مجله دلتا
مجله دلتا
فعالان بازار مسكن مي‌گويند، كاهش 70 درصدي ميزان معاملات و ناتواني مردم براي خريدخانه كه منجر به عدم حضور آن‌ها در بازار مسكن شده است ، ارتباطي به قيمت بنزين ندارد.
پيش بيني قيمت مسكن
نشانه‌ها در بازار مسكن امسال از كاهش شديد توان خريد مردم حكايت دارد و پيش بيني قيمت مسكن در ماه‌هاي آينده بيان كننده وجود روند ركود غير تورمي است. در اين خصوص، نايب رئيس اتحاديه مشاوران املاك به تازگي اظهار داشته است كه سرمايه‌گذاري در خريد و فروش مسكن ديگر سودده نيست.
به گزارش مجله دلتا حسام عقبايي نايب رئيس اتحاديه مشاوران املاك با اشاره به هدف سرمايه‌گذاري در بازار مسكن گفت: افرادي با اين اميد كه مثلا در آذرماه ۹۸ خريد خود را از بازار مسكن انجام دهند و بهمن ۹۸ يا سال ۹۹ ملك خود را با سود بفروشند، وارد بازار معاملات مي‌شوند؛ در حالي كه اين برنامه و هدف آن‌ها با ركود غير تورمي موجود امكان پذير نيست و عايدي را در بازار مسكن نصيب آن‌ها نخواهد كرد.وي ادامه داد :
انتظار مي‌رود تا پايان تابستان ۹۹ ركود غير تورمي بازار مسكن ادامه يابد؛ از اين رو به خريداران مصرفي توصيه مي‌‌شود خريد خود را در بازار مسكن انجام دهند.
عقبايي در خصوص تاثيرپذيري بازار معاملات از قيمت بنزين و پيش بيني قيمت مسكن گفت: افزايش قيمت بنزين تاثيري بر بازار مسكن ندارد. از ابتداي سال ۹۸ تاكنون قيمت مسكن ۳۰ تا ۴۰ درصد در نقاط مختلف كشور كاهش يافته است، تا پيش از افزايش قيمت بنزين نيز همواره قيمت مسكن نزولي بوده و ميزان معاملات در هر ماه نسبت به ماه پيش از آن كاهش مي‌يافت. اين افت معاملات ناشي از كاهش توان خريد مردم است كه بسيار پيش از افزايش قيمت بنزين اتفاق افتاده است.

نايب رئيس اتحاديه مشاوران املاك تصريح كرد: فارغ از هر گونه نگاه سياسي،  قيمت مسكن سال گذشته و امسال به صورت نامتعارف، غير منطقي و ناموزون بالا رفت و بر اساس آمار مركز آمار ايران بيش از ۱۲۰ درصد افزايش يافت، اما بايد به اين نكته توجه شود كه به رغم افزايش قيمت بنزين، قيمت مسكن فعلا افزايش نمي يابد و در واقع اين ظرفيت در بازار مسكن وجود ندارد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۲:۵۸ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
محله كوي بيمه يكي از محله‌هاي خوش آينده پايتخت است كه در غرب تهران و در منطقه 5 قرار دارد.
خريد آپارتمان در كوي بيمه

محله كوي بيمه واقع در منطقه ۵ تهران با مساحتي بالغ بر ۰٫۶۹ كيلومتر مربع، از شمال به شهرك آپادانا، از جنوب به بزرگراه شهيد لشگري، از شرق به شهرك شهيد فكوري و از غرب به شهرك اكباتان محدود مي شود. اگر قصد خريد آپارتمان در كوي بيمه را داريد در اين مطلب با ما همراه شويد.

به گزارش مجله دلتا قرارگيري محله كوي بيمه در نزديكي اكباتان موجب شده تا شاخصه‌هاي مثبت آن كمتر ديده شود، اما اين محله با برخورداري از اماكن عمومي، فرهنگي و همچنين پارك‌ها و بوستان‌هاي زيبا و دسترسي راحت به ايستگاه‌هاي مترو و تاكسي همواره بهترين گزينه براي كارمندان و قشر متوسط بوده است.

كوي بيمه در گذشته

نام كوي بيمه از بيمه‌ تامين اجتماعي گرفته شده است. در زمان ساخت شهرك اكباتان ، كوي بيمه منطقه‌‌اي صنعتي و پر از كارخانه و كارگاه بوده و ساكنان چنداني هم نداشته است. در آن زمان، كوي بيمه و اكباتان با يك ديوار واقع در خيابان بيمه‌ پنجم از هم جدا مي‌شدند؛ به طوري‌كه هيچ كوچه‌اي از سمت كوي بيمه به اكباتان راه نداشته است. بعدها با اعتراضات اهالي كوي بيمه، اين ديوار خراب و اين اقدام به مرور موجب رشد، رونق و تغيير كاربري محله و مسكوني شدن آن مي‌شود.

خيابان‌هاي مهم كوي بيمه

خيابان‌هاي اصلي كوي بيمه به اين صورت نامگذاري شده‌اند: بيمه يكم خيابان شهيد رياحي، بيمه دوم خيابان آزمون نيا، بيمه سوم خيابان رستمي، بيمه چهارم خيابان فلسفي و بيمه پنجم خيابان عموييان. اين پنج خيابان، خيابان هاي اصلي شمالي_جنوبي اين محله هستند و همچنين خيابان شرقي_غربي اين محله خيابان شهيد عظيمي نام دارد.

دسترسي به كوي بيمه

اين محله محدوديت تردد و طرح زوج و فرد ندارد؛ بنابراين از لحاظ رفت و آمد با خودروي شخصي مشكلي نخواهيد داشت. كوي بيمه داراي يك ايستگاه مترو در ابتداي خيابان بيمه دوم است كه در مسير خط چهار مترو قرار دارد و يك ايستگاه ميان راهي است. اين ايستگاه از يك طرف به ايستگاه متروي اكباتان، از يك طرف به ايستگاه متروي ميدان آزادي و از يك طرف به ايستگاه خط متروي فرودگاه متصل مي‌شود.

مراكز مهم محله كوي بيمه

جدا از وجود مراكز هواپيمايي و بيمه بسيار در كوي بيمه، اين محله داراي يك مسجد، يك كتابخانه عمومي، يك بازار روز، دو بوستان، يك خانه سلامت و دو مجتمع ورزشي و يك ايستگاه مترو است. مسجد الله تنها مسجد محله كوي بيمه بوده و در بخش شمال غربي ميدان سالاري، ميدان مركزي كوي بيمه، واقع شده است. كتابخانه عمومي بيمه يكي از كتابخانه هاي عمومي بزرگ است كه در اين محله قرار دارد و در خيابان دوم بيمه واقع شده است. بازار ميوه و تره‌بار در كوي بيمه براي خريد اقلام مورد نياز منزل داراي تنوع عالي است. شما مي‌توانيد البسه مورد نياز خود را از پاساژ و مجتمع تجاري تنديس واقع در كوي بيمه خريداري كنيد. مجتمع تجاري تنديس در خيابان سوم بيمه قرار گرفته است. رستوران‌ها و فست فودهاي مختلفي نيز در نواحي اكباتان و بيمه واقع شده اند. اگرچه مغازه‌ها در كوي بيمه به تنهايي انواع و اقسام مايحتاج روزانه ساكنان اين محله را فراهم مي‌كنند، اما به لحاظ امكانات و خدمات مسلما اكباتان امتياز بالاتري دارد. دسترسي به اين امكانات و خدمات از جمله مجتمع، سينما مگامال و فروشگاه هايپر براي ساكنان كوي بيمه آسان است.

مراكز تفريحي

گلايل و مينا، بوستان‌هاي محله كوي بيمه هستند كه با ارائه فضاي سبز و وسايل بازي متعدد، مكان امن و مناسبي را براي بازي و تفريح كودكان فراهم كرده‌اند. بوستان زيبا و سرسبز گلايل كه در خيابان عظيمي قرار دارد، در سال ۱۳۶۹ تأسيس شده است. مساحت اين بوستان حدوداً ۹۹۷۳۰ متر مربع بوده و نكته جالب در مورد اين بوستان تنوع گونه هاي گياهي است كه در آن ديده مي شود. درخت‌هايي مانند چنار، بيد، سرو نقره‌اي، نوپا، سرو شيرازي، ماگنوليا، برگ بو، يوگا، ياس زرد، اسپيرم، دم موشي، هفت رنگ، نسترن و چمن را مي توان در اين بوستان مشاهده كرد. بوستان مينا نيز در خيابان بيمه چهارم واقع شده است.

قيمت ملك

دسترسي بي‌دردسر كوي بيمه به شهرك اكباتان، موجب شده است بسياري از اهالي اين محله به راحتي بتوانند از امكانات اين شهرك استفاده كنند. البته اين به آن معني نيست كه كوي بيمه كمبود امكانات دارد. چنانچه قصد خريد آپارتمان در اكباتان را داريد اما بودجه‌ شما به اين شهرك قد نمي‌دهد، خيلي دور نشويد و به اقامت در بيمه جدي‌تر فكر كنيد. اگرچه در حال حاضر قيمت‌هاي خريد آپارتمان در اكباتان بيشتر از خريد بيمه است، اما ساخت‌ و‌ سازهاي اين محل و برنامه بلندمدتي كه شهرداري براي بيمه چيده است، بعيد نيست حتي اين محدوده را از اكباتان هم در آينده گران‌تر كند. براي اطلاع دقيق از قيمت خريد آپارتمان در كوي بيمه اينجا كليك كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۹:۵۹ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
تعداد 700 واحد از واحدهاي مسكن مهر پرند به دليل مراجعه نكردن متقاضيان، بدون متقاضي و خالي از سكنه مانده است.
مسكن مهر پرند

بنا به گفته مدير عامل شهر جديد پرند تاكنون هزار و ۵۰۰ واحد از ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسكن مهر پرند مربوط به سايت كوزو تحويل متقاضيان شده و در اين ميان ۷۰۰ واحد مسكن مهر بدون متقاضي باقي مانده است.

به گزارش مجله دلتا وطن‌خواهي مديرعامل شهر جديد پرند با اشاره به رايزني به منظور تكميل آورده براي اين ۷۰۰ واحد گفت: حدود ۳ تا ۴ هزار واحد از ۱۶ هزار واحد مسكن مهر در شهر جديد پرند، مشمول مشكلات فني و حقوقي بوده‌اند كه با دستگاه‌هاي مختلفي از جمله قوه قضاييه در حال رايزني براي رفع آن‌ها هستيم.

وي ادامه داد: به طور معمول فقط ۴۰ تا ۵۰ درصد از واحدهاي تحويل داده شده به متقاضيان، به منظور سكونت مورد استفاده قرار مي‌گيرد و مابقي براي مالكاني است كه از اين واحدها به عنوان خانه دوم استفاده مي‌كنند.
 
مديرعامل شهر جديد پرند افزود:
حدود ۱۰۰ واحد از واحدهاي بدون متقاضي مسكن مهر پرند در قالب تفاهم‌نامه‌اي به كميته امداد واگذار شده است.
 

وطن‌خواهي با بيان اينكه به هيچ عنوان قيمت‌هاي تمام شده واحدهاي مسكن مهر را افزايش نداده‌ايم، گفت: برخي از پيمانكاران درخواست‌ افزايش قيمت داده بودند كه با آن‌ها موافقت نشده است.

وي در باره خريد عرصه در واحدهاي مسكن مهر پرند اظهار داشت: خوشبختانه فروش عرصه در واحدها ادامه دارد و اين فرصتي است كه امسال براي متقاضيان در بودجه فراهم شده و ممكن است در سال آينده چنين فرصتي براي آنها ايجاد نشود.

مدير عامل شهر جديد پرند تأكيد كرد:

همواره به متقاضيان اعلام شده است كه هزينه‌هاي عرصه در بخش محوطه‌سازي و آسفالت معابر استفاده مي‌شودِ بنابراين شايعاتي مبني بر صرف اين هزينه‌ها در بخش‌هاي ديگر را كاملاً تكذيب مي‌كنيم.

وطن‌خواهي افزود: در طرح اقدام ملي نيز حدود ۷ هزار و ۴۰۰ واحد آماده سازي و نقشه هاي آن اجرايي شده است و ثبت‌نام آن همزمان با استان تهران انجام مي شود.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۴۲:۲۱ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
گزارش‌هاي بازار مسكن آبان‌ماه 98 نشان مي‌دهد پنج منطقه از 22 منطقه تهران، سرآمد معاملات مسكن بوده‌اند و نيمي از معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.
معاملات مسكن تهران

با فروكش كردن تب افزايش قيمت‌ هاي پيشنهادي، بازار معاملات مسكن در تهران اندكي گرم شده و به تكاپو افتاده است. آمار نشان مي‌دهد قيمت مسكن در تهران در مقايسه با نقطه‌ اوج بازار در تيرماه، ۶.۶ درصد كاهش داشته و اين افت قيمت‌ باعث شده تا خريد و فروش ۴۶ درصد نسبت به ماه پاياني تابستان افزايش يابد.

به گزارش مجله دلتا در آبان ماه امسال ۵۰.۴ درصد قرارداد هاي خريد و فروش مسكن شهر تهران در پنج منطقه‌ ۵، ۲، ۴، ۱۰ و ۱۴ انجام شد. منطقه‌ ۵ كماكان پيشتاز معاملات است و ۱۷.۳ درصد از كل قرارداد هاي خريد و فروش آبان‌ماه در اين منطقه به امضا رسيده است.

توزيع مناطق شهر تهران برحسب سهم از تعداد معاملات انجام شده در آبان ماه امسال نشان مي‌دهد از ميان ۲۲ منطقه پايتخت، منطقه ۵ با سهم ۱۷.۲ درصد از كل معاملات، بيشترين تعداد مبايعه‌نامه‌ ها را به خود اختصاص داده است. هم‌چنين مناطق ۲ و ۴ به ترتيب با سهم‌ هاي ۹.۴ و ۸.۵ درصدي در رتبه‌ هاي بعدي قرار گرفته‌اند. در مجموع ۷۴.۷ درصد از كل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در آبان ماه سال جاري مربوط به ۱۰ منطقه‌ي شهر (به ترتيب بيشترين فراواني شامل مناطق ۵، ۲، ۴، ۱۰، ۱۴، ۷، ۸، ۱۵، ۱ و ۱۱) بوده و ۱۲ منطقه‌ باقي‌مانده ۲۵.۳ درصد از كل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

در ارديبهشت‌ماه ۹۸ كه بازار در اوج خود قرار داشت، بازار معاملات مسكن تهران شاهد نرخ‌ هاي پيشنهادي نجومي از سوي مالكان، به ويژه در مناطق شمالي تهران بود. آرامش نسبي بازار ارز در ماه‌ هاي اخير، ثبات بازار هاي رقيب بخش  مسكن، نزديك شدن به ماه‌ هاي پاياني سال و نگراني از رو به رو با تورم سيستماتيك در پايان سال، برخي خريداران را به حضور در بازار مسكن ترغيب كرده است.

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۳۹:۲۸ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
در حالي نرخ اجاره مسكن در تهران تا پايان آبان‌ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته، ۳۱.۴ درصد افزايش يافته كه قيمت مسكن با كاهش مواجه بوده است.
رهن و اجاره در تهران

با كاهش قيمت مسكن كه نتيجه تعديل بازارهاي موازي طلا و ارز بود، مستاجران در چند ماه گذشته نه فقط شاهد كاهش نرخ رهن و اجاره در تهران نبودند بلكه با روند افزايشي آن مواجه شدند. آگاهان بازار مسكن دليل آن را وضعيت نه چندان مناسب اقتصادي و پايين بودن توان خريداران مسكن مي دانند.

به گزارش مجله دلتا ؛ بانك‌ مركزي تازه‌ترين گزارش خود از تحولات بازار معاملات مسكن شهر تهران را در آبان‌ماه در حالي منتشر كرد كه آمارها حكايت از افزايش دوباره اجاره بها نسبت به مهرماه را داشت.

مهدي روانشادنيا كارشناس مسكن در خصوص نرخ افزايشي اجاره‌بها مي گويد:

اگر رفتار بازار اجاره بهاي مسكن را در ۳۰ سال گذشته بررسي كنيم خواهيم ديد كه برخلاف قيمت مسكن كه هر  ۴ يا ۵ سال دچار رونق و افزايش قيمت مي‌شود، اجاره بها هر سال با روند افزايشي قيمت روبرو است.

ساماندهي بازار رهن و اجاره در تهران

مهدي غلامي كارشناس مسكن مي‌گويد:

در كلانشهرها خانواده‌هايي كه صاحب مسكن ملكي نيستند بخش قابل توجهي از درآمدشان را بابت اجاره‌ واحد استيجاري پرداخت مي‌كنند و در مقابل، مالكان هزينه جاري مسكن را براي ارتقاي كيفيت زندگي و رفاه بيشتر خود به كار مي‌بندند.

اين كارشناس مسكن معتقد است دولت براي ساماندهي بازار اجاره‌بهاي مسكن راهي جز راه‌اندازي سامانه ملي املاك را ندارد. وي ادامه داد: دليل عدم تبعيت نرخ اجاره مسكن از قيمت مسكن را بايد در موارد اقتصاد كلان جستجو كرد. به‌علاوه اينكه كمبود عرضه و كاهش قدرت خريد نيز مي تواند دليل ديگري باشد.

حسام عقبايي نايب رئيس اتحاديه مشاوران املاك نيز اظهار مي‌دارد:

در تمام دنيا نرخ اجاره بها تابع قيمت مسكن است، اما اينكه رشد اجاره‌بها بايد همواره متناسب با رشد كاهش قيمت مسكن باشد، اينطور نيست.

رشد نرخ اجاره بها تا پايان آبان‌ماه امسال هشداري به مسئولان است چرا كه اگر وضعيت بخش مسكن بدون هيچ برنامه كوتاه مدت و بلند مدت پيش برود قطعا سال آينده و با آغاز فصل نقل و انتقالات شاهد رشد لجام گسيخته اجاره بها خواهيم بود.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۳۶:۳۴ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
بر اساس گزارش‌هاي بانك مركزي، مسكن يكمي ها مي توانند در ۶ تا ۱۰ منطقه شهر تهران واحدهاي ۴۰ تا ۵۰ متري خريداري كنند.
مسكن يكم
 

در حالي كه بانك مركزي اعلام كرده است كه دارندگان تسهيلات مسكن يكم ويژه زوج ها مي توانند در ۶ تا ۱۰ منطقه شهر تهران واحدهاي ۴۰ تا ۵۰ متري خريداري كنند، اما در اين مناطق واحد مسكوني زير ۱۵ سال به سختي پيدا مي‌شود.

به گزارش مجله دلتا هرچند ميانگين قيمت مسكن در تعدادي از مناطق پايتخت به متري ۵.۵ تا ۸.۵ ميليون تومان رسيده است، اما كارشناسان معتقدند تعيين ميانگين قيمت مسكن در پايتخت به دلايلي از جمله «تفاوت بالاي قيمت مسكن در ۵ منطقه نخست تهران با مناطق مياني و جنوبي اين كلانشهر»، «تفاوت گسترده ميان قيمت واحدهاي مسكوني حتي در يك محله با يكديگر از نظر امكاناتي چون پاركينگ، آسانسور، سال ساخت و …»، «كاهش شديد تعداد معاملات مسكن كه در اين ماه به ۴ هزار و ۱۰۰ واحد رسيد كه نسبت به ۴ ميليون واحد مسكوني در پايتخت، معادل يك صدم درصد (۰.۰۱%) است» و… نمي‌تواند معيار سنجي درستي باشد. با اين حال اين روند در تعيين وام براي مسكن يكمي‌ها لحاظ شده است.

اگر متقاضيان خريد مسكن از محل تسهيلات صندوق مسكن يكم قصد خريد واحد مسكوني ۴۰ متري را داشته باشند، در مناطق ۱۰ و ۱۱ تهران مي توانند با استفاده از اين تسهيلات، حدود ۸۰ درصد هزينه ملك را با استفاده از اين وام تأمين كنند. اما در منطقه ۱۲ زوج هاي متقاضي خريد مسكن با استفاده از تسهيلات صندوق يكم مي توانند تا حدود ۸۵ درصد ارزش ملك مورد نظر را تأمين كنند.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازي، در مناطق ۱۵ تا ۲۰ تهران نيز ميانگين يك متر مربع واحد مسكوني بين ۵ ميليون و ۸۰۰ هزار تا ۷ ميليون و ۴۰۰ هزار تومان است كه متقاضيان خريد مسكن از محل صندوق مسكن يكم با فرض در دست داشتن صرفا ۲۶۰ ميليون تومان و بدون محاسبه ساير منابع مالي مي توانند بين ۷۰ تا ۱۰۰ درصد ارزش ملك مسكوني ۴۰ تا ۵۰ متري را خريداري كنند.

شرط ۱۵ ساله بودن بنا براي مسكن يكمي ها

گزارش ميداني از بنگاه هاي معاملات ملكي حاكي است در مناطق ياد شده به ندرت آپارتمان ۵۰-۶۰  متري كمتر از ۱۵ سال ساخت براي خريد پيدا مي شود.

با توجه به اينكه واحد مسكوني مصرفي و كمتر از ۱۵ سال ساخت در مناطق مركزي و جنوبي پايتخت به سختي در آگهي هاي مشاوران املاك يافت مي شود، هم اكنون بسياري از افرادي كه مي توانند با استفاده از تسهيلات صندوق مسكن يكم خانه دار شوند، امكان استفاده از اين تسهيلات را ندارند و عملا يا مجبور به انصراف از دريافت تسهيلات اين صندوق مي شوند يا فرصت زماني آنها براي خريد مسكن منقضي شده و بانك با تمديد زماني آن مخالفت مي كند.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۳۳:۰۲ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
محله انقلاب در مركز پايتخت از شناخته‌شده‌ترين و سرزنده‌ترين محله‌هاي شهر تهران به ويژه براي قشر دانشجو و فرهنگي است.
خريد آپارتمان در انقلاب

اين محله را به دليل وجود كتابفروشي‌ها، مراكز و موسسات آموزشي متعدد و همچنين وجود بزرگترين مركز آموزش عالي ايران، دانشگاه تهران؛ مي‌توان فرهنگي‌ترين محله شهر تهران ناميد. اگر قصد خريد آپارتمان در انقلاب را داريد پيش از هر چيز بايد بگوييم كه اين منطقه به دليل بافت فرهنگي خود ساختمان‌هاي تجاري_اداري بسياري را در خود جاي داده است.

به گزارش مجله دلتا محله انقلاب با تلفيقي از ساختمان‌هاي نوساز و قديمي و ويلايي ميزبان كساني است كه مي‌خواهند بيشترين دسترسي را به ديگر نقاط شهر داشته باشند، چرا كه از ويژگي‌هاي شاخص اين محدوده به دليل قرار گرفتن در كانون برگزاري مهم‌ترين راهپيمايي‌ها و گردهمايي‌هاي خياباني، حمل و نقل غني آن است.

دسترسي به محله انقلاب

انقلاب از جنوب به خيابان جمهوري اسلامي، از شمال به خيابان انقلاب، از شرق به خيابان فلسطين و از سمت غرب به خيابان كارگر جنوبي محدود است. خطوط اتوبوسراني تندرو پايانه آزادي_ تهرانپارس شما را به اين محدوده مي‌رساند. از ويژگي‌هاي محله‌هاي مركزي شهر تهران وجود چهارراه‌ها با فاصله كم از يكديگر و دسترسي محلي فراوان است. در ميدان انقلاب نيز خطوط تاكسي براي دسترسي به شمال و جنوب شهر تهران فراهم است. ايستگاه مترو انقلاب واقع در خط ارم سبز_ كلاهدوز حمل و نقل محله انقلاب را بسيار آسان كرده است. از ديگر ويژگي‌هاي محله انقلاب نزديكي آن به چهارراه و خيابان وليعصر شريان اصلي شهر تهران است.

مراكز خريد

محله‌ انقلاب تهران يكي از محلات سرزنده و بسيار پر تردد شهر تهران به شمار مي رود و به طور عمده ميزبان فروشگاه‌هاي كتاب و لوازم التحرير است. هر زمان كه گذرتان به خيابان انقلاب بيفتد، دانشجويان و دانش آموزاني را مي‌بينيد كه براي خريد كتاب آمده‌اند. علاوه بر فروشگاه‌هاي كتاب در اين محله، تعدادي فروشگاه وسايل پزشكي، چرم فروشي و … نيز وجود دارند. يكي ديگر از شاخصه‌هاي اين محله دست‌فروش‌ها هستند كه در بساط خود علاوه بر كتاب، لوازم‌التحرير، پوستر و كيف‌هاي اداري مي‌توانيد صنايع دستي هم پيدا كنيد.

انقلاب

اماكن تفريحي و ورزشي

در خود اين محله فضاي سبزي وجود ندارد، اما نزديك‌ترين مكان‌هاي تفريحي كه با محله انقلاب فاصله چنداني ندارند پارك دانشجو و تئاتر شهر است. در مورد ديگر مراكز تفريحي و فرهنگي انقلاب مي‌توان به سينما بهمن و سينما سپيده در شمال شرق ميدان انقلاب و همچنين سينما مركزي و سينما پارس در ضلع شمال غربي ميدان انقلاب اشاره كرد. همچنين كافه‌هاي اين محله براي دانشجويان پاتوق خوبي به شمار مي‌روند. مجموعه ورزشي غزال درخيابان رازي شمالي، چهار راه بهرامي هم پذيراي ورزشكاران است.

قيمت ملك

همان‌طور كه گفته شد محله انقلاب مملو از ساختمان‌هاي اداري با دسترسي بسيار راحت است، اما در كوچه‌هاي آن منازل مسكوني را كه تركيبي از خانه‌هاي قديمي و نوساز هستند مشاهده خواهيد كرد. تنوع متراژي و سال ساخت، قيمت خريد آپارتمان در انقلاب را متفاوت كرده است. نكته قابل توجه درباره اين محله ضريب امنيت آن است كه در حد مطلوب قرار دارد؛ بنابراين خيال شما از هر نظر بابت سكونت در اين محدوده راحت خواهد بود. نكته ديگر در مورد اين محله تعدد خوابگاه هاي دانشجويي است كه به دليل نزديكي به دانشگاه‌ها در اينجا تاسيس شده‌اند. براي اطلاع دقيق از قيمت خريد آپارتمان در انقلاب اينجا كليك كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۲۸:۱۸ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
بنا بر اعلام معاونت مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي ثبت‌ نام طرح ملي مسكن كلانشهرها از جمله تهران در شهرهاي جديد انجام مي‌شود.
طرح ملي مسكن

ثبت‌نام طرح ملي مسكن كلانشهرها از جمله تهران در شهرهاي جديد انجام مي‌شود. در برنامه‌ريزي هاي اوليه قرار بر اين بود كه استان تهران در يك گروه مانده به آخر در هفته پاياني آذر ماه گنجانده شود، اما اكنون تصميم بر اين است كه با در نظر گرفتن ظرفيت سامانه، ثبت نام استان تهران زودتر انجام شود.

به گزارش مجله دلتا بر اساس اطلاعيه معاونت مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي از آنجا كه ساخت تعداد محدود واحد مسكوني در تهران به دليل تعداد زياد متقاضي مسكن پاسخگوي نياز نخواهد بود، شهر تهران در ثبت نام مسكن سهميه ندارد.

جزئيات ثبت نام طرح اقدام ملي با ذكر مكان‌هاي ثبت نام در اطلاعيه‌هاي بعدي از طريق پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي اعلام خواهد شد.

محمود محمودزاده، معاون مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي در خصوص پروژه تهرانسر، اظهار داشت: پروژه مسكن تهرانسر به صورت مشاركتي ساخته مي شود و شرايط و نحوه واگذاري و ثبت نام پس از تقسيم سهميه بين دولت و بخش خصوصي، اطلاع رساني و اقدام خواهد شد.

به گفته وي، پروژه هايي كه هم اكنون از متقاضيان ثبت نام مي شود بر اساس فروش اقساطي يا واگذاري ۹۹ ساله زمين است كه در استان تهران نيز مانند ساير استان‌ها انجام خواهد شد.

معاون بخش مسكن و ساختمان افزود: مرحله نخست ثبت نام طرح اقدام ملي مسكن در شهرستان‌هاي استان تهران كه تامين زمين تحقق يافته است به صورت مستقيم و براي متقاضيان شهر تهران، ثبت نام در شهرهاي جديد پرديس، پرند و انديشه انجام مي شود. ثبت نام طرح ملي مسكن براي دهك هاي يك تا سه نيز هنوز اجرايي نشده است و فعلا براي دهك هاي متوسط در حال اقدام هستيم.

شايان ذكر است ثبت‌ نام متقاضيان مسكن ملي در پنج استان همدان، يزد، چهارمحال‌ و بختياري، خوزستان و كرمانشاه از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۱۳ آذر ماه آغاز مي‌شود و تا ساعت ۲۴، شانزدهم آذر ماه ادامه دارد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۳۰:۴۴ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
 0
محله ازگل به دور از ترافيك شهري و با آرامش خاص خود در شمال شرقي تهران و در منطقه يك جاي گرفته است.
خريد آپارتمان در ازگل

موقعيت جغرافيايي ازگل محدود به شهرك شهيد محلاتي از شمال، محله لويزان از جنوب، اقدسيه از غرب و بلوار نيروي زميني از شرق محدود مي شود. پيش از خريد خانه در ازگل در اين مطلب با ما همراه باشيد.

به گزارش مجله دلتا بافت شبه روستايي و شهرسازي مدرن_سنتي و همچنين تنوع متراژي و قيمتي آپارتمان در محله ازگل شما را بدون خانه نخواهد گذاشت؛ به همين دليل است كه خريد آپارتمان در اين محله همواره مورد توجه قشر متوسط و متوسط رو به بالا بوده است.

ازگل در گذشته

ازگل كه اكنون يكي از توابع شميرانات حساب مي‌آيد، در گذشته روستايي با آب و هواي سرد نيمه‌خشك بوده است. سردسيري ازگل را مي‌توان به دليل قرار گرفتن اين محدوده در دامنه هاي توچال دانست. به لطف گذر رودخانه دارآباد از اين روستا، كشاورزي در آن رونق مي‌يابد و ازگل پذيراي كشاورزان مهاجر مي‌شود. شهرت اين محله در گذشته به دليل پرورش باقالي، گيلاس و سيب بوده است.

چرا اين منطقه ازگل نامگذاري شده است؟ روايت‌هاي فراواني از وجه تسميه اين محله وجود دارد. برخي مستندات از مهاجرت سه خاندان بزرگ ازگلي، طلوعي و رنجبران به اين روستا مي‌گويند كه نام اين روستا از خاندان ازگلي گرفته شده است. عده‌اي مي‌گويند ازگل در گذشته پر از دار و درخت بوده و بلبل‌ها در باغ‌هاي اين محدوده نغمه‌سرايي مي‌كردند؛ به همين دليل هم نام ازگل بر وزن بلبل بر اين محله گذاشته شد. عده‌اي ديگر مي‌گويند؛ ازگل در قديم چنان زيبا و دلربا بوده كه نام آن را از واژه «ازگلي» كه در زبان تركي به معناي گل رخ است، برداشته‌اند. روايت ديگر مي‌گويد اين روستا در ابتدا «اَزگِل» نام داشته و نام آن از ميوه ازگيل گرفته شده است. وجود بركه‌اي به نام «اوزون گل» در اين روستا در قديم، روايت ديگري از نام اين محله است. صرف‌نظر از درست يا نادرست بودن اين روايات همه آنها بر يك چيز دلالت مي‌كنند؛ “زيبايي ازگل“.

آپارتمان ازگل

دسترسي به محله ازگل

در كنار بزرگراه‌هاي ارتش، امام علي و شهيد بابايي كه دسترسي مناسبي را براي مردم محله ازگل به ساير مناطق تهران ايجاد كرده اند، خيابان‌هاي نيروي زميني، نوبهار، گلستان، گلچين و گلزار خيال شما را بابت تردد با خودروي شخصي در اين محله راحت خواهند كرد. ايستگاه مترو شهيد محلاتي در شمال شرقي ازگل حمل‌ونقل به اين محله را پوشش مي‌دهد. خطوط اتوبوسراني ميدان رسالت به شهرك شهيد محلاتي، شهرك شهيد محلاتي به پايانه علم و صنعت، سوهانك به سه راه ضرابخانه و ميدان ازگل به پايانه تجريش در مسير خود شما را به اين محله مي‌رسانند.

مراكز خريد

مركز خريد الماس در ابتداي بلوار نيروي زميني، مركز خريد گلچين سبز لاله در خيابان گلچين و مجتمع تجاري البرز در بلوار اوشان سه مركز خريد شاخص اين محله هستند. فروشگاه‌هاي كوچك و محلي نيز خدمات و كالاهاي مورد نياز ساكنان ازگل را فراهم مي‌كنند.

مراكز تفريحي

با اينكه تعداد ساخت و ساز در ازگل مانند محله‌هاي ديگر تهران شدت گرفته است، اما اين محله به دليل بافت نيمه سنتي و پر دار و درخت خود پياده‌راه‌هاي بسيار چشم‌نواز دارد كه پرسه‌هاي شما را خالي از لطف نخواهد گذاشت. آبنماي پارك ازگل، بوستان كامران در بزرگراه ارتش، بوستان غرب ازگل از مراكز تفريحي اين محله هستند كه مي‌توانيد اوقات خود را در آن‌ها سپري كنيد.

ازگل

قيمت ملك

همان‌طور كه گفته شد، بافت محله ازگل شبه روستايي بوده و تلفيقي از شهرسازي مدرن و سنتي است. قيمت خانه‌ها در ازگل به نسبت مركز و جنوب تهران بالاتر است. دليل آن هم مشخصا قرارگيري اين محله در شمال تهران است، اما به دليل بافت آن نسبت به محله‌هاي اعيان نشين تهران قيمت پايين‌تري دارد. اگر توانايي پرداخت بالا را داشته باشيد، مطمئن باشيد آپارتمان‌هاي فراواني براي شما در اين محله موجود است، اما با بودجه نسبي نيز امكان پيدا كردن واحدي با متراژ پايين‌تر هم وجود دارد. اگر مي‌خواهيد در آينده يكي از ساكنان ازگل باشيد بايد نسبت به بودجه خود انتخابي هوشمندانه داشته باشيد. گروه مشاوران املاك دلتا در اين خصوص به شما كمك خواهند كرد. براي اطلاع دقيق از قيمت خريد خانه در ازگل اينجا كليك كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۳ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۱:۲۶ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
طرشت از محله‌هاي قديمي تهران به شمار مي‌آيد كه قدمت آن را تا زمان سلجوقيان دانسته‌اند.
خريد آپارتمان در طرشت

محله طرشت در منطقه ۲ شهرداري تهران واقع شده و از شمال به بزرگراه شيخ فضل اله نوري، از جنوب به خيابان آزادي، از غرب به بزرگراه محمد علي جناح و از شرق به بلوار شهيد تيموري و شهيد اكبري محدود شده است. به دليل وجود دانشگاه شريف در اين محله، دانشجويان بسياري در محله، تردد و سكونت دارند. پيش از خريد آپارتمان در طرشت از اين محله بيشتر بدانيد.

به گزارش مجله دلتا خريد آپارتمان در طرشت با هر بودجه‌اي شدني است، البته اگر كمي به خودتان زحمت بدهيد و آگهي‌ها را بيشتر بررسي كنيد. تلفيق خانه‌هاي نوساز و نسبتا قديمي با يكديگر و همچنين وجود كوچه‌هاي باريك و شيبدار و باغ‌هاي پر درخت متقاضيان بسياري را به اين محله كشانده است.

محله طرشت در گذشته

طرشت با نام قديم درشت، محله‌اي قديمي در غرب و جنوب غرب تهران است كه گفته مي‌شود تا دوران سلطنت سلجوقيان قدمت دارد. البته نيم قرن پيش، طرشت فقط يك آبادي در مجاورت روستاهاي كن و جي در غرب تهران بوده است كه براي رسيدن به آن بايد از خيابان آذربايجان امروزي عبور مي‌كرديد. شهرت طرشت به دليل طبع ييلاقي و وجود توتستان‌هايي بوده است كه در گذشته وجود داشته و اكنون از هكتارهاي وسيع درختان توت فقط زمين‌ها و بوستان‌هاي انگشت‌شمار باقي مانده است. در مستندات، محدوده جغرافيايي و عرفي دهكده طرشت، از شمال به نقطه ايوبي (بوستان پرديسان)، از جنوب به خيابان امام خميني كه در آن زمان نامي نداشت و دشت بزرگي بود، از شرق تا رودخانه قلقلي يا قرقرو (خيابان حبيب الهي) و از غرب تا رودخانه كن بيان شده است. خيابان هايي مانند دكتر هوشيار و طوس نيز از دشت‌هاي باير اين دهكده بوده‌اند كه به قطعات كوچك‌تر تقسيم شدند.

شهرت طرشت به دليل طبع ييلاقي و وجود توتستان‌هايي بوده است كه در گذشته وجود داشته و اكنون از هكتارهاي وسيع درختان توت تنها زمين‌ها و بوستان‌هاي انگشت‌شمار باقي مانده است

دسترسي به محله طرشت

طرشت به بزرگراه‌هاي يادگار امام، محمدعلي جناح و شيخ فضل‌الله نوري دسترسي مستقيم داشته و به دريان نو، شهرك آپادانا و اكبر آباد محدود است. صالحي، اكبري، تيموري و آزادي از خيابان‌هاي معروف اين محله هستند كه تردد شما را با خودروي شخصي آسان مي‌كنند.

ايستگاه مترو طرشت ايستگاه شاخص اين محله است، اما شما با ايستگاه‌هاي متروي ديگري مانند استاد معين، دانشگاه شريف و آزادي مي‌توانيد خود را به طرشت برسانيد. خطوط اتوبوس دانشگاه شريف_ ميدان صنعت، ستارخان_ مترو طرشت و پايانه آزادي- دانشگاه آزاد علوم تحقيقات رفت و آمد شما را به طرشت آسان مي‌كند. همچنين در شمال غرب ميدان آزادي، پايانه تاكسيراني شهيد نظري و در خيابان بايندري‌ها، پايانه جانبازان و معلولان تعبيه شده است.

طرشت

مراكز تفريحي و گردشگري

از آثار تاريخي محله طرشت مي‌توان به آرامگاه شيخ عبدالله طرشتي از علماي بزرگ و معتبر شيعه اشاره كرد كه هم‌اكنون در بوستان طرشت قرار دارد. آرامگاه‌هاي موجود در اين مكان به سال‌هاي حكومت سلجوقي و صفوي برمي‌گردد.

بوستان شهيد عزيزي در خيابان صالحي، بوستان طرشت در خيابان اكبري، بوستان تندرستي در خيابان عزيزي، بوستان بامداد در خيابان شهيد قلاني، بوستان نشاط در خيابان حسينمردي و بوستان ارمغان در خيابان شهيد سلطان محمدي از بوستان‌هاي شاخص اين محله هستند. با كمي پياده‌روي در دل اين محله، بوستان‌هاي لطفعلي خان، رازقي و توفيقي را هم مي‌بينيد.

مراكز خريد

محله طرشت داراي مراكز خريد به‌صورت پاساژهاي بزرگ نيست، اما فروشگاه‌هاي پراكنده در سراسر اين محله پاسخگوي نيازهاي ساكنان است. مركز خريد هايپراستار و معين مال در استاد معين و پاساژ بزرگ گلديس در فلكه دوم صادقيه نزديك‌ترين مركز خريد به اين محله است.

قيمت ملك

طرشت محله به نسبت ارزاني است و چند دليل دارد. اول اينكه محله‌هاي اطراف طرشت مانند صادقيه و ستارخان از خانه‌هاي اين محله گران‌تر قيمت‌گذاري شده‌اند. دوم اينكه در خود محله خانه‌هاي قديمي، جديدتر يا نوسازي وجود دارد كه هر كدام از آن‌ها بودجه‌هاي متفاوتي دارند. اگر درپي آپارتمان‌هايي با قيمت كمتر هستيد مي‌توانيد به سراغ خانه‌هاي سن و سال‌دار برويد، چرا كه طرشت جزو معدود محله‌هاي تهران است كه هم بافت سنتي خود را حفظ كرده و هم در عين حال نوسازي و ساخت و ساز در آن رواج دارد. براي اطلاع دقيق از قيمت خريد خانه در طرشت اينجا كليك كنيد.

 

 


ادامه مطلب
امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۴۷:۴۸ ] [ مجله دلتا ] [ نظرات (0) ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : ---
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی