‌شناسند.
خريد آپارتمان در منيريه

محله منيريه از محله‌هاي اصيل و مركزي تهران است كه در منطقه ۱۱ قرار دارد. بسياري اين محله را  بورس لوازم و تجهيزات ورزشي مي‌شناسند و گذر بسياري از ورزشكاران حداقل يك‌بار براي خريد ابزار ورزشي به اين محله افتاده است. اين محله از شمال به خيابان امام خميني، از غرب به خيابان كارگر، از جنوب به خيابان معيري و ابوسعيد و از شرق به خيابان وحدت اسلامي محدود شده است.  قيمت خريد خانه در منيريه براساس آمار آذرماه ۹۸ نزديك به ميانگين قيمت مسكن در منطقه ۱۱ بوده است، از اين رو محله منيريه جزو مناطق گران اين منطقه به شمار مي‌رود. مجله دلتا اين بار در محله‌گردي خود به منيريه رفته است. با ما همراه باشيد.

منيريه در گذشته

در زمان قاجار، محله‌ منيريه يكي از محله‌هاي اعيان‌نشين شهر تهران به شمار مي‌رفته است. اين محله شامل باغ‌ها و اراضي متعلق به منيرالسطنه همسر ناصرالدين شاه قاجار بوده و  خود او نيز در عمارتي در اين محله ساكن بوده است. نام اين محله از نام منير السلطنه برگرفته شده است.

دسترسي به منيريه

محله منيريه تهران از شمال به خيابان شيخ هادي، از غرب به خيابان حر، از طرف جنوب به محله اميريه و از سمت شرق به محله سنگلج منتهي مي‌شود. اين محله از لحاظ دسترسي به وسايل حمل‌و نقل عمومي وضعيت نسبتا خوبي دارد. خط اتوبوسراني ميدان تجريش_راه آهن در اين محله ايستگاه دارد. علاوه بر ايستگاه مترو منيريه واقع در خط قائم_آزادگان، دو ايستگاه متروي حسن آباد و دانشگاه امام علي در اين محدوده قرار گرفته‌ است. ضمن اينكه از دو خيابان كارگر جنوبي و خيابان وليعصر دسترسي مناسبي به محله منيريه وجود دارد. خيابان هاي امام خميني، وحدت اسلامي و حسن‌آباد از خيابان‌هاي مهم محله منيريه است كه دسترسي مناسبي را به محله‌هاي اطراف فراهم مي‌كند.

ديگر خيابان‌هاي مهم منيريه:

  • خيابان ابوسعيد
  • خيابان معيري
  • خيابان اسدي منش
  • خيابان كرماني
  • خيابان شعاع

محله منيريه

مراكز تجاري و تفريحي

همان‌طور كه گفته شد خيابان منيريه بورس لوازم ورزشي در تهران محسوب مي شود . بسياري از برندهاي ورزشي مطرح در اين منطقه نمايندگي دارند و چندين مركز خريد از جمله كاوه، تابان، حكمت ايرانيان و … در اين محله به فروش لوازم ورزشي مي‌پردازند. علاوه بر خيابان منيريه، خيابان‌ها و فرعي‌هاي اطراف آن مملو از بوتيك‌ها و مغازه‌هاي عرضه پوشاك مردانه و زنانه است.

فرهنگسراي ابوسعيد در نزديكي ميدان منيريه از مراكز فرهنگي محله منيريه است. مجتمع تفريحي تجاري چارسو كه در خيابان جمهوري قرار دارد، به اين محله نزديك است و علاقه‌مندان مي‌توانند از سينماي آن استفاده كنند.

خريد خانه در منيريه

بافت فرسوده در اين محله زياد به چشم مي‌خورد؛ اما از آنجا كه در سال‌هاي اخير روند ساخت و ساز آپارتمان در اين محله سير صعودي داشته، علاوه بر خانه‌هاي ويلايي و حياط‌دار، آپارتمان‌هاي نوساز و مجتمع‌هاي مسكوني را در منيريه خواهيد ديد. در حالي‌كه ميانگين قيمت خانه در آذر ماه سال ۹۸ در منطقه يازده تهران ۹ ميليون و ۲۰۰ هزار تومان بوده، در محله منيريه قيمت هر مترمربع خانه به طور ميانگين ۸ ميليون و ۹۵۵ هزار تومان برآورد شده است. با بررسي اين محله با ساير محلات منطقه يازده، اين محله جزء يكي از محله‌هاي گران قيمت منطقه ۱۱ محسوب مي‌شود. با مراجعه به سايت املاك دلتا اولين وب سايت ملكي در ايران مي‌توانيد با صرف زمان اندك به آپارتمان دلخواه خود دست پيدا كنيد. براي اطلاع دقيق از آخرين قيمت خريد آپارتمان در منيريه ايـــنجــــا كليك كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۳۲:۵۶ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
محله كامرانيه از محله‌هاي قديمي و البته مدرن شهر تهران است كه امكانات قابل‌توجه آن، اين محله را در بين متقاضيان خريد خانه در شمال تهران محبوب كرده است.
خريد آپارتمان در كامرانيه

كامرانيه از محله‌هاي گران‌قيمت شمال تهران است كه در ۳ كيلومتري شرق تجريش قرار دارد. اين محله كه خياباني به همين نام را در دل خود جاي داده است، از شمال با خيابان نياوران، از جنوب با بزرگراه صدر، از شرق با فرمانيه و حصاربوعلي و از غرب با چيذر و دزاشيب همسايه است. بافت غالب محله كامرانيه نوساز و صد البته لوكس است، اما از آنجا كه كامرانيه مانند ديگر توابع شميرانات در گذشته بافتي روستايي داشته است، در كوچه‌ها و خيابان‌هاي اين محله هنوز آثاري از بافت سنتي ديده مي‌شود. به دليل قرار گرفتن اين منطقه در دامنه ارتفاعات شمالي تهران، اولين مزيت خريد آپارتمان در كامرانيه برخورداري از آب‌وهواي تازه است. مجله دلتا در محله‌گردي خود اين بار به سراغ محله كامرانيه رفته است. با ما همراه باشيد.

كامرانيه در گذشته

در معرفي كوتاهي از كامرانيه گفته مي‌شود كه اراضي اين محله در گذشته جزو مايملك كامران‌ميرزا، فرزند سوم ناصرالدين‌شاه قاجار بوده‌ است و نام كامرانيه نيز از نام او گرفته شده‌ است. جالب است بدانيد كه نخستين خط تلفن شهر تهران در كامرانيه نصب شد و ناصرالدين شاه با دارالحكومه تهران صحبت كرد.

دسترسي به كامرانيه

 اگر با خودروي شخصي قصد تردد در كامرانيه را داريد، اين دسترسي براي شما از طريق بزرگراه طبقاتي صدر آسان خواهد بود؛ ضمن آنكه محله كامرانيه محدوديت ترافيكي ندارد. راه‌اندازي خط ۳ متروي تهران، رفت و آمد به اين محله را بيشتر از گذشته آسان كرده است. دو ايستگاه متروي نوبنياد و شهيد باهنر در اين خط شما را به اين محله خواهد رساند.

از خطوط اتوبوسراني فعال در اين محله نيز مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

  • مبدا پايانه لاله، مقصد پايانه شهيد افشار
  • مبدا شهرك صدف، مقصد بلوار صبا
  • مبدا ميدان ازگل، مقصد پايانه تجريش
  • مبدا شهرك قائم، مقصد پايانه تجريش

در صورت نياز به سوخت مي‌توانيد به جايگاه‌هاي شماره ۱۳۴ صاحبقرانيه، شماره ۲۷ پاسداران، شماره ۲۸ نياوران و پمپ بنزين اسدي مراجعه كنيد.

محله كامرانيه

مراكز خريد

دسترسي آسان ساكنان كامرانيه به مراكز خريد، يكي از مزاياي خريد آپارتمان در اين محله است. از مراكز خريد شاخص كامرانيه مي‌توان به مجتمع‌هاي اداري و تجاري زير اشاره كرد كه البته سطح قيمت در آن‌ها نسبتا بالا است.

  • مركز خريد كوه نور
  • مجتمع تجاري درياي نور
  • مجتمع تجاري اداري روما سنتر
  • مجتمع تجاري اداري شووان
  • مجتمع بام سنتر كامرانيه

مراكز تفريحي

بوستان امام علي، از قديمي‌ترين بوستان هاي اين محله، در سال ۱۳۸۳ احداث شده است. علاوه بر آن، پارك نياوران و پارك جمشيديه نيز كه در نزديكي اين محله واقع شده‌اند، مي‌توانند از گزينه‌هاي سپري كردن اوقات فراغت در اين محله باشند.

مكان‌هاي شاخص كامرانيه

  • سفارت ونزوئلا
  • سفارت ليبي
  • سفارت ايرلند
  • سفارت اسلووني
  • اقامتگاه سفير جمهوري چك
  • سازمان همكاري اقتصادي
  • بيمارستان دامپزشكي تهران

خريد آپارتمان در كامرانيه

كامرانيه به دو بخش شمالي و جنوبي تقسيم مي‌شود؛ به شمال چهارراه كامرانيه (تقاطع بلوار اندرزگو، خيابان فرمانيه و خيابان كامرانيه) كامرانيه شمالي و به جنوب اين چهارراه، كامرانيه جنوبي مي‌گويند. بافت غالب خيابان كامرانيه شمالي تجاري و اداري است و برج‌ها و ساختمان‌هاي مرتفع بسياري در اين محدوده قرار دارند. با نزديك شدن به قسمت جنوبي محله و حد فاصل خيابان كامرانيه و ديباجي جنوبي، از بافت تجاري كاسته شده و محله چهره‌اي مسكوني به خود مي‌گيرد. همانطور كه گفته شد محله كامرانيه از محله‌هاي مرفه‌نشين كلانشهر تهران به شمار مي‌رود، از اين رو قيمت خريد ملك در كامرانيه بالا است. خيابان هاي كامرانيه شمالي، كامرانيه جنوبي، شيباني، كاوه، ثروتي و … از خيابان‌هاي مهم و پرطرفدار كامرانيه براي سكونت و فعاليت‌هاي تجاري است. با مراجعه به سايت املاك دلتا اولين وب سايت ملكي در ايران مي‌توانيد با صرف زمان اندك به آپارتمان دلخواه خود دست پيدا كنيد. براي اطلاع دقيق از آخرين قيمت خريد آپارتمان در كامرانيه ايـــنجــــا كليك كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۲۹:۵۲ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
مالكان واحدهاي لوكس در مناطق شمالي تهران در شرايطي كه موفق به فروش ملك خود نشده‌اند، ترجيح مي‌دهند واحدهاي خود را به بازار اجاره عرضه كنند.
اجاره آپارتمان در شمال تهران
واسطه‌هاي ملكي معتقدند عدم تناسب ميان عرضه و تقاضا در بازار اجاره آپارتمان در منطقه يك پايتخت، سبب شده است كه بازار اجاره آپارتمان در شمال تهران از دو جنبه دچار سردرگمي شود.

 به گزارش مجله دلتا، بررسي آگهي‌هاي موجود در بازار اجاره آپارتمان مسكوني در منطقه يك و شمالي‌ترين محدوده تهران نشان مي‌دهد عمده آگهي‌هاي موجود در اين بازار هم اكنون از نوع غيرمصرفي و كاملا لوكس است. اين در حالي است كه عمده متقاضيان موجود در بازار اجاره در اين فصل، در جست‌وجوي آپارتمان‌هاي مصرفي با مساحت ۸۰ تا ۱۲۰ مترمربع هستند. اين تنها مشكل بازار اجاره‌بهاي مسكوني در منطقه يك نيست؛ مشكل ديگري كه واسطه‌هاي ملكي آن را شناسايي كرده‌اند، اين است كه متقاضيان اجاره آپارتمان‌هاي لوكس عمدتا خواهان اجاره بلندمدت اين آپارتمان‌ها هستند، در حالي كه موجران تمايلي به اجاره براي مدت بيشتر از يك سال نشان نمي‌دهند. نامشخص بودن سرنوشت قيمت مسكن سبب شده موجران نيز درباره آينده نرخ اجاره‌ كه از قيمت مسكن تاثير مي گيرد ، دچار ابهام شوند.

هر چند به اعتقاد كارشناسان، اجاره‌بها در اغلب مناطق شهر تهران اكنون در سقف مورد انتظار است و جز نوسان جزئي، انتظاري براي رشد قابل توجه بهاي رهن و اجاره در ماه‌هاي پيش رو وجود ندارد، اما با اين حال موجران املاك لوكس نگران هستند كه با انعقاد قرارداد دو ساله، متضرر شوند. واسطه‌هاي ملكي معتقدند انعقاد قراردادهاي بيش از يكسال اگرچه در اغلب نقاط بازار اجاره متداول نيست، اما در گروه املاك لوكس، چنين امري از سال‌هاي گذشته نيز متداول بوده و بنا به تقاضاي مستاجر، موجران با اين پديده راه مي‌آمدند. اما در هفته‌هاي اخير اين تقاضاي مستاجران با پاسخ منفي موجران روبه‌رو مي‌‌شود. مالكان آپارتمان‌هاي لوكس نيز عمدتا از بنيه مالي خوبي برخوردارند و اصراري به اجاره آپارتمان خود به هر قيمت ممكن ندارند و حاضرند ماه‌ها صبر كنند تا بتوانند با شرايط مطلوب خود، قرارداد اجاره را منعقد كنند. در جدول زير قيمت اجاره آپارتمان در شمال تهران ارائه شده است. شما مي‌توانيد با مراجعه به سايت دلتا اولين وب‌سايت ملكي كشور در كوتاه‌ترين زمان ممكن به آپارتمان دلخواه خود دست پيدا كنيد.

قيمت آپارتمان شمال تهران


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۱۲:۰۵ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
بانك مركزي آمار خريد و فروش مسكن در دي ماه 98 را منتشر كرده است. در اين گزارش گران ترين و ارزان ترين مناطق پايتخت بررسي شده است.
آمار خريد و فروش مسكن

آمار خريد و فروش مسكن در دي ماه ۹۸ نشان مي‌دهد كه در اين ماه گران‌ترين خانه‌هاي پايتخت در منطقه يك با ميانگين قيمت هر مترمربع ۳۰ ميليون و ۱۶۴ هزار تومان معامله شده است. منطقه ۱۸ نيز با ميانگين ۶ ميليون و ۵۲۹ هزار و ۶۰۰ تومان در هر مترمربع ارزان‌ترين منطقه پايتخت بوده است.

به گزارش مجله دلتا بانك مركزي اخيرا گزارشي از وضعيت بازار معاملات مسكن در شهر تهران در دي ماه ۹۸ منتشر كرده است. اين گزارش نشان مي‌دهد كه متوسط قيمت هر مترمربع مسكن در شهر تهران به ۱۳ ميليون و ۸۰۹ هزار تومان رسيده است كه اين قيمت به نوعي يك ركورد محسوب مي‌شود. مقايسه قيمت هر مترمربع مسكن در دي ماه امسال با ماه گذشته و مدت مشابه سال گذشته نشان مي‌دهد كه قيمت به ترتيب با رشد ۲.۱ درصدي و ۴۰.۹ درصدي روبه‌رو شده است.

معامله بيش از ۱۰.۶ هزار مسكن

جهش چشمگير قيمت مسكن در دي ماه امسال نه فقط افت معاملات را در پي نداشته ، بلكه در اولين ماه زمستان معاملات، رشد دوباره‌اي را تجربه كرده است. تعداد معاملات در دي ماه امسال با رشد ۱۲.۱ درصدي در مقايسه با ماه گذشته به ۱۰ هزار و ۶۸۷ مورد افزايش يافته است. اين ميزان معامله مسكن در دي ماه باعث شد تا اولين ماه زمستان به لحاظ تعداد معاملات مسكن در سال ۹۸ در رتبه دوم قرار بگيرد. همچنين تعداد معاملات مسكن در دي ماه امسال در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۹ درصدي داشته است.

گران ترين خانه هاي معامله شده مربوط به كدام منطقه پايتخت بوده است؟

گران‌ترين خانه‌هاي معامله شده پايتخت در دي ماه امسال مربوط به منطقه يك بوده و در اين منطقه ميانگين قيمت هر مترمربع مسكن معامله‌شده ۳۰ ميليون و ۱۶۴ هزار تومان گزارش شده است. عنوان ارزان‌ترين منطقه پايتخت نيز به منطقه ۱۸ با متري ۶ ميليون و ۵۲۹ هزار و ۶۰۰ تومان اختصاص يافته است.

آمار خريد و فروش مسكن همچنين نشان مي‌دهد بيشترين ميزان معاملات مربوط به منطقه ۵ تهران با هزار و ۷۳۹ مورد معامله بوده و كمترين ميزان معاملات مسكن هم به منطقه ۱۹ با ۸۱ مورد معامله اختصاص داشته است.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۰۷:۴۱ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
كارشناسان معتقدند در شرايطي كه حوزه‌هايي مانند طلا و ارز سوددهي چنداني ندارد، بازار مسكن مي‌تواند جذاب‌ترين بازار براي سرمايه‌گذاري باشد.
بهترين سرمايه گذاري

عضو هيات مديره انجمن انبوه‌سازان تهران گفت: در شرايطي كه بازار ارز و سكه توسط تيم اقتصادي دولت كنترل مي‌شود و بورس نيز بازده چنداني ندارد؛ سرمايه گذاري در بخش مسكن به منظور حفظ سرمايه مي تواند بهترين سرمايه گذاري در ايران باشد.

به گزارش مجله دلتا حسن محتشم اظهار كرد: به هر حال نقدينگي بازارها سمت و سويي پيدا مي‌كند و نمي‌تواند ايستا باشد. باتوجه به شرايطي كه بازارهاي موازي با آن روبه‌رو است، سرمايه‌ها آهسته به سمت بازار مسكن سرازير مي‌شود و طبيعي است كه افزايش معاملات و تغيير قيمت‌ها را در پي داشته باشد.

اين كارشناس بازار مسكن با اشاره به افزايش ۶.۸ و ۳ درصدي قيمت مسكن شهر تهران طي دو ماه اخير گفت: تغيير قيمت، غيرمنتظره نبود؛ چرا كه اوايل امسال قيمت حدود ۱۲۰ درصد افزايش داشت و بعد بازار ملك عقب‌نشيني كرد. اما اكنون با نزديك شدن به شب عيد مانند هميشه، معاملات افزايش مي يابد.

محتشم خاطرنشان كرد: بازار مسكن معمولا از نيمه دوم بهمن ماه راه مي‌افتاد ولي امسال دو ماه زودتر رونق گرفت. با توجه به محدوديت ساير بازارها، بخش مسكن بيشتر خود را نشان مي‌دهد. از تيرماه امسال تاكنون قيمت مسكن در تهران ۵۰۰ هزار تومان در هر متر مربع افزايش داشته كه عدد قابل توجهي است.

وي با بيان اين‌كه متقاضيان واقعي در اين شرايط روز به روز توان خود را از دست مي‌دهند، گفت: دولت بايد براي احداث واحدهاي كوچك اقدام كند. افزايش وام هم كفايت نمي‌كند؛ زيرا آن‌قدر قيمت‌ها بالا رفته است كه افزايش وام پاسخگو نيست. مي‌بينيم كه در تهران خيلي از افراد به دليل ناتواني در پرداخت اجاره مسكن مهاجرت مي‌كنند؛ چرا كه در شرايط ركود تورمي، هرچه كار كنند درآمدها هدر مي‌رود.

اين عضو هيات مديره انجمن انبوه‌سازان درباره پيش‌بيني از قيمت مسكن در سال آينده افزود: به نظر مي‌آيد بازار مسكن رشد ملايم قيمت را تجربه كند. در دو ماه باقي مانده تا پايان سال ، تعداد معاملات بيشتر شده و به تبع آن، قيمت‌ها احتمالا اندكي بالا مي‌رود. به هر حال مجموعه‌اي از عوامل همچون مصالح ساختماني، زمين و خدمات، قيمت مسكن را تشكيل مي‌دهد. امسال سرعت رشد قيمت مسكن نسبت به سال قبل كاهش داشته و رشد سال آينده هم به همين منوال خواهد بود.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۵۴:۳۵ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
با وجود كاهش خانه‌هاي خالي در تهران از 500 هزار واحد در سال 95 به كمتر از آن در سال 98، باز هم ميزان عرضه مسكن تقريبا ۱۰ برابر معاملات قطعي است.
افزايش قيمت آپارتمان در سال 99

با نزديك شدن به پايان سال ۹۸ و شروع سال جديد بسياري از خريداران مسكن اين دغدغه را دارند كه با افزايش قيمت آپارتمان در سال ۹۹ مواجه خواهند شد يا خير.

به گزارش مجله دلتا طبق آمار سال ۹۵ حدود ۵۰۰ هزار واحد مسكوني در تهران خالي بوده و بنا به گفته محمود محمودزاده، معاون وزير راه و شهرسازي، اگر آمار تازه‌اي گرفته شود احتمالا واحدهاي خالي كمتر نيز شده است. با اين حال نگاهي به آگهي‌هاي فروش مسكن و آگهي‌هاي موجود در دفاتر املاك نشان مي‌دهد كه عرضه مسكن تقريبا ۱۰ برابر معاملات قطعي است. بيشترين تعداد آپارتمان‌هاي خالي در شمال و شمال غرب تهران قرار دارند كه در گروه متراژي ۸۰ متر مربع به بالا جاي گرفته‌اند و متقاضيان واقعي توان خريد آن‌ها را ندارند. از طرف ديگر، تعداد واحدهاي مسكوني در پروانه‌هاي ساختماني امسال در مقايسه با سال گذشته كاهش ۱۱ درصدي داشته است.

كارشناسان در تشريح آينده بازار مسكن با وجود عرضه‌ واحد هاي مسكوني كه متقاضي كمي دارند در كنار كاهش صدور پروانه‌هاي ساخت‌و‌ساز، مي‌گويند: هرچند تعداد واحدهاي مسكوني در پروانه‌هاي ساختماني امسال به حدود ۴۳ هزار واحد مي‌رسد، اما اگر اين عدد را با تعداد معاملاتي كه در مقايسه با سال گذشته افت ۴۳ درصدي داشته مقايسه كنيم، مي‌بينيم كه اوضاع ساخت و ساز چندان هم بد نيست.

منتظر گراني مسكن باشيم؟

در گزارش اخير وزارت راه و شهرسازي از وضعيت بازار مسكن در دي‌ماه امسال، ميانگين قيمت مسكن در تهران ۱۳ ميليون و ۸۸۲ هزار تومان در هر متر مربع  اعلام شد كه در مقايسه با سال گذشته ۴۲ درصد افزايش داشته است. رشد قيمت‌ها در حالي روي داده  كه خريد و فروش مسكن در دي‌ماه بيش از ۱۰۰ درصد در مقايسه با ماه‌هاي گذشته افزايش پيدا كرده است. با توجه به شرايط اقتصادي كشور كه در برخي موارد از اصول رايج در دنيا تبعيت نمي‌كند، به قطعيت نمي‌توان احتمال رشد قيمت‌ها را رد كرد؛ اما با توجه به شرايط موجود مي‌توان گفت كه چشم‌انداز بازار مسكن در مقايسه با سال گذشته آرام‌تر خواهد بود.

از ديگر دلايل رد شدن فرضيه جهش قيمت مسكن در آينده و افزايش قيمت آپارتمان در سال ۹۹ به ظرفيت بازار مربوط مي‌شود. قيمت مسكن از فروردين ۹۶ تاكنون ۲۲۰ درصد رشد داشته در حالي كه توان متقاضيان تا ۳۰ درصد بالا رفته است. به‌عبارتي، قدرت خريد متقاضيان مصرفي در كوتاه‌مدت به اين قيمت‌ها نمي‌رسد؛ بنابراين بازار مسكن بايد شاهد ثبات قيمت در ۱۰ تا ۱۲ فصل آينده باشد؛ زيرا بازاري كه خريدار نداشته باشد فقط مي‌تواند با توجه به رشد بازارهاي موازي دچار افزايش قيمت اسمي شود. تا زماني كه قيمت‌ها به كف نرسد و با توان متقاضيان در حالت تعادل قرار نگيرد نمي‌توان ظرفيت رشد قيمت براي بخش مسكن متصور شد.

پيشنهاد مطالعه: “نوسان هاي بازار مسكن متاثر از اخبار هيجاني”


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۴۷:۵۹ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
پونك به معناي كوچه‌هاي پونه از محله‌هاي پرطرفدار منطقه 5 پايتخت براي سكونت است.
خريد آپارتمان در پونك

محله پونك از محله‌هاي شمال غرب تهران است كه بخش اعظم آن در منطقه ۵ و بخش كوچكي از آن در منطقه ۲ شهرداري تهران قرار دارد. آب و هواي مناسب پونك به همراه پارك‌ها و فضاهاي سبز، بافت نوساز و مقاوم‌ و دسترسي آسان آن به وسايل حمل‌ونقل عمومي، بازار مسكن اين محدوده را هميشه پررونق نگه داشته و خريد آپارتمان در پونك را در اولويت بسياري از افراد قرار داده است. مجله دلتا اين بار در محله‌گردي خود به پونك رفته است. با ما همراه باشيد.

پونك از غرب با جنت‌آباد و بزرگراه شهيد ستاري و از شرق با دره پونك و شهرك غرب كه در انتها به بزرگراه شهيد اشرفي اصفهاني مي‌رسد، همسايه است. همچنين اين محله از شمال به محله حصارك و از جنوب به محله باغ فيض و بزرگراه شهيد همت، منتهي مي‌شود. خيابان سيمون بوليوار و محله چهارديواري از همسايگان شمال غربي پونك هستند.

پونك در گذشته

ساختار شهري و جديد پونك كه در گذشته يك روستا با توتستان‌هايي وسيع در خارج از تهران بوده، از نيمه‌هاي دوره پهلوي دوم شكل گرفت. توسعه شهري در آن زمان بسياري از روستاهاي خوش و آب و هواي شمال تهران مانند پونك را جزيي از بافت تهران كرد. در چهل سال گذشته نيز با ساخت و ساز گسترده‌اي كه در پونك انجام شده، ساختمان‌ها و برج هاي مرتفع زيادي در اين محله متولد شده‌اند.

مراكز تفريحي و تجاري

پارك نهج‌البلاغه در بخشي از پونك قرار دارد. اين پارك با برخورداري از امكاناتي مانند مسجد، پاركينگ ۷۵۰ واحدي، ۴۰ سرويس بهداشتي، فضاهاي جانبي براي استراحت خانواده‌ها و سه مجموعه بازي براي كودكان ميزبان گردشگران است. علاقه‌مندان پرواز نيز مي‌توانند در سايت پرواز پاراگلايدر در محدوده محله پونك در انتهاي غربي خيابان سيمون بوليوار آموزش ببينند و پرواز را تجربه كنند. پارك فراز در حاشيه بزرگراه ستاري در محدوده محله پونك واقع است و از نظر محوطه‌سازي و نورپردازي چيزي از پارك نهج‌البلاغه كم ندارد. پاساژ تيراژه كه سرزمين عجايب تيراژه يك در آن واقع‌شده، مكان بسيار مفرحي براي كودكان و بزرگ‌سالان است. همچنين پرديس سينمايي زندگي با ۵ سالن در اين محله به رشد فرهنگي و تفريحي اين منطقه كمك كرده است.

پارك نهج البلاغه پونك

دسترسي به پونك

خوشبختانه محله پونك محدوديت ترافيكي ندارد و با وجود خيابان‌هايي مانند اشرفي اصفهاني، سيمون بوليوار، چهارديواري، ميرزابابايي، سردار جنگل، بلوار عدل و شهيد مخبري دسترسي به بزرگراه‌هاي همت، هاشمي رفسنجاني و حكيم آسان بوده و مشكلي براي تردد با خودروي شخصي نخواهيد داشت. در اين محله دسترسي به اتوبوس و تاكسي آسان بوده و با استفاده از خط اتوبوس تندرو مي توانيد در امتداد بلوار اشرفي اصفهاني تردد داشته باشيد. ايستگاه‌هاي تاكسي در نزديكي ميدان پونك حمل و نقل اين منطقه را پوشش مي‌دهد. محله پونك مترو ندارد، اما به ايستگاه مترو صادقيه نزديك است.

اجاره آپارتمان در پونك

در ميان محله‌هاي مختلف تهران، بازار رهن و اجاره آپارتمان در پونك هميشه رونق خود را داشته است و دليل آن هم وجود واحدهايي با متراژ ۷۰ تا ۱۵۰ مترمربع نيز در اين محله است. خانه‌هاي كمتر از ۱۰۰ مترمربع در اين محله طرفداران بسياري به‌ويژه در بين زوج‌هاي جوان دارد. شما با مراجعه به سايت املاك دلتا اولين وب سايت ملكي در ايران مي‌توانيد با صرف زمان اندك به آپارتمان دلخواه خود دست پيدا كنيد. براي اطلاع دقيق از آخرين قيمت خريد آپارتمان در ميرداماد ايـــنجــــا كليك كنيد
 

خريد آپارتمان در پونك

بافت غالب پونك مسكوني است و آن را مي‌توان در دو دسته ويلايي و آپارتماني جاي داد. با نوسازي و ساخت‌‌وسازي كه اكنون در اين محله در حال انجام است طبيعي است كه تعداد خانه‌هاي ويلايي از تعداد آپارتمان‌ها در اين محله كمتر باشد. از آنجا كه مساحت واحدهاي ويلايي در پونك بيش از ۲۰۰ متر مربع است؛ پيدا كردن واحدهاي مسكوني ويلايي با قيمت پايين در اين محله دشوار است.

محله پونك در مقايسه با بسياري از محله‌هاي تهران محله‌اي جوان است به همين دليل، آپارتمان‌هاي بالاي ۳۰ سال در اين منطقه به ندرت يافت مي‌شود.

هرچند خريد آپارتمان در پونك نيازمند بودجه متوسط رو به بالا است، اما در سال‌هاي اخير ساخت آپارتمان‌هاي كم متراژ در اين محله بالا رفته است؛ بنابراين اگر همچنان اصرار به خريد خانه در پونك داريد، مي‌توانيد شانس خود را روي اين واحدها امتحان كنيد. فراموش نكنيد بلوار كمالي ،خيابان اشرفي اصفهاني، بلوار عدل، بلوار هميلا و خيابان زيتون از محدوده‌هاي خوب پونك براي زندگي محسوب مي‌شوند. براي اطلاع دقيق از قيمت خريد آپارتمان در پونك اينجا كليك كنيد.

پيشنهاد مطالعه: براي اطلاع از شرايط خريد “خريد آپارتمان در جنت آباد” را مطالعه كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۸ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۶:۱۳:۵۸ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
با نزديك شدن به پايان سال، بازار مسكن پايتخت شرايط بهتري را از لحاظ رونق تجربه مي‌كند. در اين ميان مناطق 4 و 5 همچنان سرآمد مناطق پرتقاضا هستند.
آپارتمان در مناطق 4 و 5
هم‌اكنون دامنه قيمت پيشنهادي خريد و فروش آپارتمان در مناطق ۴ و ۵ ، دو منطقه شرقي و غربي تهران، نزد بنگاه‌هاي ملكي بين ۱۰ تا ۲۰ ميليون تومان است.

به گزارش مجله دلتا بيشترين معاملات ماهانه مسكن در طول سال‌هاي گذشته در مناطق ۴ و ۵ شهر تهران انجام شده و اين دو منطقه همواره در زمره سه منطقه پرتقاضاي بازار مسكن دسته‌بندي شده‌اند. در طول بيش از يك سال اخير هم اين مناطق همواره در رتبه يك و دوي مناطق پرمعامله قرار داشته و ابدا به رتبه سوم منتقل نشده‌اند. دامنه قيمت مسكن در اين دو منطقه با يك اختلاف جزئي به يكديگر نزديك است؛ البته با لحاظ اين موضوع كه قيمت مسكن در منطقه ۵ (محدوده غربي تهران) قدري بيشتر از قيمت آن در منطقه ۴ است.

نگاهي به ذخيره موجود آگهي‌هاي فروش نزد بنگاه‌ها در اين دو منطقه نشان مي‌دهد هم‌اكنون قيمت پيشنهادي فروش عمده آپارتمان‌هاي عرضه شده در اين بازار بين ۱۰ تا ۲۰ ميليون تومان است كه بر اساس امكانات، موقعيت قرارگيري و سن بنا، طيف متنوعي از آپارتمان‌ها را شامل مي‌شود. البته قيمت‌هاي بالاتر از اين طيف نيز به شكل محدود مشاهده مي‌شود كه عمدتا متعلق به آپارتمان‌هاي نوساز و اغلب كليدنخورده در اين مناطق است. برخي واسطه‌ها مدعي هستند كه قيمت پيشنهادي آپارتمان‌هاي نوساز افزايش يافته اما هنوز اين موضوع تمام آگهي‌هاي گروه‌هاي ديگر را در بر نگرفته است و در نتيجه جست‌وجوگران مناطق مصرفي مي‌توانند از ميان آپارتمان‌هاي ميان‌سال و قديمي، واحدي را با قيمت مناسب و متناسب با بودجه خود پيدا كنند. در جدول زير قيمت پيشنهادي آپارتمان در مناطق ۴ و ۵ ارائه شده است. شما با مراجعه به سايت املاك دلتا اولين وب سايت ملكي در ايران، مي‌توانيد با صرف زمان اندك به آپارتمان دلخواه خود دست پيدا كنيد.

قيمت آپارتمان در تهران


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۸ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۶:۰۱:۰۸ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
جشن ماهانه هلدينگ دلتا، شنبه پنجم بهمن‌ماه 98 برگزار و آژانس 5 به عنوان آژانس برتر دلتا در دي‌ماه 98 معرفي شد.
جشن ماهانه هلدينگ دلتا
جشن ماهانه هلدينگ دلتا با حضور محمد تقوي مدير عامل،  روز شنبه پنجم بهمن‌ماه برگزار شد. در اين مراسم، آژانس ۵ برترين آژانس دلتا در دي‌ماه ۹۸ معرفي شد و آژانس‌هاي ۲×۲ ، ۴۴ و ۸۵۰ به ترتيب مقام‌هاي دوم تا چهارم را كسب كردند.

به گزارش مجله دلتا محمد تقوي در اين مراسم با تشكر و قدرداني از مديران، سرپرستان و مشاوران آژانس ۵ و ديگر زيرمجموعه‌هاي هلدينگ دلتا اظهار داشت: ما باور داريم كه صداقت اولين اصل دلالي و واسطه‌گري است و دلال امين فروشنده و خريدار است. دلتا بر دو اصل صداقت و عدالت بنا شده و با اين دو اصل اداره مي‌شود.

اين مراسم ميزبان حسن دارايي‌زاده مديريت آژانس آ.ب.آ بود كه در سخناني كوتاه اظهار داشت: شغل ما دلالي است. دلال يعني دليل آورنده و اگر كسي در اين حرفه با صداقت رفتار كند به همه خواسته‌هاي خود مي‌رسد.

هلدينگ دلتا آژانس 5

پارسا تقوي معاون معاملاتي گروه دلتا نيز در جمع اعضاي هلدينگ دلتا به توانايي‌ها و ظرفيت‌هاي كاركنان اين مجموعه اشاره كرده و افزود: ما باور داريم كه مي‌توانيم. امروز افتخار ما اين است كه در مجموعه دلتا بانواني حضور دارند كه مانند آقايان در اين حرفه با قدرت و تلاش كار مي‌كنند.

پوريا كهنسال مدير معاملاتي آژانس ۵ دلتا و كارشناس ارشد حوزه مسكن هم با اشاره به تلاش دفتر مركزي دلتا در عملكرد بهتر آژانس‌هاي زيرمجموعه گفت: به لطف هلدينگ دلتا، اكنون ۱۸۰۰ نفر در اين هلدينگ به طور مستقيم و غير مستقيم مشغول فعاليت هستند. دلتا براي اول بودن و در رتبه اول ماندن هميشه تلاش داشته و كوشش و جديت كاركنان  دلتا در كنار يكديگر اين مجموعه را به برند اول كشور تبديل كرده است.

برترين هاي جشن ماهانه هلدينگ دلتا در دي‌ماه ۹۸ به شرح زير معرفي شدند.

مديران معاملات:

يعقوب‌زاده، اول ؛ كهنسال، دوم؛ سيار، سوم؛ سياوش، چهارم؛ موحد، پنجم؛ مهران، ششم

سرپرستان اول تا سوم دلتا:

نيكويي، اول؛ صدقي، دوم؛ خانم صوفي، سوم

مشاوران اول تا سوم دلتا:

كوين، اول؛ بشارت، دوم؛ سام، سوم

سرپرستان اول تا سوم آژانس دلتا ۵ :

نيكويي، اول؛ صدقي، دوم؛ خانم صوفي، سوم

مشاوران اول تا سوم آژانس دلتا ۵ :

كوين، اول؛ سام، دوم؛ خانم آسا، سوم


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۸ بهمن ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۵۲:۵۳ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : ---
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی